Gå til innhold

Når gjelder naturens mekanismer?

Sandman

Anbefalte innlegg

Det er jo nettopp seriemonogami som bør være vårt "svar" på naturens krav til å finne nye partnere.

Jeg kan ikke se at det faktum at jeg tok opp dette med naturens ønsker, ikke faller naturlig inn i seriemonogamiet som opphøyet samlivsform. Det er jo to sider av samme sak, men et forsøk på å la vår kultur tilpasse seg naturen.

Pr idag, så er disse tingene rent "toleransemessig", i utakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter det jeg forstår har naturen sine midler for å holde mannen ved teltet, fordi menneskebarn er såpass hjelpeløse i mange år, og trenger to foreldre. når du får familie vil kroppen din sende ut hormoner slik at du ønsker å beskytte og være sammen med dem, og dermed sikre at dine gener overlever. det er jo rimelig logisk, og har ikke så mye med kvinner, eller det moderne samfunn å gjøre. det hadde nok vært noe helt annet om vi mennesker hadde blitt født selvbergende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravna:

Det er ingen konflikt mellom omsorg for sine barn, og det å ha flere forhold av "naturlig" varighet i sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan fort bli en interessekonflikt om du setter barn på en annen kvinne som ikke har mann og barn fra før.

en annen viktig avveining er jo også om du tør å være så lenge hjemmefra? utfra et kvinnelig ståsted er det også ønskelig med en viss variasjon i barnefedre, noe som også øker sjansen for at kvinnens gener blir videreført. det er en grunn til at babyer ser så like ut når de er helt små. naturens poeng er at de små blir ivaretatt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke man skal gå ut å pule andre FØR man har avsluttet eksisterende forhold på en renslig måte.

Vi må jo endre holdninger. Holdningsendringen må gå på at det er fullstendig naturlig, at forhold kommer, og forhold går. Foreldreansvaret, skal jo barnets biologiske foreldre, fortsatt ha.

Jeg tror egentlig vi er ganske enige, ravna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre holdninger ja...

Men de fleste har jo drømmen om at man skal møte den rette og det skal vare livet ut. Uansett hva naturens mekanismer gir oss i gave. Og det er ikke bare jenter/damer som lever med denne drømmen, også gutter/menn ønsker dette. Ikke alle har samme drøm såklart, men mange ønsker å leve resten av livet sammen når man først har bestemt seg for å lage familie.

Dessverre må mange bite i det sure eplet, og familier blir oppløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...