Susan Sto Helit Skrevet 26. februar 2007 #261 Del Skrevet 26. februar 2007 Nå har jeg lagt opp bilder av scrappe-sidene til hjemmesiden. Håper jeg får tid å lage flere etterhvert som hun vokser til. ← Kan jeg få se? Det blir så bra med album etterhvert som de vokser til. Jeg har et fra da jeg var liten, og det er kjempegøy å se i nå! Mamma klarte å fylle i det til jeg var tre, men da det ble to av oss ble det visst vanskeligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 26. februar 2007 #262 Del Skrevet 26. februar 2007 Det er så kjekt å lese om det nye livet ditt! Kose deg masse vennen min. Nyt det - plutselig er de jo blitt noen store slamper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #263 Del Skrevet 27. februar 2007 Har sendt deg PM ~Mrs.Valentine~ Jeg klarte ikke holde igjen tårene igår da kalven var død, det var så grusomt!! lillesky Sendt deg PM Susan Sto Helit! Ja det blir kjempegøy å lage album etterhvert! Jeg skal nyte det Charmina! ÅÅååå jeg ble så på naboen i morges! Hun slipper ut hunden på verandaen HVER morgen FØR vi har våknet, og den står å bjeffer leeenge, og vekker oss. Nå er det nok, jeg skal legge et lite brev i postkassa hennes.... Pga denne tilbakestående naboen så kom jeg meg ikke på barseltur for jeg var dødstrøtt og måtte hvile litt mer på mårningen.. Har akkuratt gitt snuppa mat nå. Nydelig vær ute! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 27. februar 2007 #264 Del Skrevet 27. februar 2007 Takk for PM. Så mange nydelige bilder av datteren deres! Og fra bryllupet deres! Ja, ikke sant det var grusomt når den kalven døde? Jeg fikk så vondt av den kua som så tydelig viste morsinstinkt etter fødselen. Det var ordentlig trist. Irriterende med naboen da. Sånt går jo ikke an(uansett når på døgnet egentlig). Bra dere sier i fra! Håper du får en fin dag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #265 Del Skrevet 27. februar 2007 Ja, nabodama er ikke god ~Mrs.Valentine~ ... Det var sinnsykt vondt å se kua se etter kalven sin.. Helt forferdelig. Stakkars... Har du planer for dagen da? Tuuusen takk for hjemmeside-skryt Jeg og snuppa har gått tur på butikken (forbi nabodama, men turde ikke legge brev i postkassen, sender heller.. ) og kjøpt Omo blant annet. Vasker såååmye klær og tepper hver dag nå Etterhvert kommer mannen hjem, da blir det vårruller! Ikveld skal jeg scrappe litt tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 27. februar 2007 #266 Del Skrevet 27. februar 2007 Glemte å skryte av det fine du hadde scrappet da! Lager du hjemlagde vårruller? Jeg har aldri giddet å prøve, så jeg kjøper de posene i butikken. Vegater- vårrullene og chinese er mine favoritter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #267 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg kjøper, ikke mye jeg orker å styre med mat om dagene med snuppa i hus.. Jeg spiser vegetar (er veggis ) & mannen tar oksekjøtt-rullene Kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 27. februar 2007 #268 Del Skrevet 27. februar 2007 Er du det, ja? Synes du ikke det er vanskelig? Eller har du vært det lenge? Jeg/ Vi spiser også en del vegatarmat; i dag er det vegetar lasagne. Hvordan gjør dere det når du ikke spiser kjøtt, men mannen da? (For eksempel hvis dere skal ha pizza, lasagne osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #269 Del Skrevet 27. februar 2007 Ikke vanskelig i det hele tatt siden det er soyaprodukter som soyapølser, karbonader osv.. Pleier bare steke kjøtt/kylling til mannen & soya til meg. Jeg har vært veggis lenge nå ja, 10 år tror jeg det er nå.. Husker ikke hvordan det var å spise kjøtt lenger. Har aldri vært så glad i kjøtt, er mer pasta-lover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #270 Del Skrevet 27. februar 2007 Grunnen jeg er veggis: http://www.vegetar.com/mt/2006/05/hvorfor_vegetarianer.html Håper snart mannen får den tlf han venter på, på jobben, nå er jeg suuulten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 27. februar 2007 #271 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg skjønner jo at jeg er vokst opp på gård og vet at kalver dør fra tid til annen (ikke bare kalver da, men alle dyr..), og jeg innser hvor forskjellige en er - jeg syntes nemlig det var helt teit å ta sånn på vei for at en kalv var dødfødt... Men jeg er vant til det, og har opplevd sånt en trillion ganger. Jeg hadde sikkert reagert annerledes om jeg ikke hadde vært vokst opp med det.. Håper du får en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #272 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Men har du ikke medfølelse med moren til kalven, hun var helt fra seg.. .. uff.. Jeg syns det var grusomt, men er veldig følsom.. Jeg mener dyr er klokere enn mange tror, og ikke bare mat, så jeg tenker helt annerledes enn mange kanskje.. De er ikke bare dyr, de er vesener som har følelser: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1154934808.68 ... Men... jeg tror jeg slutter her, ellers hisser jeg meg bare opp, og da blir det en stooor diskusjon her Nå har vi sett Oprah & istad mens snuppa hvilte. Blir en rolig hjemmekveld igjen. Endret 27. februar 2007 av Lianna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #273 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) jeg syntes nemlig det var helt teit å ta sånn på vei for at en kalv var dødfødt... ← Fatter ikke tankegangen din... Så drit i om kalven var død liksom, den er ikke verd en dritt? :klø: Sorry, men sånne uttalelser provoserer meg..! Et samfunn bør stille seg som mål at medfølelse med dyr blir like akseptert som medfølelse med mennesker, og at dyrs rettigheter blir en like naturlig del av hverdagen, kulturen, religionen og politikken som menneskerettigheter. Endret 27. februar 2007 av Lianna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 27. februar 2007 #274 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Enig med deg, Lianna. Jeg har selv vokst opp med dyr rundt meg, både hudyr og andre dyr, og vet at dyr har følelser og instinkter de også. Det så man helt klart og tydelig når kua ble tatt fra seg kalven sin og når hun merket at det ikke var liv i den. Hunden min sørget i flere dager etter at min farfar døde; som hadde vært hennes turvenn i mange år, så de er ikke helt uten følelser, nei. Jeg synes selvfølgelig det er forskjell på dyr og mennesker, men hvorfor skal man være likeglad til det. De har det jo vondt de også...Jeg synes det var helt grusomt å se på. Men så er jeg også følsom. Her ser ser jeg dere benytter "fritiden" godt? Endret 27. februar 2007 av ~Mrs.Valentine~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #275 Del Skrevet 27. februar 2007 Du har så rett ~Mrs.Valentine~, de har mye mer følelser enn vi tror.. Ååå stakkars hunden din.. Har hørt lignende historier ja.. Ja, viktig å benytte fritiden til slike aktiviteter også! Kose deg ikveld! Mannen skal prøve seg på kålsuppe ikveld, så snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 27. februar 2007 #276 Del Skrevet 27. februar 2007 Når jeg hadde biologi lærte jeg masse om dyr som gjorde at jeg også fikk et litt annet inntrykk av dyreverden. Virker kanskje litt spess, men jeg fikk mer "respekt" for naturen også. Jeg lærte masse som gjorde at jeg tar mer hensyn til både miljø og natur. Jeg mener jo ikke at man skal overreagere og "ta det helt ut", men tror vi burde tatt mer hensyn til det rundt oss. Har dere snuppa på deres soverom? Kålsuppe, faktisk. Høres godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minnimy Skrevet 27. februar 2007 #277 Del Skrevet 27. februar 2007 heisann tårene trillet på meg når jeg så kua og kalven,det morsinnstinktet,off stakkers. dyr har følelser også,det blir vel litt anderledes for de som jobber på gård etter at de har vært masse borti sånt eller?? kålsuppe?smaker sikkert bedre enn det høres ut som alt ok? det er kaaaaaaaaaaaaldt,men snøen begynner å forsvinne.... ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #278 Del Skrevet 27. februar 2007 Hun har faktisk ligget i vogna si på gangen, for hun har lagt så mange babylyder ~Mrs.Valentine~ Men virker som hun sover veldig rolig nå (mannen måtte sjekke her en natt, for hun var så rolig), så vi har begynt ikveld, med å ha henne på vårt soverom. Koseligere også det. Håper suppen smaker ja, mannen er faktisk ganske god når lager mat. Kos deg ikveld, håper dere får en fin kveld...men sikkert ikke lett.. Det lukter vertfall godt fra kjøkkenet nå minnimy! Alt ok ja, snuppa har sovnet og vi skal snart ha suppe og kose oss med nye filmen (som fikk 1'er..... ) med Jack Black. Hadde jeg jobbet på gård hadde jeg vært ENDA mer glad i dyr skulle jeg tro?.. Her har det vært ganske mildt idag. Men du liker snø, ikke sant? Da håper jeg dere får mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minnimy Skrevet 27. februar 2007 #279 Del Skrevet 27. februar 2007 så kjekt jeg kunne aldri jobbet på gård,men tror mange som jobber på går ser ting anderledes,men skal ikke bruke boken til å diskutere bonder he he jeg skulle spørre om hvordan du gjør det når du skifter navn må jeg ha supermedl eller er det en knapp jeg har oversett? kos dere med kålsuppe og film,filmene pleier å være bedre enn hva annmelderene sier.....(?) trodde det var noe gale med nr to når hun laget lydene siden første mann ikke gjorde det,jeg la pute over hodet mitt, holdt meg for ørene ingenting hjalp, HELDIGVIS GÅR DET OVER... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 27. februar 2007 #280 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei snuppis Jeg fikk også helt vondt når jeg så den kua gitt! Hårene reiste seg på armene mine for jeg kunne liksom føle litt det den gjorde. Men nå er jeg ganske følsom da og tar til tårene for det meste. Håper du har hatt en fin kveld. Stor klems fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg