*MEDUSA* Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hei. Kattepusen min er snart ett år hun har alltid vert litt sjenert og veldig forsiktig og redd av seg. Hun kan bite og frese av ingen ting når vi går bort for å kose med henne. Kommer det besøk springer hun som det var f.. selv som kom og freser som gal. Hadde besøk av foreldrene mine i to uker, det tok en og en halv uke før hun sluttet å frese til dem. Jeg som tok minste jenta i søskenflokken, for jeg tenkte hun trenger masse kjerlighet og vil gi meg masse kos og kjærlighet igjen Trodde kansje hun var litt ensom, siden det er lange dager på jobb. Så da fikk jeg en til jentepus i samme alder og håpte de skulle bli beste venner.. Men de sloss nesten bare, eller er det lek.. er ikke helt sikker.. Kan virke som hun er litt sjalu også, hun går vekk hvis den andre kommer for å kose.. Begge er sterilisert og får god mat De har kattedør de går inn og ut som det passer dem.. Og nå skal vi reise bort en uke, og de skal være alene hjemme. (med daglig tilsyn selvfølgelig) Kan tenke meg hun skal få panikk når det kommer andre og gir dem mat.. Er det normalt at katter er så rare? Og hun er jo så søt, stakkars lille pusen min.. Endret 31. januar 2007 av *MEDUSA*
tingeling Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Vi har også en slik pus (og en som er det stikk motsatte...) For en måned siden begynte hun på toppen av det hele å bæsje inne. Ikke morsomt. men så kjøpte jeg feeliway på apoteket. det er en beholder man setter i en stikkontakt som siden avgir katteferonomer. Og det har hjulpet masse! Ganske dyr, men vi tenkte trappe ned gradvis og håpe på at virkningen varer nå som hun har skjønt at det ikke er atomkrig hver gang noen kommer på besøk. tingeling
*MEDUSA* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hei Tingeling. Godt råd kansje Har prøvd å søke rund på nettet om feeliway og katteferonomer men jeg finner ikke noe. Kan vel dra innom et apotek å spørre. Kunne betalt masse for at pus kunne få det litt bedre med seg selv Sånn som den andre som er ute å leker med andre katter og leker masse inne, rake motsetningen altså. Den rare søte pusen sluttet å leke også når vi fikk den nye pusen.. så merkeligt Enda vi er veldig nøye med å gi henne masse (mest) oppmerksomhet og kos.. Bare håper det virker og holder en stund da. Endret 31. januar 2007 av *MEDUSA*
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Tror det heter Felliway (evt Feliway) og ikke feeliway, da kanskje du finner litt mer på google Mener bare å ha lest det et sted her før.
*MEDUSA* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 Finner ikke noe på disse ordene.. men søker videre Men det jeg også lurer på: Jeg har kattedør inn til vaskerommet og derfra kattedør ut. På det rommet er det kattedo og vann og tørrmat alltid. vi bruker ikke å ha på lys der verken dag eller natt, regner med at det er greit siden katter ser godt i mørket? De sover ofte der om natten også, når de ikke ligger i sengen vår da
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 http://hittekatter.ifokus.se/Default.aspx?...cb-0eadda75a98f
*MEDUSA* Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2007 http://hittekatter.ifokus.se/Default.aspx?...cb-0eadda75a98f ← Ja det var vel det eneste jeg fant også.. Tar jo evigheter å lese det språket jo Men takk
cand.intet Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Det heter Feliway Hvis du søker på det får du mange treff på google, også på norsk. http://www.google.no/search?hl=no&q=feliwa...ta=lr%3Dlang_no
*MEDUSA* Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2007 He he ja det hjalp.. tusen takk.. da er det bare å lese
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå