Linx Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Nå skal vi snart ut å reise med lillegutt, og det er ikke rent lite man må huske på i den forbindelse... Så da tenkte jeg å høre med dere kloke damer her inne som kanskje har reits med små barn før meg! - Finnes det vogn man kan låne på Gardermoen? Må jo sjekke inn vogna i begynnelsen... - Kan man få med bilstolen inn på flyet? (My Travel Air) Vi må ha med bilstolen da vi skal være borte lenge. vil ikke sende den i cargo... - Tenkte å ha med ferdig MME fra NAN, de små boksene, i tilfelle puppen ikke skulle bli godkjent under reisen. Disse er jo på 2dl, men får jeg de gjennom sikkerhetskontrollen? (er jo barnemat...) Takker for svar!
Scorpina Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten din er, men jeg fikk låne meg en liten sportsvogn hos SAS når jeg var på mellomlanding på Fornebu (når det HET Fornebu og ikke Gardermoen) M.a.o noen år siden... Mht mat så får man ta med seg inn max ...tja, er det 3-4 dl med væske? Da burde jo en liten flaske med 2 dl kunne gå. Sjekk med hjemmesiden til flyselskapet du skal reise med hva som står der. (så du ikke ender opp med å bli helt uten mat/drikke på flyturen til gutten din) Bilstol får man ta med seg inn. MEN, det kommer også an på hvor mange som er på flyet. Av passasjerer tenker jeg på. Venninna mi var og reiste i fjor med sin jente (6 mnd) og hun hadde med seg bilstol. Nå var det få reisende på den avgangen så jenta kunne sitte i bilstolen når hun gikk på og av flyet. Men, hun måtte holde jenta i fanget pga mange passasjerer.
Villemarie Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Jeg vil heller anbefale en eller annen form for bæresele/slynge, så slipper dere tenke på å låne vogn på flyplassen. Flere av mine venninner har forresten opplevd at barnevognen ble ødelagt under flyturen, så pass på at forsikringen dekker den!
LilleMy Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Klippet fra SAS sine sider. Hva betyr de nye EU-bestemmelsene konkret for meg som passasjer? Ifølge de nye reglene kan reisende medbringe kun en begrenset mengde flytende væske gjennom sikkerhetskontrollen. Væsken må være oppbevart i en liten beholder som rommer høyst 1 desiliter (100 milliliter). Avgjørende er størrelsen på beholderen, ikke hvor mye væske det er i den. En nesten tom beholder vil dermed bli vurdert etter hvor mye den kan inneholde – ikke etter hvor mye den faktisk inneholder Hva med medisiner og barnemat? Passasjerer kan ta med seg medisin i flytende form som er nødvendig på reisen, men må være forberedt på å kunne dokumentere behov i form av for eksempel Innlegget redigert. Reglene. Arwen (mod) Endret 31. januar 2007 av Arwen
prinsessa Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Nå er jeg ikke 100% sikker men jeg mener at man barnet kan sitte i disse små "trillevognene" man bruker etter at man har kommet inn på utlandsavdelingen. Men da må barnet ditt være stort nok til å sitte. Blir som en vanlig butikkvogn bare mindre plass oppi til varer men setet der er likt det man har foran i en butikkvogn.
Kipa Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Da vi tok fly med Lukas nesten 3 mnd hadde vi babybjørn han satt i inne på flyplassen. Veldig praktisk! Vi sendte vogn- som, ja, ble ødelagt. SAS dekker veldig lite av det nå foresten, finn ut hva reiseforsikringen din dekker. Vår dekket gudskjelov hele. Måtte ha ny kalesje og litt annet gitt.. Bilstolen sendte vi også, den skjedde det heldigvis ikke noe med. Det med dl vet jeg ikke, har ikke flydd etter de nye bestemmelsene kom..
Linx Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2007 Hei! Og takk for svar! Lillegutt er 3 mnd, så han klarer nok ikke sitte i de vognene... Men jeg har både slynge, sjal og BB... (det er bare det at jeg er så ny på sjale og slynge vil han bare sove i...) Skal sjekke reiseforsikringen min i tilfelle! Kjedelig om vognen blir ødelagt, har sett med mine egne øyne at de ikke akkurat er forsiktige med vogner o.l som de kaster rundt nede i cargo...
Jullan Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 vi fikk ha med vogna helt til vi gikk ombord i flyet.Dette var riktignok en type reisetrille.... Mat var ikke noe problem. Fikk ha med så mye vi trengte så der gjelder ikke reglene for 100ml pr beholder som for annen væske.
Grooo Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Øv litt mer på sjal og slynge før dere reiser så går det nok greit på flyplassen. Tviler vel på at det finnes noen vogn å låne som passer til så lite barn, det de ev. kan tilby er vel som det nevnes her disse handlevognene med barnesete og det er han jo alt for liten til. Lykke til, og god tur!
liv Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Vi fikk ha med bilsete inn på flyet til Bodø, men hjem var det fullt og setet måtte sendes som cargo. Så er det ledig plass så kan det hende du får lov, ellers må du betale for et ekstra sete om du "må" ha med bilsete inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå