Milo Minderbinder Skrevet 18. februar 2003 #1 Del Skrevet 18. februar 2003 Vel. Man må av og til kjøre discscanning. For hvis man ikke gjør det, kan det hende at defragmenteringen stanser opp, hvis det er feil på disken. Har man feil på disken, repareres disse av discscanningen. Så langt er jeg med. På med discanning. Jeg har gjort dette mange ganger, og funnet ut at det lønner seg å ikke ha andre programmer i gang, fordi da stotrer og stammer discscanningen, og gir seg til å starte på nytt og på nytt, til den gir opp og informerer deg om at nå..nå altså....har den startet på nytt hele ti ganger, og videre at du bør bruke vett nå, og skru av alle andre programmer... MEN DET HAR DU JO GJORT!!!, ikke sant??? Hva er det som skal til for at discscanningen slår seg til ro med at du har slått av alle andre programmer?? Begynner den først å virke etter hensikt etter at man har har slått av maskinen, forseglet den i sement og kastet den på sjøen?? Noen som har noen råd her? Finnes det alternative discscanningsprogrammer som er litt mer smidige enn det som Bill Gates prøver å drepe meg med?? Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2003 #2 Del Skrevet 18. februar 2003 Ikke bruk maskinen når scandisk pågår. La den jobbe seg ferid, selv om det tar litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 18. februar 2003 #3 Del Skrevet 18. februar 2003 Sidan du lurar på andre, alternative program, så kan eg nemna DiskKeeper Det programmet bryr seg ikkje om om du skulle finne på å lese KG samtidig. Aberet er jo at det ikkje får gjort noko med filene som er i bruk. (Men så langt er eg nøgd med det - sjølv om eg må ta defragmenteringa i fleire omgangar. Og sidan eg har fullversjonen så startar det og sluttar det av seg sjølv til fastsette tidspunkt.) Alternativet er å kutte ut alle program som går i bakgrunnen - ctrl-alt-del og fjern alt unnateke... uhm... to viktige program... (Prøving og feiling, for min del.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 18. februar 2003 #4 Del Skrevet 18. februar 2003 Ja du får sagt det .... La det stå på om natten Milo - og legg deg til å sove ...så våkner du uthvilt - og maskinen står forhåpentligvis ferdig og venter på deg da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2003 #5 Del Skrevet 18. februar 2003 Vel. Hva er det som skal til for at discscanningen slår seg til ro med at du har slått av alle andre programmer?? Begynner den først å virke etter hensikt etter at man har har slått av maskinen, forseglet den i sement og kastet den på sjøen?? Noen som har noen råd her? Finnes det alternative discscanningsprogrammer som er litt mer smidige enn det som Bill Gates prøver å drepe meg med?? Milo Kan nok ikke bidra med så mye Milo, men jeg kan uttrykke min sympati. Har nettopp gjennomgått en lengre periode med en jobb pc mer trassig enn den mest bortskjemte toåring. ARGH - hvor nære det har vært at maskinen har fått seg en luftetur. Problemet mitt har vært: programmet svarer ikke. Så låser hele maskinen seg, jeg må slå av/på med knappen på maskinen, vente mens hele herligheten starter opp på nytt. Etter fem slike forsøk, for fjerde dag på rad er jeg farlig! :evil: ( tastaturet mitt må være av meget god kvalitet. Det virker fremdeles, trass i agressiv tasting av meg i sinna modus) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 18. februar 2003 #6 Del Skrevet 18. februar 2003 Problemet mitt har vært: programmet svarer ikke. Så låser hele maskinen seg, jeg må slå av/på med knappen på maskinen, vente mens hele herligheten starter opp på nytt. Etter fem slike forsøk, for fjerde dag på rad er jeg farlig! :evil: Den beskjeden får jeg også ofte opp - særlig nå webcamen har hengt seg - men også kazaa henger seg og andre. Er det mens du discscanner at du får denne beskjeden eller til vanlig når du bruker maskinen? Jeg får det når jeg bruker maskinen .. og må også slå av og på med knappen.... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2003 #7 Del Skrevet 18. februar 2003 Det er når jeg bruker maskinen. Mest på jobb - der bruker vi Win98, her hjemme har vi XP som jeg opplever som mye mer stabilt. Nå skal vi igang med omlegging av PC nettverket på jobb også, kanskje jeg kan unngå magesår alikevell. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 18. februar 2003 #8 Del Skrevet 18. februar 2003 har XP jeg ..og den er ikke stabil ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 18. februar 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har fattet poenget med det å ikke røre maskinen, med det å ikke ha andre programmer gående..... og dette fattet jeg for meget lenge siden...... Men fremdeles, på tross av alle forhåndsregler med å slå av alle programmer, kryss-sjekke ved hjelp av ctr-alt-delete-metoden, hevder min maskin at det er programmer i gang.. Er den teit, eller???? Man kan tvinge igjennom discscanningen, men det innebærer å være der hver tiende gang den restarter..... Grr..... Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 18. februar 2003 #10 Del Skrevet 18. februar 2003 Vel - med program som kjører i stealth-mode (dei må jo det, sidan du ikkje ser dei?) så trur eg du får lasta ned Diskkeeper, eg. Så får du i alle fall defragmentert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 19. februar 2003 #11 Del Skrevet 19. februar 2003 hehe ja ...den er nok teit - og ikke bare din .....ser ut som om de er programerte disse maskinene våre til å lage trøbbel - utføre ulovlige operasjoner og å ha programmer som ikke svarer .... :x :o En ting er iallefall sikkert - det skal ikke være lett, eller noen dans på roser (hm ..rart uttrykk forresten - det kan umulig være særlig behagelig å danse på roser - særlig ikke de med torner :o ) å ha PC ...... :-? Håper du får det til ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå