BayliZ Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 De nye reglene: Norwegian gjør det enda enklere for deg som forretningsreisende Fra 24. januar kan du som forretningskunde ta med 15 kilo håndbagasje mot dagens 8 kilo. Passasjerer som reiser på vårt fullt fleks produkt vil som før kunne ha med 20 kilo innsjekket bagasje/ett kolli uten tillegg i prisen. Fra samme dag innføres et gebyr for innsjekket bagasje på alle våre rabatterte prisklasser. Pris per kolli blir kr 25 + mva. Dvs. kr 27 på innland og kr 25 på utland. Maksimum tillatt innsjekket bagasje øker fra 20 kilo til 40 kilo pr passasjer fordelt på 2 kolli. Med disse nye reglene kan du nå sjekke inn opp til 40 kilo bagasje for kun kr 54, mot tidligere kr 800. For spesialbagasje vil eksisterende regler fortsatt gjelde. Bestillinger gjort gjennom Reisebyrå vil i første fase være unntatt bagasjegebyret. Vi senker samtidig de laveste billettprisene til kr 323 én vei inkl. skatter og avgifter på ruter i Sør-Norge og kr 420 til Nord-Norge én vei inkl. skatter og avgifter.
Ivory Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2007 Så på vanlig billigbilett fra Norwegian kan jeg nå ha med 40 kilo? Det er jo fantastisk!
Dru Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Men man må betale for å sjekke inn bagasje i det hele tatt? Det er jo ikke spesielt ok...
abelille Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Forhåndsbetale også dersom jeg skjønte mannen som akkurat hadde kjøpt seg billett riktig. Er ikke alltid jeg vet på forhånd hvor mye bagasje det blir...
Lille meg :) Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Nå er det lov å ha med 15 kg håndbagasje, men maksimum størrelse på håndbagasjen; er den det samme?
reiseglad Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Nå er det lov å ha med 15 kg håndbagasje, men maksimum størrelse på håndbagasjen; er den det samme? ← Krav til størrelse er det samme som før, og kun en kolli som før. Forskjellen er at du nå kan putte murstein i håndbagasjen og bære med deg
Lille meg :) Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Krav til størrelse er det samme som før, og kun en kolli som før. Forskjellen er at du nå kan putte murstein i håndbagasjen og bære med deg ← Hehe, så flott Må innrømme at jeg alltid pakker håndbagasjen full, uten å tenke på hvor mange kilo det er. De sjekker jo aldri
reiseglad Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Hehe, så flott Må innrømme at jeg alltid pakker håndbagasjen full, uten å tenke på hvor mange kilo det er. De sjekker jo aldri ← På de små flyplassene rundt om skjekkes iallefall vekta på håndbagasjen. Der går både innskjekket bagasje og håndbagasje på bånd gjennom samme scanner og vekt før det sorteres videre. På de større flyplassene er det tilfeldig om de ber deg sette håndbagasjen på vekta for veiing. Hvis du kommer slitende, rød i ansiktet, med håndbagasjen full av murstein, så kan det jo tenkes de får en mistanke...
Lille meg :) Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Ok. Jeg pleier å fly fra de større flyplasser, så er nok derfor de aldri har sjekket håndbagasjen min..
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Men man må betale for å sjekke inn bagasje i det hele tatt? Det er jo ikke spesielt ok... ← Men det er også snakk om 25 kr per kolli...
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 Forhåndsbetale også dersom jeg skjønte mannen som akkurat hadde kjøpt seg billett riktig. Er ikke alltid jeg vet på forhånd hvor mye bagasje det blir... ← Ja, man må krysse av på hvor mange kolli man skal ha med seg når man bestiller billetten. Litt tungvint når man ikke vet hvor mye bagasje man faktisk skal ha med seg, men så er det jo bare 25 kr pr kolli. Greit for meg som vet at jeg kommer til å ha et flyttelass med meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå