Gå til innhold

Frossen spinat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere fantes det i frysedisken opphakket spinat i terninger som var ferdig fløtestuet. Har ikke sett dette på lenge. Noen som vet om det er utgått?

Jeg synes det er så godt til fiskekaker.

Eller om noen vet hvordan jeg best kan lage dette selv. Jeg er også helt grønn når det gjelder fersk spinat så her trenger jeg tips/kurs i tilberedning. Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fersk spinat må vaskes grundig, og vannet må renne godt av etterpå. Så er det bare å legge den i en kasserolle med lokk og la den stå over varmen til den faller sammen (tar bare et par minutter). Rør rundt litt, slik at de øverste bladene også blir kokt. Den trenger ikke annet vann enn det som sitter på bladene etter vaskingen - den gir fra seg en masse væske under koking. Hell av væsken etter kokingen, og skjær gjennom den noen få ganger (kan gjøres mot kanten av kasserollen, eller den kokte spinaten kan legges på ei skjærefjøl). Hvis du vil ha den veldig finhakket i stedet, kan du bruke kjøkkenmaskin. Kok så opp fløte, la den koke inn litt, ha i spinaten og rør rundt. Smak til med salt, pepper og sitronsaft.

Endret av bada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...