Gjest Gjest 1 Skrevet 30. januar 2007 #1 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvor lenge kan en nylaget ostekake stå i kjøleskapet og smake like godt etter noen dager? Er det snakk om et par dager eller en hel uke? Vet noen her det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 31. januar 2007 #2 Del Skrevet 31. januar 2007 Det lurer jeg også på, henger meg på denne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 31. januar 2007 #3 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg spiste resten av en ostekake laget på søndag i går, da var den helt som normalt. Altså kjempegod. Den var jo tre dager gammel, så jeg tror jeg i hvertfall ville satset på en fire-fem dager, minst. Forutsatt at den er pakket tett inn og at du ikke har kjøleskapet fullt av løk etc. Størkna ostekake med løksmak frister ikke noe særlig... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 31. januar 2007 #4 Del Skrevet 31. januar 2007 Sist jeg lagde ostekake, tror jeg den sto i kjøleskapet i 5 dager, uten at den ble dårlig. Men som sagt over her, pass på hvilke andre ting som er der inne, bismak av løk er f.eks ikke godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitten Skrevet 31. januar 2007 #5 Del Skrevet 31. januar 2007 Opptil en uke ca. Ostekaker blir som regel bedre når de har stått noen dagen enn når de er nylaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 31. januar 2007 #6 Del Skrevet 31. januar 2007 Flott, da satser jeg på at 5 dager i kjøleskap med tett plastikk over vil være akseptabelt...takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 31. januar 2007 #7 Del Skrevet 31. januar 2007 Hei Jeg pleier å lage ostekake som jeg steker i en tre gang...bunn, ostelag og rømmelag. Den kan jeg ha stående i kjøleskapet i en uke uten problemer. Det eneste problemet er å motstå fristelsen å ta seg et stykke hver kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitten Skrevet 1. februar 2007 #8 Del Skrevet 1. februar 2007 Den type ostekake jeg har tenkt på er ustekt. Stekt ostekake har jeg ingen erfaring fra(tenkte ikke på det engang). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 1. februar 2007 #9 Del Skrevet 1. februar 2007 Den jeg lager står i kjøleskapet og stekes ikke. Jeg visste ikke at en kunne steke ostekaker. Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 1. februar 2007 #10 Del Skrevet 1. februar 2007 Hei Etter min mening er det kun stekte ostekaker som er ekte ostekaker Jeg vet at mange bare lager den på den kalde måten men disse synes ikke jeg blir så gode. Den jeg lager består av en Digestive kjeks bunn som jeg steker til å begynne med. Deretter legger jeg på et lag av Philadelphia ost blandet med litt egg, sukker, lime etc og denne legges oppå kjekslaget så stekes kaken igjen. Så tar jeg til slutt et lag av rømme blandet med sukker og legger dette oppå som lag nummer 3 og steker den igjen. Det høres komplisert ut men det går ganske raskt...og kaken blir fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 1. februar 2007 #11 Del Skrevet 1. februar 2007 Hm! Det hørtes spennende ut! Kan ikke du skrive ned oppskriften en gang til, med riktige mål og ingredienser? Dette må prøves ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå