@lfakrøll Skrevet 18. februar 2003 #1 Del Skrevet 18. februar 2003 I en oppskrift på "Ingers Brød" her på KG står det at man skal ha i 9 dl hvetekli. Jeg tenkte at jeg skulle bake dette brødet, men etter å ha vært på både Rema, Coop og Meny uten å finne hvetekli så spør jeg meg ? Hva er egentlig hvetekli ?? Fant nemlig kruskakli, havrekli og noe som het hvetekim ..... kan jeg bruke noe av de andre alternativene...? Nå spurte jeg ikke betjeningen etter hvetekli heller...men regnet at det sto sammen med alt annet mel og de andre typene av kli... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brødbaker Skrevet 18. februar 2003 #2 Del Skrevet 18. februar 2003 Kjøp kruskakli du, det er hvetekli. Det er det brune på kornene. Hvetekim er lyst og er inni kornene et sted (har ikke sååå veldig god greie på det). Kruskakli er definert som grovmalt hvetekli, altså er det det du skal ha. Men det må være en kjempestor oppskrift, vanligvis er det bare 2-3 dl kli i en brødoppskrift. Eller så er de kjempesunne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brødbaker Skrevet 18. februar 2003 #3 Del Skrevet 18. februar 2003 De var kjempesunne, ja... Jeg vil anbefale deg å følge originaloppskriften og koke de hele kornene. Hvis ikke, er de svært tungt fordøyelige og du risikerer at magen slår seg vrang. Og da er jo litt av hensikten med et sunt brød vekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 19. februar 2003 Takk for svar - da går jeg for kruskakli..... Brødene skal visstnok være veldig sunne ja...og effektive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå