Eliza Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 I vårt splitter nye hus har vi akkurat gjort en oppdagelse: vi kan ikke henge opp noen form for gardiner inni vinduskarmen, for da får vi ikke åpnet vinduene... Dvs. avstanden fra toppkarmen til vinduet er for liten til å få plass til f.eks. en rullegardin. Alle gardiner må derfor festes over vinduet. Hvilken type gardiner passer best da? På barnerommene hadde jeg jo tenkt å ha rullegardiner, men nå må jeg muligens revurdere det. Kanskje liftgardiner hadde vært en god idé? Ellers er vel panelgardiner et godt alternativ? Vil gjerne ha noen tips!
MiniMjau Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Har aldri tenkt engang på å ha gardiner inni vinduet. Liftgardiner kan du feste i karmen/lista og vanlige gardiner henger som oftest fra en gardinstang over vinduskarmen.....
Titta Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Gardiner inni vinduskarmen? :klø: Det har jeg ikke tenkt på som noe alternativ engang. Har kun sett det en gang, og det var hos noen som har sånne høye, store vinduer og de hadde liftgardiner inni karmen. Men ellers kan jeg ikke huske å ha sett det noe sted. Selv har vi både vanlige gardiner, panelgardiner, liftgardin og rullgardin. Alle festet utenpå karmen. Fungerer helt fint det. Har da stort sett satt festene rett på utsiden på hver side av toppkarmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå