Nanaluanna Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Har flyttet inn i en leilighet med ikeakjøkken som er ca ett år gammelt. Går det ann å kjøpe nye dører på ikea uten å bytte ut skroget? Priser på dette noen steder?
Gjest bada Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jeg vet i hvertfall at det er mulig å kjøpe dører til garderobeskapene deres separat. Vi (dvs. samboeren min ) bygde et innebygget garderobeskap på soverommet vårt i høst, og da brukte vi dører fra IKEA. Så siden det er mulig å kjøpe dører til garderobeskap skulle jeg tro det også er mulig å kjøpe dører til kjøkkeninnredning.
Gjest Pjusk Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 JA, uten tvil kan du kjøpe nye dører til kjøkkenet ditt uten å kjøpe nye skrog. 1
Gjest -eline- Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Som Pjusk sier; det kan man absolutt gjøre Websiden til IKEA er et mareritt, så der får du ikke mye hjelp. Dersom du har IKEA-katalogen så kan du rett og slett finne ut hvilken front du vil ha, finne prisen på denne (feks 60 cm underskap i Abstrakt hvit) og trekke fra den summen som står under "kun skapstamme", da finner du i hvertfall prisen på dørene (dvs. mulig det er med pris på hengsler...), har du skuffer så blir det litt mer tricky men det gir deg hvertfall en pekepinne. Uansett, stikk innom IKEA, de fleste frontene er tilgjengelig i plukkavdelingen, de har en slik søkemaskin i denne avdelingen hvor du kan finne ut selv hvor de forskjellige frontene ligger (så slipper du unna alle de vanvittige køene det alltid er på kjøkkenavdelingen).
Nanaluanna Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 Som Pjusk sier; det kan man absolutt gjøre Websiden til IKEA er et mareritt, så der får du ikke mye hjelp. Dersom du har IKEA-katalogen så kan du rett og slett finne ut hvilken front du vil ha, finne prisen på denne (feks 60 cm underskap i Abstrakt hvit) og trekke fra den summen som står under "kun skapstamme", da finner du i hvertfall prisen på dørene (dvs. mulig det er med pris på hengsler...), har du skuffer så blir det litt mer tricky men det gir deg hvertfall en pekepinne. Uansett, stikk innom IKEA, de fleste frontene er tilgjengelig i plukkavdelingen, de har en slik søkemaskin i denne avdelingen hvor du kan finne ut selv hvor de forskjellige frontene ligger (så slipper du unna alle de vanvittige køene det alltid er på kjøkkenavdelingen). ← Wow! Flott! Takk skal du ha
Tusenfryd Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Og om du vil velge noe annet enn IKEA, anbefaler jeg fx Herjedalskjøkken som leverer dører og alt mulig annet så du kan bygge om kjøkken uten nye skrog. Vi har også brukt dem til garderobedører og baderominnredning, faktisk. Hvis du ønsker å skifte ut noe el kan du jo også benytte anledningen. På kjøkkenet der vi bodde før, brukte vi srkogene, fikk inn ny skuffeseksjon og byttet alle dører (slike gamle skråskap) for 25 høvdinger. Det er noen år siden, men vi har vært svært fornøyd med både pris og service. http://www.herjedalskjokken.no/
Spirito Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Da vi handlet kjøkken på IKEA var frontene på eksternlageret. Da får man en bestilling fra kjøkkenavdelingen og henter ferdigplukkede varer på lageret.
Gjest -eline- Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Da vi handlet kjøkken på IKEA var frontene på eksternlageret. Da får man en bestilling fra kjøkkenavdelingen og henter ferdigplukkede varer på lageret. ← Tror de flytter litt rundt på dem for jeg har hentet ut de samme frontene på ekstrenlager og plukklageret med bare få ukers mellomrom. De siste tre gangene har "våre fronter" (Abstrakt hvit) ligget på plukklageret i hvertfall (sjekket etpar andre fronter sist og de lå og på plukklager...). Så man kan i hvertfall sjekke der først, kanskje man slipper køen på kjøkkenavdelingen...
Nanaluanna Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2007 Tror de flytter litt rundt på dem for jeg har hentet ut de samme frontene på ekstrenlager og plukklageret med bare få ukers mellomrom. De siste tre gangene har "våre fronter" (Abstrakt hvit) ligget på plukklageret i hvertfall (sjekket etpar andre fronter sist og de lå og på plukklager...). Så man kan i hvertfall sjekke der først, kanskje man slipper køen på kjøkkenavdelingen... ← Liten digresjon her men er abstrakt hvit høyglanset? Altså sånn at man omtrent kan speile seg? Det er det jeg vil ha. Er du fornøyd med det, eller er viser det veldig lett fingermerker og kladding?
Gjest -eline- Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Liten digresjon her men er abstrakt hvit høyglanset? Altså sånn at man omtrent kan speile seg? Det er det jeg vil ha. Er du fornøyd med det, eller er viser det veldig lett fingermerker og kladding? ← Abstrakt hvit er høyglanset ja, kan desverre ikke si noe om fingermerker etc siden vi ikke har montert dette opp enda. Men har venner som har det og har ikke hørt noen klager.
MapleSirup Skrevet 17. februar 2016 #11 Skrevet 17. februar 2016 IKEA har en chat-funksjon. Der får du presise svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå