Minien Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Skal lage chili con carne til middag i dag, men aner ikke hva jeg skal ha til. Har lest utallige oppskrifter, og blir ikke klokere. Noen sier ris, noen sier salat, noen sier loff, noen spaghetti, andre sier tortilla... Når jeg har laget det før har jeg bare hatt brød til, men syns det er litt kjedelig. Ris og kjøttdeig syns jeg også høres litt...rart ut..? Spaghetti er man jo vant til når man spiser dolmio og sånt.. Hva tror dere?
Gjest Eir Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Tilbehør? Chili Con Carne er jo en rett i seg selv, så det trenger man jo ikke. Ris, brød ol blir veldig mye fyll, når det inneholder bønner i tillegg.
Arkana Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Jeg serverer ris til og gjerne en enkel salat og brød og smør (har også laget maisbrød, men det er mer hvis jeg gidder/har god tid). Jeg synes uansett det mangler noe hvis jeg bare får selve gryteretten. Glemte en ting, synes det er godt med litt rømme til. Endret 31. januar 2007 av Arkana
Arkana Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Ris, brød ol blir veldig mye fyll, når det inneholder bønner i tillegg. ← Serverer du aldri ris/brød/pasta/poteter til noen gryteretter eller til andre middager som inneholder bønner? Jeg ser på bønnene som en grønnsak, og ikke mer mettende enn andre grønnsaker.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 jeg synes uansett det mangler noe hvis jeg bare får selve gryteretten. ← Enig. Det blir som å spise pålegg uten brød.
Gjest bada Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Enig med alle som foreslår ris. I tillegg ville jeg hatt salat og/eller guacamole.
Minien Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Takk skal dere ha, jenter! Jeg får høre med gubben hva han vil ha... Endret 31. januar 2007 av Minien
Antoinette Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Jeg pleier å servere ris, salat og varme tortillas til. Helt enig med Arkana i at rømme er godt og guacamole også
Gjest piaf Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Vårt faste tilbehør til chili con carne er blandet grønn salat (med limevinaigrette), brød, guacamole og rømme eller matyoghurt. Ris synes jeg høres ganske rart ut, og både ris og brød blir ihvertfall karbohydratoverdose for min del! Noen ganger dropper vi faktisk også brød, og spiser mer salat i stedet. Det fine med chili con carne er jo at de proteinrike bønnene gjør at man slipper så mye mettende tilbehør i form av raske karbohydrater. Guacamole bidrar også til å gjøre rettten mer mettende - evt en øl.
Scheherazade Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Jeg bruker bare tortillachips og rømme, synes ikke det er vits i med ris, som Piaf sier, gjør bønnene mye av seg.
Latee Skrevet 31. januar 2007 #14 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Bruker hjemmelaget maisbrød og evt ris Endret 31. januar 2007 av Latee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå