Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt longliner på øynene. Øvre øyelokk og LITT på nedre.

Det var ikke noe vondt, men når det heles så klør det litt. Det ble knallfint.

Jeg har tatt det kun på vippekanten og ikke som en strek, slik at det er mest mulig naturlig. Jeg har også hatt brun og ikke sort.

Skal etterfylle, og da tenkte jeg skulle ha brun etterfylling.

I morgen skal jeg ta leppene. I fargen strawberry som er mest mulig leppefarget i henhold til hudpleier. En forsiktig kontur rundt og så skravere inn farge på hele leppene. Minst mulig "babe" faktor altså. Bare så leppene blir mer definert.

Fortell om dine erfaringer?

Jeg har sett noen med skikkelig dårlige permanent makeup behandlinger. Feks lepper med KUN lipliner, ser horribelt ut. Når streken over øynene er tykk osv..

Så jeg ville være veldig trygg på min hudpleier før jeg gjorde dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg har sort eyeliner både oppe å nede. men jeg er :overrasket: at du ikke synes det var vondt??? det føltes jo som de skjærte med en skarp kniv bortover, tårekanalene gikk på høygir automatisk og det rart og rant.

det var faktisk vondere enn noe annen smerte jeg har opplevd! (å jeg har 2 barn!)

synes resultatet ble bra da. strekne er tynne. ser markert ut men ikke for mye. angrer ikke og kunne tenkt meg leppe"jobb" også.

Skrevet
jeg har sort eyeliner både oppe å nede. men jeg er  :overrasket:  at du ikke synes det var vondt??? det føltes jo som de skjærte med en skarp kniv bortover, tårekanalene gikk på høygir automatisk og det rart og rant.

det var faktisk vondere enn noe annen smerte jeg har opplevd! (å jeg har 2 barn!)

synes resultatet ble bra da. strekne er tynne. ser markert ut men ikke for mye. angrer ikke og kunne tenkt meg leppe"jobb" også.

Hvis du synes det var vondt har de IKKE gjort en god jobb med bedøvelsen. For det var mer irriterende, litt kiling. Ikke vondt. Men tredje gangen de gikk over streken som sagt, var det litt sårt ja.

Egentlig skulle hun ta ny bedøvelse på meg for under øynene. Men bedøvelsen hang så godt i at jeg satset på den under og, orket ikke vente 15-20 min på ny bedøvelse.. Det var litt vondere, men ikke så vondt at ikke jeg stod det i.

Skrevet

Men høres litt kjekt ut og....

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg tok på bedøvelsen selv, masse og den virket leeenge. men det var som sakt verdt det.

Skrevet

Jeg har tatoverte øyenbryn. Veldig praktisk :) Jeg har heldekkende, men man kan også bare fylle inn oppå sine egne..

Jeg er meget fornøyd med mine og anbefaler det..i hvertfall i Oslo der jeg fikk det gjort. Hun som utfører det reiser forresten litt rundt også, fint for de som ikke bor i Oslo..

http://www.solhegge.com/index.htm

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har tatt permanent makeup rundt leppene. Dette ble jævelig stygt. Jeg hadde jo ikke peiling på dette da. Og trodde at det ble sånn og at fargen ville avta. Torde heller ikke helt å slå i bordet. Jeg fant en som var villig til å prøve å rette det opp. Hun forklarte også hvor feil det var blitt gjort. Men det er vanskelig å rette opp da strekene rundt er brun-blå! Jeg skulle ha i leppefarge. :frustrert:

Noen som har noen tips og råd eller gode kunnskaper eller erfaringer som jeg kan slå i bordet med? Tatoveringen blir jo der hele livet.. :grine:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Har akkurat fått permanent makeup på bryn, eyeliner og lepper.

Ganske markert nå dagen etterpå - men det vil slik jeg har skjønt det blekne litt. Er dette dere som har gjort det sin erfaring også?

Skal også tilbake for å fylle på mer farge etter 3 uker. Så da vil vel skillet på leppene bli mindre uansett.

Det var IKKE godt mens det sto på. Fikk salve som skulle bedøve området , men den tror jeg gikk ut etterhvert. Hva man ikke gjør for skjønnheten ..... ;)

Ser fram til å se ok ut selv uten sminke - OG ikke være nødt til å ha på så mye sminke for å se bra ut.

Skrevet

ok noen syns det er merkelig at folk tar tatto av figurer for å pynte kroppen sin.

Men dette er sært for meg :hoho:

Men det kunne kanskje være noe for meg som ikke er noe flink med å sminke meg. :ler:

Hvor mye koster slike behandlinger da?

Skrevet
Men det kunne kanskje være noe for meg som ikke er noe flink med å sminke meg.  :ler:

Det er jo veldig greit å se ok ut uten å være sminket - spes. hvis man trener feks.

Jeg synesogså at sminken ofte forsvinner i løpet av dagen og da gidder jeg ikke å ta på ny - nå varer den jo i årevis :ler:

Hvor mye koster slike behandlinger da?

Jeg betaler i overkant av 11 000 kr - så det er jo forh. mye penger.

Skrevet

Når det blit gjort skikkelig blir det jo fint. Men jeg har sett så mange horrible eksempler på dårlig permanent make-up, så det har jeg ingen planer om å prøve.

Skrevet

Har hatt øyenbryn, blei kjempefornøyd. Skal ta på nytt igjen til høsten/vinteren, ca 5 år siden jeg tok. Er på leting etter noen flinke i Trondheim, annbefalinger?

Skrevet
Jeg har tatt permanent makeup rundt leppene. Dette ble jævelig stygt. Jeg hadde jo ikke peiling på dette da. Og trodde at det ble sånn og at fargen ville avta. Torde heller ikke helt å slå i bordet. Jeg fant en som var villig til å prøve å rette det opp. Hun forklarte også hvor feil det var blitt gjort. Men det er vanskelig å rette opp da strekene rundt er brun-blå! Jeg skulle ha i leppefarge.  :frustrert:

Noen som har noen tips og råd eller gode kunnskaper eller erfaringer som jeg kan slå i bordet med? Tatoveringen blir jo der hele livet.. :grine:

Gå til en laser klinikk. De kan fjerne det. Ei som hadde fått tatovert øyenbrynene gjorde det, og det fjernet all farge.

Jeg kan ikke skjønne at du ikke fikk i leppe farge... Men det er ihvertfall håp å få tatt det bort. PS det var hun som hadde tatovert det som betalte laserregningen for den uheldige...

Lykke til.

Gjest Bodillen
Skrevet
Jeg har tatoverte øyenbryn. Veldig praktisk :) Jeg har heldekkende, men man kan også bare fylle inn oppå sine egne..

Jeg er meget fornøyd med mine og anbefaler det..i hvertfall i Oslo der jeg fikk det gjort. Hun som utfører det reiser forresten litt rundt også, fint for de som ikke bor i Oslo..

http://www.solhegge.com/index.htm

Jeg har vurdert å tatovere litt forsiktig øyebryn, fordi jeg har så få hår, liksom. Men de brynene på de bildene i linken din synes jeg ikke er fine! De er jo fullstendig fylt, liksom - ser ut som man har sminket seg med øyebrynsblyant, skikkelig tjukt.

Jeg synes det er mye penere når man får tatovert i små, tynne streker som ser ut som hår. Jeg har sett bilder av det, og det ser likom ikke så voldsomt ut som dette her.

Skrevet

Bare et tips om man tar lepper. Gå til doktor å få resept på herpes PILLER. Hvis ikke får man garantert MANGE utbrudd om man er disponert for det. Tar man pillene (ikke krem) unngår man dette. Jeg har prøvd både med og uten pillene. Det var IKKE kult å få 4 herpesutbrudd på leppene på en gang. Så ut og følte meg som ei kjøttkake. Det var verre enn selve prosedyren...

Skrevet
Jeg har vurdert å tatovere litt forsiktig øyebryn, fordi jeg har så få hår, liksom. Men de brynene på de bildene i linken din synes jeg ikke er fine! De er jo fullstendig fylt, liksom - ser ut som man har sminket seg med øyebrynsblyant, skikkelig tjukt.

Jeg synes det er mye penere når man får tatovert i små, tynne streker som ser ut som hår. Jeg har sett bilder av det, og det ser likom ikke så voldsomt ut som dette her.

Jeg har sett det live begge deler, og jeg er fullstendig enig med deg.

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg har kosmetisk tattovering på bryna. Det gikk fint, var ikke særlig vondt og ser veldig bra ut. Føler det er tid for å fylle litt nå da (2år siden jeg tok de).

Ellers prøvde jeg meg på eyeliner, men etter 2timers smertehelvete, hovne øyne i et par dager og dumme huden min som frastøtet seg blekket så kom jeg frem til at jeg ikke turte å etterfylle for å gjøre det ferdig så fikk igjen pengene

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har! Tok påfyll på torsdag etter å ha hatt det i 1,5 år. Tok litt mørkere, markerte og fyldigere enn sist! Dette er mine ekte bryn + nytatt tattoo: 1e5d7ac06b9f11e2a1c022000a1fb718_7.jpg

Skrevet

Whaaaat? :sjokkert:

Er permanent make-up akkurat det samme som vanlig makeup, bare at den er der for alltid? Når dere sier at dere tok en eyeliner-strek, vil det si at den liksom er tatovert på øyelokket?

visste ikke at folk gjorde sånn. Sikkert skummelt med "operasjonene" som må gjøres, og waste av penger. Skjønner folk som tatoverer øyenbryn f.eks, hvis de nesten ikke har noe hår der. Er det ikke mye lettere og bare sminke seg litt til vanlig? Man ser da ikke SÅ ille ut uten makeup at man må ha den der permanent!

Anonym poster: fa72c21133c8f94799595099c7ff3339

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...