Gjest gjesta Skrevet 1. februar 2007 #41 Skrevet 1. februar 2007 Flere av dere har satt ord på det jeg mener, bl.a. Skanky. Jeg har et vennskapsforhold til denne mannen. Det er noe som er viktig for meg. Jeg kunne ikke bare møtt ham for sex og skiltes igjen. Jeg må ha hele personen. Vi gjør ulike ting sammen som å lage mat, dele ei flaske vin, spille kort, konsert osv. Og ikke minst så prater vi sammen om alt og ingenting. Jeg opplever at det er mye lettere å prate om sex med ham fordi vi ikke er involvert i hverandre som kjærester. Det gjør man fort mer sårbar og at man trå litt mer forsiktig. Jeg trenger ikke å være mer enn meg selv. Ingenting er truende. Det er en ærlighet og åpenhet som jeg ikke fant i forhold. Rett og slett fordi man var glad i den andre personen og så redd for å trå feil. Nå er barn ikke et tema for oss. Jeg kan ikke få flere barn. Han ønsker seg nok barn en gang i framtiden med rette vedkommende. Imens så er det oss to. Så lenge det varer. Hun er heldig hun som får ham for dette er en skikkelig fyr. Oppegående, real og snill. Jeg er klar over at dette er kun for en periode. Hvor lenge aner jeg ikke. Om noen får følelser etter hvert vet jeg heller ingenting om. Det her er mitt første forsøk på et sånt forhold. Jeg har ikke tid og lyst på et seriøst forhold akkurat nå. Jeg har for en stund siden gått ut av et forhold som ikke var bra. Jeg sliter fortsatt med å håndtere det. I tillegg så er jeg syk og har et eget liv å stable på beina. Jeg har ikke tid og krefter til å involvere meg i et kjæresteforhold. Ok da. Dersom jeg traff noen jeg falt for og innledet er forhold så avslutter jeg det jeg har. Jeg er i utgangspunktet en enmannskvinne og går jeg inn i et seriøst forhold så er det med hele meg.
Fønix Skrevet 2. februar 2007 #42 Skrevet 2. februar 2007 Noen vil kanskje påstå at jeg setter lista lavt for hvem jeg vil ha sex med (for man kan jo bare ligge med den man elsker osv). Jeg ser det mer som at jeg setter lista jævlig høyt for hvem jeg vil være sammen med. ← Signeres! Jeg har flere venner som nesten alltid er i et forhold. Det tar aldri lang tid fra det er slutt med den forrige til de er sammen med en ny. De har det gjerne med å bytte kjæreste ganske hyppig også. Noe som er ganske naturlig, ettersom de ofte gir uttrykk for at de ikke ser på forholdet som veldig seriøst. De tror ikke nødvendigvis selv at dette er noe som kommer til å vare. Men de liker å ha kjæreste. Jeg ser absolutt ikke noe galt i stadig å gå fra kjæreste til kjæreste på denne måten. Men det passer ikke for meg. For meg er et forhold en veldig seriøs greie. Jeg har bare hatt ett så langt i livet. Det varte fra jeg var tenåring til jeg var godt passert trevde. Hvis jeg skal innlede et nytt, vil siktemålet være at det skal bli mitt siste. En sånn innstilling begrenser jo antallet kjærestekandidater en god del. Det innebærer blant annet at det er uaktuelt for meg å bli kjæreste med en jeg ikke kan tenke meg å få barn med. Jeg regner derfor ikke med å finne min fremtidige med det aller første. Og i mellomtiden vil jeg ha sex. For meg er det helt uproblematisk. Dersom jeg skulle vært sammen med noen som jeg ikke hadde planer om å dele resten av livet med, tror jeg fort jeg ville fått litt trøbbel med meg selv. Det slipper jeg når jeg har uforpliktende sex uten følelser involvert. Sånn er jeg skrudd sammen. Tror ikke jeg plager så mange med det.
NovaFlare Skrevet 2. februar 2007 #43 Skrevet 2. februar 2007 Jeg synes du er fornuftig som har en FGF istedet for å dra desperat på byen og drite seg ut og ende opp i seng med hvem som helst Men bare husk å beskytte deg da, kjedelig å bli gravid med en FGF
Fønix Skrevet 2. februar 2007 #44 Skrevet 2. februar 2007 Jeg synes du er fornuftig som har en FGF istedet for å dra desperat på byen og drite seg ut og ende opp i seng med hvem som helst ← Joda, enig i det, men det er jo litt av et alternativ du stiller opp her. Da vil jeg nok heller anbefale å ha en hyggelig kveld på byen og ende opp i seng med en trivelig og attraktiv person.
NovaFlare Skrevet 2. februar 2007 #45 Skrevet 2. februar 2007 Joda, enig i det, men det er jo litt av et alternativ du stiller opp her. Da vil jeg nok heller anbefale å ha en hyggelig kveld på byen og ende opp i seng med en trivelig og attraktiv person. ← En trivelig og attraktiv person kan godt være en gal psykopat når du har fått ham med hjem... Bedre med en fast partner du kjenner og kan føle deg helt trygg sammen med!
Fønix Skrevet 2. februar 2007 #46 Skrevet 2. februar 2007 En trivelig og attraktiv person kan godt være en gal psykopat når du har fått ham med hjem... Bedre med en fast partner du kjenner og kan føle deg helt trygg sammen med! ← Tja, jeg har vel hittil til gode å møte en trivelig og gal psykopat.
Cognizance Skrevet 2. februar 2007 #47 Skrevet 2. februar 2007 Psykopater er gjerne veldig trivelige ovenfor de fleste, mesteparten av tida. Fordi de er tjent med å være det. Når de ikke er tjent med å være snille derimot, så er de heller ikke det.
Pail Skrevet 2. februar 2007 #48 Skrevet 2. februar 2007 Kune godt tenkt meg en pulevenn selv, jeg.... så hvorfor ikke? Begge får tilfredstilt sine behov...
Fønix Skrevet 2. februar 2007 #49 Skrevet 2. februar 2007 (endret) Psykopater er gjerne veldig trivelige ovenfor de fleste, mesteparten av tida. Fordi de er tjent med å være det. Når de ikke er tjent med å være snille derimot, så er de heller ikke det. ← Jeg tror du misforsto poenget mitt her. NovaFlare stilte opp to alternativer som etter min mening gjorde det litt for lett å velge. Det ene var jo å "dra desperat på byen og drite seg ut". Det meste er vel å foretrekke fremfor en sånn opplevelse? Derfor introduserte jeg et tredje alternativ, nemlig å hygge seg på byen og ende opp med en trivelig og attraktiv person. Men i NovaFlares neste innlegg ble denne personen en gal psykopat så snart jeg fikk henne i hus. Og da blir det plutselig alt for lett å velge igjen. Poenget mitt var at det er fullt mulig å ende opp med en som faktisk er trivelig og attraktiv. I min verden er gale psykopater ingen av delene. I hvert fall ikke så lenge de psykopatiske trekkene kommer til syne i mitt nærvær. Et (skjult) tilleggspoeng var å rette et lite spark mot folk som omtaler ONS som om det pr definisjon er en ubehagelig og kjip opplevelse. For å unngå ytterligere misforståelser: - Jeg har ingenting imot at folk har FGF. - Jeg har ingenting imot at folk har ONS. - Jeg har ingenting imot at folk er kjærester. - Jeg har ingenting imot at folk lever i sølibat. Jeg synes folk skal gjøre det som passer for dem, så lenge de ikke plager andre. Endret 2. februar 2007 av Fønix
NovaFlare Skrevet 2. februar 2007 #50 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skjønner poenget ditt, Fønix, men du tar det jeg sier altfor bokstavelig. Jeg mente bare at det er bedre å ha seg med én fast som man kjenner, istedet for å treffe noen på byen. Det gjelder både trygghet og seksuelle sykdommer. Det er "trygt" å ha en fast partner kontra å treffe stadig nye på byen.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2007 #51 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skjønner poenget ditt, Fønix, men du tar det jeg sier altfor bokstavelig. Jeg mente bare at det er bedre å ha seg med én fast som man kjenner, istedet for å treffe noen på byen. Det gjelder både trygghet og seksuelle sykdommer. Det er "trygt" å ha en fast partner kontra å treffe stadig nye på byen. ← Der er jeg veldig enig....man vet hva man har, men man vet ikke hva en får.
Fønix Skrevet 2. februar 2007 #52 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skjønner poenget ditt også, NovaFlare. Er heller ikke helt uenig med deg. Jeg prøvde bare å poengtere at det går an å ha fine ONS. Mange ordlegger seg på en måte som gir inntrykk av at man automatisk ender opp med noe dritt og angrer som en bikkje dagen etterpå. Innleggene dine hadde litt av det preget. Du kan gjerne si at jeg med vilje tok det du skrev litt for bokstavelig. Også forsøkte jeg kanskje å være litt morsom, men jeg er ikke noe flink til det. De fleste ONS jeg har hatt, har handlet om bra sex med en hyggelig jente. Verken mer eller mindre. Uansett - jeg tror du og jeg er sånn omtrentlig enige. Det er jo litt kjedelig, for det gir så dårlig grunnlag for en krangel. Men det får vi leve med. Nå tror jeg at jeg skal rusle ned og ta meg en øl. Så kan jeg rapportere i morgen om eventuelle psykopaters herjinger.
NovaFlare Skrevet 3. februar 2007 #53 Skrevet 3. februar 2007 Jeg skjønner poenget ditt også, NovaFlare. Er heller ikke helt uenig med deg. Jeg prøvde bare å poengtere at det går an å ha fine ONS. Mange ordlegger seg på en måte som gir inntrykk av at man automatisk ender opp med noe dritt og angrer som en bikkje dagen etterpå. Innleggene dine hadde litt av det preget. Du kan gjerne si at jeg med vilje tok det du skrev litt for bokstavelig. Også forsøkte jeg kanskje å være litt morsom, men jeg er ikke noe flink til det. De fleste ONS jeg har hatt, har handlet om bra sex med en hyggelig jente. Verken mer eller mindre. Uansett - jeg tror du og jeg er sånn omtrentlig enige. Det er jo litt kjedelig, for det gir så dårlig grunnlag for en krangel. Men det får vi leve med. Nå tror jeg at jeg skal rusle ned og ta meg en øl. Så kan jeg rapportere i morgen om eventuelle psykopaters herjinger. ← Jeg tror egentlig vi er veldig enige Fønix, og jeg har ingen intensjon om å krangle med noen jeg er enig med Ja, jeg overdrev fryktelig i mine alternativer, jeg ser den. Ta min søster f.eks. Hun er singel og "koser" seg med det Jeg vet at hun har en fast sexpartner, og jeg må si at for meg som søster er det utrolig betryggende å vite at hun har én person å forholde seg til. Oddsene for å være uheldig med en ONS er mye større enn om man har en fast partner. Men for all del, så klart det går an å ha en god ONS Nå må jeg bare si at min søster og jeg har et spesielt forhold og snakker om ALT
Gjest vsn Skrevet 3. februar 2007 #54 Skrevet 3. februar 2007 Jeg synes det er helt greit jeg. Jeg var alene da jeg var gravid med mitt nesteldste barn. Helt forferdelig å være uten sex i så mange mnd! Men 6 uker etter fødselen hadde jeg sex med en kompis. Vi var FGF i 7 mnd. Det var helt ypperlig! Han var virkelig god i senga. Senere hadde jeg et år som var helt ekstremt (før jeg ble sammen med min kjære). Jeg hadde så mange sexpartnere at jeg husker ikke navnene på alle. Han ene husker jeg også bare som "slå av lyset" Hadde trekant med et vennepar etc etc. For å si det sånn: jeg fikk rast fra meg, og det angrer jeg ikke på. Angrer ikke på noe av det jeg har gjort. Det er heller ikke sånn at jeg nå tenker: å det har jeg lyst å prøve. Jeg fikk jo prøvd det meste det året, så jeg er godt fornøyd med sexlivet jeg har nå Pul og vær glad!!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2007 #55 Skrevet 13. februar 2007 Jeg traff en fyr for noen mnd siden, vi bestemte oss for å være elskere siden begge var single men trengte sex. I vårt tilfelle utviklet det seg følelser og nå er vi samboere :D Så det er nok veldig lett for å bli mer følelser involvert tror jeg, men så lenge det gjelder begge parter er det jo greit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå