Gjest Gjest_Augustbrud -06_* Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Heisann! Jeg har siden jeg fikk datteren min, hatt stikkende smerter i brystene innimellom. Spesielt der bh-bøylen slutter, mot kløfta. Det høyre brystet ble også noe større etter amming, da hun likte det best For ca. 2 uker siden, fikk jeg igjen disse smertene i det største brystet. Smertene var mer midt under brystet denne gang. Tenkte ikke så mye over det, da jeg har hatt det før. Men nå er brystet utrolig vondt og hovent, kjenner en stor klump. Det føles som om klumpen sitter fast under brystet (har veldig små). Var hos legen i dag, ble henvist til mammografi og UL. Noen som kjenner til det og har noen beroligende ord Takk for svar
Devana Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Har desverre ikke så mye beroligende å komme med, men jeg har selv hatt en kul i brystet og vært til mammografi og ultralyd...Det viste seg å kun være en kjertel eller noe sånt. Håper du ikke må vente så lenge på undersøkelsene, det er alltid ventingen som er verst synes jeg. Lykke til
Gjest Gjest_Augustbrud -06_* Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Takk for svar Skal ringe inn og høre i morgen, men jeg forstod at det ikke var særlig ventetid. Hve de mener med det...... Var kjertelen din også stor og vond?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Takk for svar Skal ringe inn og høre i morgen, men jeg forstod at det ikke var særlig ventetid. Hva de enn mener med det...... Var kjertelen din også stor og vond? ←
Devana Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Takk for svar Skal ringe inn og høre i morgen, men jeg forstod at det ikke var særlig ventetid. Hve de mener med det...... Var kjertelen din også stor og vond? ← Ja...ganske stor og øm...spesielt siden jeg hele tiden tok på den for å kjenne på den hele tiden...Og da ble den jo bare vondere og vondere. Tok først mammografi, men de klarte ikke uifra den å se om det var svulst, derfor tok jeg ultralyd i tillegg.
NovaFlare Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Slike kuler som kan oppstå i brystene kalles cyster om jeg ikke tar helt feil, og er helt ufarlige. Det kan også være en godartet svulst som også er helt ufarlig. Selv om det KAN være en ondartet en, så er det likevel større sjanse for at det er noe helt annet, tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 "Stor vond klump" er i de aller, aller fleste tilfeller cyste, betent kjertel, eller byll. Gedigne vonde kreftsvulster er iverfall mye mer skjeldent enn de andre alterntivene Lykke til, og greit du får undersøkt det før du bekymrer vettet av deg
Gjest Gjest_Augustbrud -06_* Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Tusen takk for alle svar Får nok sove litt bedre i natt
fiolen Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Da jeg var på mammografi i høst, sa legen at det som oftest ikke er kreft dersom det gjør vondt, men at det er kjertler el.l. (ikke at det gjorde meg så beroliget, som ikke hadde vondt... ) Dette går nok bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå