Gå til innhold

Jeg er så flau når jeg skal bade...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svømmer to ganger i uka med sambo, og noen ganger lillebror og jeg koser meg skikkelig. Men hver gang jeg er i dusjen etter svømminga så sliter jeg med å ta av meg alt mens det er andre der pga endel strekkmerker og arr på magen...Blir til at jeg står og dusjer leeeenge i badedrakta til det er tomt der og så hiver jeg av meg badedrakta og vasker meg kjapt og løper bort til håndkleet og pakker meg inn.

Jeg begynner å bli så lei av å "måtte" gjøre det. Gjorde ikke det før, men begynte å gjøre det etter at et par eldre damer stirret så mye på magen min for en måneds tid siden.

Noen tips? Jeg klarer ikke bare å overse blikk heller...Føler meg så flau og ubekvem, men jeg elsker å svømme og vil ikke slutte med det heller pga noe så dumt. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hev deg over slike blikk. Tenk at ingen har noe med hvordan du ser ut - og ingen tenker sikkert like stygge tanker om magen din som det du gjør selv. Er den virkelig s å ille? Mange kvinner er sine egne verste fiender, de tenker de styggeste tankene om seg selv og sin egen kropp. Trist. - Tenker du ofte på hvordan andres kropper ser ut når du dusjer? Ikke det, nei? Dessuten - skal du se disse kvinnene igjen?

Om du skjemmes så mye over magen, dusj med magen inn mot veggen?

Skrevet
Hev deg over slike blikk. Tenk at ingen har noe med hvordan du ser ut - og ingen tenker sikkert like stygge tanker om magen din som det du gjør selv. Er den virkelig s å ille? Mange kvinner er sine egne verste fiender, de tenker de styggeste tankene om seg selv og sin egen kropp. Trist. - Tenker du ofte på hvordan andres kropper ser ut når du dusjer? Ikke det, nei? Dessuten - skal du se disse kvinnene igjen?

Om du skjemmes så mye over magen, dusj med magen inn mot veggen?

Ser disse kvinnene hver uke..er faste "brukere" der. Men som du sier..Jeg tenker ikke noe særlig på hvordan andre kropper ser ut, så kanskje de ikke gjør det heller....

Magen er desverre ganske ille...Som et eks: Var på sykehuset og de skulle trykke litt på magen, og måtte derfor ta opp genseren, og legen fikk ganske "bakoversveis" og spurte hvordan jeg hadde klart å få så grove og fæle strekkmerker. (Han mente det ikke på en vond måte så klart, men den er nok ikke nydelig nei..hehe..)

Jeg kan jo alltids dusje med magen inn mot veggen ja..Får prøve det.

Skrevet

Bli trygg i deg selv. Gi f**** i blikk og kommentarer.

Jeg har strekkmerker fordi jeg har født barn. Bryr meg ikke.

Puppene mine er små og "slaskete" fordi jeg er for tynn + at jeg har ammet.

Har ingen rumpe lenger. Lår og legger er forskjellige. Et skikkelig arr har jeg osgå på det ene låret fordi jeg brakk beinet. Jeg bryr meg ikke. Hver del av meg har sin historei.

Skrevet

Jeg har følt dette på kroppen selv, og gjør det fortsatt nå og da..

Jeg fikk en salve for en stund siden som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men den "fader-ut" strekmerker og blåmerker noe, altså gjør dem mindre synlige. Man kan kjøpe den reseptfritt på apotek (ahrrg...at jeg ikke kan huske navnet da...)

Den hjalp meg endel iallefall, men jeg fikk den på en boks og nå når du kjøper den er den visst på tube, så jeg vet ikke hvordan den ser ut heller...

Spør iallefall på apoteket for nå irriterer jeg meg over at jeg ikke gir deg det du trenger av info..... :sjenert:

Skrevet
Jeg har følt dette på kroppen selv, og gjør det fortsatt nå og da..

Jeg fikk en salve for en stund siden som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men den "fader-ut" strekmerker og blåmerker noe, altså gjør dem mindre synlige. Man kan kjøpe den reseptfritt på apotek (ahrrg...at jeg ikke kan huske navnet da...)

Den hjalp meg endel iallefall, men jeg fikk den på en boks og nå når du kjøper den er den visst på tube, så jeg vet ikke hvordan den ser ut heller...

Spør iallefall på apoteket for nå irriterer jeg meg over at jeg ikke gir deg det du trenger av info..... :sjenert:

Takk for tipset :) Skal titte på apoteket neste gang jeg er der. ;)

Gjest Thalassa
Skrevet

shape of a mother

kom over denne en dag jeg var ute å surfet, her er råder realismen. Kikk litt rundt der inne og jeg lover deg du vil føle deg normal.

Ikke la andre menneskers uvitende kommentarer såre deg, vær heller stolt over at du er så heldig å ha fått lov til å bli mor.

Skrevet
shape of a mother

kom over denne en dag jeg var ute å surfet, her er råder realismen. Kikk litt rundt der inne og jeg lover deg du vil føle deg normal.

Ikke la andre menneskers uvitende kommentarer såre deg, vær heller stolt over at du er så heldig å ha fått lov til å bli mor.

Ehem...Jeg er ikke mor enda ;) Disse strekkmerkene mine kom pga vektoppgang når jeg brukte kortison.

Gjest Thalassa
Skrevet
Ehem...Jeg er ikke mor enda  ;)  Disse strekkmerkene mine kom pga vektoppgang når jeg brukte kortison.

åkei. Men jeg kan si det er mange som har strekkmerker, selv uten vektoppgang. Har hatt flere venninner som fikk noen i puberteten. Har selv et par på låret uten at jeg har vært overvektig. Det plaget meg noe fryktelig når jeg var yngre, men nå kunne jeg ikke bry meg mindre.

Jeg synes ikke du skal føle så veldig på de merkene du har.. Det er utrolig mye rart folk skjuler under klærne! blodårer som tyter ut, celulitter, pigmentflekker, stygge føflekker, brannsår, operasjonssår OSV!

Det at en har noe som ikke er så fint på kroppen betyr ikke at du er et fælt menneske forde.

Skrevet
Ehem...Jeg er ikke mor enda  ;)  Disse strekkmerkene mine kom pga vektoppgang når jeg brukte kortison.

Samma her.... :sjenert::) Brukte ikke kortison jeg da, men gikk opp i vekt gasnke kjapt og da kom merkene.. Etter å ha gått ned endel kilo igjen så har det ikke akkurat vært kult å vise magen. :tristbla: Men som sagt, det hjalp med den salven og generellt sett så hjelper det å smøre mye med vanlig krem også sån at huden der blir mer smidig! ;)

Skrevet

sliter litt med å formulere meg, så skriver det som skulle vært min konklusjon: IKKE vær flau over kroppen din! det er den som er deg, og strekkmerker og arr er en del av den personen du er :)

Skrevet

Synes d er så bra at du tørr å sette ord på hvordan du har d Devana. Har alltid vært kjemperedd for å vise meg naken, selv i badedrakt er jeg fortsatt ukomfortabel. Nå er jeg 26 og først nå tørr jeg å innrømme mine skavanker for andre. Mine små hemmeligheter blir store når jeg ikke deler de med noen, og de har en tendens til å miste kraften når jeg tørr å få de ut i lyset.

Vær stolt av deg selv! :)

Skrevet

De to damene som stirra er sikkert full av fordommer, og har nok ikke annet å snakke om enn andres forskjelligheter. De har også sikkert så lite selvinnsikt at de tror at de selv er så aldeles perfekte.

Ikke bry deg (dere) om at andre ser, og vær stolt av den kroppen du (dere) har!!! Jeg syns at Nille ovenfor fikk sagt det p åen kjempefin måte, det med at skavanker mister kraften når de kommer ut i lyset.

Skrevet

Vet meget godt hvordan du har det. Jeg fikk høre det fra barn. Hvorfor er magen hennes slik, memma. Moren sier at den er blitt slik for hun har fått babyer. Men mamma det har du og, og magen din er ikke slik.

Magemusklene mine gled fremover og. Jeg hadde ingen mulighet til å smørre meg med kremer eller trene magen flat. Så for meg ble det full bukplastikk. Har nå fått et nytt arr i det gamle arret da jeg fjernet livmoren. Var i svømmehallen på fredag, og det var topp. Ingen som glodde. Så nå er plaster av og arret kan jeg leve med.

Mange tenker seg ikke om når de stirrer. Men prøv å hev deg over det.

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet
Takk for tipset :) Skal titte på apoteket neste gang jeg er der. ;)

Er i samme båt som TS. Og finnes det en salve som fader de ut så er jeg veldig interessert i det. Vanlig krem virker ikke for meg. Så hvis du får tak i kremen, si fra hva den heter da!

Skrevet

Jepp jepp, da sniker jeg meg bort til svømmehallen igjen. Nå skal jeg prøve å være "tøff" og ikke bry meg om hva andre synes, så får vi se hvordan det går da :sjenert:

Skrevet

:klem: Har det¨på samme måten selv.

Ikke moro

Skrevet

Så trist for de to damene, da! Du er alldeles normal, og om du ikke er normal så er faktisk det normalt også. :)

Skrevet

Hei, hei, veit du sånn var jeg også, men så begynte jeg og tenke over at grunnen til at jeg har strekkmerker er jo for at jeg har bært frem og født to fantastiske barn som gir meg masse, vel og merker er ikke mine strekkmerker så fine men, det er nå sånn det er og være kvinne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...