Quirky Skrevet 31. januar 2007 #1 Del Skrevet 31. januar 2007 I så fall, hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Leela_ Skrevet 1. februar 2007 #2 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg vurderte lenge å ta et år av utdannelsen min i utlandet, samlet en del informasjon, men ble altså værende her i landet. Grunnen var vel at jeg var usikker på om jeg fikk de fagene jeg ville ha der, var vel også redd for at språk kunne bli et problem (tenker vel mest på oppgaver og eksamen) pluss at jeg hadde et topp miljø rundt meg der jeg studerte. Men jobbet i stedet 15 mnd i utlandet etter utdanning da, lærte masse og fikk verdifull erfaring + språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vidvandre Skrevet 1. februar 2007 #3 Del Skrevet 1. februar 2007 Fordi det er så dyrt. Og iflg min venninne ganske høye krav og jeg litt avslappa av meg. Det aktuelle landet var da Skottland, evnt England. Jeg har fremdeles lyst å ta et semester i utlandet, men ikke helt sikker på hvor; helst, prismessig, innen Europa en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 4. februar 2007 #4 Del Skrevet 4. februar 2007 Vurderte det, men var på det aktuelle tidspunktet samboer, og prioriterte å bo og være sammen med ham. Og jeg er ikke misfornøyd med den avgjørelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Narya Skrevet 4. februar 2007 #5 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg kom inn i England og Skottland, men jeg syns det ble for dyrt. Valgte derfor å studere i Norge. Jeg angrer vel i grunnen litt på at jeg aldri dro, men det er fremdeles ikke for sent for å kunne jobbe i utlandet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sitrus Skrevet 4. februar 2007 #6 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg vurderte det, men det stedet og studiet jeg hadde lyst på hadde en ganske omfattende opptaksprøve og opptak på en tid som ikke passet meg så veldig. Jeg tror kanskje jeg også var på litt for lavt nivå på daværende tidspunkt, dessuten var jeg vel litt usikker på om jeg virkelig ville - så jeg søkte aldri. Søkte et liknende studium i Norge og kom inn der, og er egentlig glad for det. Jobber i en liten bransje og kontaktene jeg har fått via studiet er noe jeg ville gått glipp av om jeg hadde studert utenlands. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badlands Skrevet 5. februar 2007 #7 Del Skrevet 5. februar 2007 kontaktene jeg har fått via studiet er noe jeg ville gått glipp av om jeg hadde studert utenlands. ← Dette er eit veldig viktig poeng! Eg studerte i utlandet (heile studiet) og har slitt mykje for å få ein fot innanfor arbeidsmarknaden her i Noreg då eg kom heim, og la folk i mitt fagfelt få vete at eg og finst. Var slett ikkje førebudd på kor vanskeleg dette var.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 5. februar 2007 #8 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg ville studere i utlandet neste år. Dette fordi jeg synes tilbudet i Norge er altfor dårlig faglig sett. Planene mine måtte jeg skrinlegge etter en tabbe på den forrige høgskolen hvor jeg studerte. Misforståelsen som skjedde der førte til at jeg mistet retten på støtte under utdanning (studielån) så nå må jeg jobbe ved siden av studier, og har ikke klart å spare penger som jeg trengte for å reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå