Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært sykemeldt i 3 uker nå og skal tilbake til legen på fredag. er redd for hva han vil si, føler meg ikke klar til å gå tilbake. jeg sliter med å få sove er deprimert og har nesten ikke krefter.

jeg kjører bil av yrke og vil ikke risikere andres liv pga at jeg ikke får sove etc.

men jeg måtte jo faktisk til en annen lege sist gang for at de skulle skjønne alvoret, så derfor er jeg spent på hva han vil si nå. :grine:

måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste som ikke får sove! Det finnes mange hjelpemidler utenom medisinering. Dette vet legen mest sannsynlig om og kommer sikkert til å prate med deg om. Har du tatt en titt på lommelegens søvnsenter?

http://www.lommelegen.no/sovn/

Gjest Thalassa
Skrevet

menn generelt er ikke like flinke til å ta følelser og ting som har med psyken å gjøre på alvor, kanskje derfor du fikk problemer med legen din sist?

Personlig mener jeg kvinner egner seg bedre som fastleger siden de har lettere for å se hele mennesket og føler medfølelse lettere enn menn.

Det går sikkert bra, men hvis det ikke gjør det, ikke ta det personlig. Det er veldig lett å skifte fastlege hvis du er misfornøyd vet du.

Lykke til da! :troest:

Skrevet (endret)
menn generelt er ikke like flinke til å ta følelser og ting som har med psyken å gjøre på alvor, kanskje derfor du fikk problemer med legen din sist?

Personlig mener jeg kvinner egner seg bedre som fastleger siden de har lettere for å se hele mennesket og føler medfølelse lettere enn menn.

Det går sikkert bra, men hvis det ikke gjør det, ikke ta det personlig. Det er veldig lett å skifte fastlege hvis du er misfornøyd vet du.

Lykke til da!  :troest:

Ikke enig, men det er en annen diskusjon.

Prøv å ikke døm legen din før du har møtt han/henne. Noen leger er kjempeflinke og forståelsesfulle, andre ikke. Dette gjelder generelt uansett yrke.

edit:trykleif

Endret av speedbird
Skrevet (endret)

veldig rart at du skulle si det der, for den andre legen jeg var hos var faktisk en lege. og hu skjønte meg med en gang. ironien i det hele er at hu er kona te fastlegen min. han jeg gruer meg for å gå til. følte bare at han tråkket meg sånn ned .

og speedbird. jeg har møtt denne legen mange ganger. han er fastlegen min, han av alle burde forstå meg, men nei han skulle ha meg til å kjøre bil 8-12 timer i døgnet. en som ikke får sove !!!

Endret av moka
Skrevet

Oki. Forstod det sånn at du skulle møte en ny lege. Men hvorfor bytter du ikke lege da?

Er ikke big deal det. Spesielt ikke hvis du ikke trives med ham.

Skrevet

får ikke byttet lege på dagen. og sykemeldinga går ut på søndag og får neppe ny time hos noen andre så sent. så ikke bare bare da....

Skrevet

Nei nei.. mente det ikke sånn. Men hvis du bytter fastlege, så får du nok ordnet det i løpet av uken.

Men la oss regne med at du ikke får byttet i løpet av uken og du må gå til nåværende fastlegen. Prøv å fortell ham dine problemer. Hvis han ikke fortsatt ikke har forståelse, spør du om du kan få en annen leges mening.

Men igjen det er viktig at du er ærlig.

Gjest Thalassa
Skrevet
Ikke enig, men det er en annen diskusjon.

Prøv å ikke døm legen din før du har møtt han/henne. Noen leger er kjempeflinke og forståelsesfulle, andre ikke. Dette gjelder generelt uansett yrke.

edit:trykleif

Det er helt greit det. Men nå forstod jeg det slik at det var en hun hadde vært hos flere ganger.

Er forøvrig helt enig i at man ikke skal gjøre seg opp en mening om mennesker før man har møtt personen og snakket med den selv.

Skrevet

Du kan jo forsøke å gå til en lege som IKKE er fastlegen din. Kan bli litt mer ventetid, og litt dyrere, men det kan gå om du bor på rett sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...