Gå til innhold

Svar på permisjonssøknad.

Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NAV skal sende ut brev om søknaden er godkjent eller ikke.

Her jeg bor tar dette veldig lang tid. I tillegg har vi fått søknaden satt på hold 2 ganger nå pga småting. Mitt råd er å ringe dem og spørre hvordan det går med søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man svar på permisjonssøknaden og hvor lang tid pleier det å ta?

Jeg fikk svar denne uka!! Og permisjonen min startet 26.desember. Men ja, du skal få svar, men ikke vent deg noe raskt svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte i går jeg, hadde nemlig sendt inn før jul og ikke hørt noe. Svaret jeg fikk var at man ikke får noen bekreftelse på den før barnet faktisk er født. Noe jeg synes er irriterende, for det kunne jo ha kommet bort i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da burde jeg ringe å sjekke at den faktisk har kommet frem da :klø: permisjonen starter jo før babyen blir født... Får man ikke penger før etterpå uansett da? Siste sykepengeutbetaling for meg er 25. februar, kan jeg ikke forvente penger før 20. april tidligst? Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit å ringe, kan jo være noe som er sært spesielt for min kommune. De svarer aldri noe hyggelig på NAV... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg sendte inn fikk jeg etter et par uker (?) svar om at den var mottatt, og at vedtak ville bli gjort etter at barnet var født. Nå er det drøyt 3 uker siden fødselen, og jeg har ikke fått noe mer fra nav. Tenker jeg venter en uke til, før jeg ringer og etterlyser. 3-4 uker er vel "vanlig" saksebehandlingstid i det offentlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke når jeg fikk pengene jeg. Brukte ikke mye penger i tiden rett før og etter fødsel så jeg vet ikke om jeg la merke til når de kom engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare passe på å sette av nok da, de kommer jo en gang uansett, har bare ikke tenkt på at det kan være at de blir en måned forsinket. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk i alle fall vedtak fra NAV på at permisjonen var godkjent i god tid før permisjonen min begynte. Så det med at barnet må være født må være noe som gjelder bare i enkelte kommuner. Men jeg får uansett lønn fra arbeidsgiver til vanlig tid, og så får de refusjon fra NAV.

Men NAV hadde prestert å gi meg to uker for lang permisjon ( :overrasket: ) og hadde rotet med fordelingen mellom meg og sambo. Så jeg måtte ringe og styre og koble inn arbeidsgiver. Men alt ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt og fikk både utbetalt sykepenger og permisjonspenger i august, M er født i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en del styr med NAV. Sendte inn søknad like før jul, og skulle starte permisjon nå på mandag. På fredag ringte jeg og spurte hvordan søknaden lå an, siden jeg skulle ut i permisjon fra mandag av, og enda ikke hadde hørt noe fra dem. Men da kom det fram at de manglet diverse inntektsopplysninger, men de fikk fart på seg da jeg sa at jeg hadde levert alt jeg hadde av dokumentasjon. Var innom der idag for sikkerhets skyld og snakka med dem, og nå var alt i orden. Her også er det slik at man ikke får vedtaket/svar på søknad før etter at barnet er født, og det er sykehuset som sender de opplysninger til Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk først svar etter at sønnen min var født, sammen med barnetrygdpapirene. Men så får jeg lønn betalt av arbeidsgiver, så det hadde jo ikke noe å si for meg da. Uansett litt idiotisk at de ikke informerer om at man først får svar etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo fortelle at jeg har fått svar fra NAV, og alt er i orden. :) Jeg skulle bare gi beskjed hvis jeg fødte før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...