Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2003 #1 Del Skrevet 18. februar 2003 Skal til Praha i mai. Gleder meg og ønsker tips om hva jeg kan gjøre og bør oppleve. har hørt at glass er billigt men er det flere ting som løner seg å handle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2003 #2 Del Skrevet 18. februar 2003 Gled deg. Praha er en praktfull by. Det er en opplevelse å bare rusle rundt å kikke på alle de vakre gamle bygningene. Karlsbrua er jo et must. Dessverre husker jeg ikke navnene på alle de andre stedene du må se, men plassen der den astronomiske klokka er, må du jo også innom. Der samles det store folkemengder hver time for å se klokka når den slår. Krystall er billig i Praha. Det er keramikk også. Husk at restaurantene midt i de mest turistifiserte strøkene i gamlebyen er mye dyrere enn de som ligger noen få gater unna. God tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 18. februar 2003 #3 Del Skrevet 18. februar 2003 Blir grønn av mesunnelse.....Var der i 5 dager da jeg var 17år det er nå 5 år siden.... Er like forelsket i den byen enda...... Tuslett rund i timesvis og fikk ikke nokk....Hele byen er en evig se verdighet..... Med gammle flotte utsmykkte byggninger..... Karlsbroa gikk over den utallige ganger,Fik ikke sett meg ferdig... Sankt Vitus katedralen var min favoritt....så mye flott på et sted....bregn god tid her.. Det astronomiske ur og Praha borgen og mye mye mer flott å se..... her er noen linker om Praha der finner du fleste se verdigheter,det er ikke noe spess du må se...hele byen er en opplevelse og se verdig http://home.c2i.net/arildhaugen/praha/ http://mujweb.cz/www/Praha_paa_norsk/index.htm http://www.virtourist.com/europe/prague/14.htm http://www.startsiden.no/magasin/2001/03/0.../07/praha.shtml Det er som er billigter krystall og keramikk som nevnt overellers kan mangjør kupp gjevnt over.....Ver sikker på at du kjøper Bohemia Krystall det er det fineste..... Gå inn i sriøse butikker,da et fines en del som prøver å lure deg......Test gjerne om deter krystall slk at du er sikker påat du får re du betler for.... ha en flott tur og ja du kan glede deg masse......det er en by med stemmning du aldrig kommer til å glemme!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cicci Skrevet 24. februar 2003 #4 Del Skrevet 24. februar 2003 ÅÅÅÅÅÅÅ, så jeg misunner deg... Vi var en langweekend i Praha i høst - og det var en fantastisk by - til tross for at det var endel ødeleggelser der etter flommen... Dette var noen uker etterpå. Krystall - det er helt til å gå amok!!! SÅ utrolig mye fint - men husk; du skal ha det med deg som håndbagasje, og det bør helst være helt når du kommer hjem... Vi kjøpte endel i gamlebyen, der lå butikkene på rekke og rad, men vi fant fort ut at dersom vi gikk litt utenfor så var det mye billigere. Fant et kjøpesenter like ved gamlebyen, og der er det en avdeling for bare krystall... og billigere enn ellers!! Et godt tips før du drar, som vi også fikk og dro nytte av... Ikke bestem deg for noe spesielt å se på forhånd - bare gå!! Og du dumper opp i de utroligste flotteste steder og byggverk! Prazsky Hrad - slottet og borgen på høyden - MÅ du bare få med deg, og sett av god tid.. MYE, MYE å se på... Ellers så var vi på en båttur ene kvelden, og det var en fantastisk opplevelse.. Uansett; GOOOOOD TUR!!!!!!!!!!!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #5 Del Skrevet 9. april 2003 Dersom du har barn eller er tante etc, så er treleker noe som er verdt å kjøpe med seg hjem også! Vi er tante/onkel og har spart mye på temmeligpopulære treleker som er innkjøpt i Praha. Flere finr butikker i gamlebyen. Krystall er allerede nevnt. Men dersom du vil kjøpe klær, så fant vi ut at både MExx og Benetton var litt rimeligere enn hjemme i Norge. God tur! Misunner deg litt kjenner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #6 Del Skrevet 9. april 2003 Var der for 2 år siden..Gled deg!!! Er en fantastisk by med utrolig mye å se på. Krystall er veldig billig ja, mye fint. Klarte å berge alle glassene jeg kjøpte helt hjem, puh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå