Gå til innhold

samvær.

Anbefalte innlegg

Gjest Allinara
Skrevet (endret)

Datteren min(snart 2 år) skal være hos pappaen sin en uke om gangen ca 1 gang i mnd(hver fjerde uke mer eksakt), dette er en avtale vi ble enige om med advokater og hele pakka i tingretten. (han bor en 7 timer biltur unna).En av årsakene til at pappaen fikk ha henne en uke i strekk istedet for en langhelg var at han sa han hadde en fleksibel jobb, hvor han hadde muligheten til å jobbe inn slik at han hadde fri denne uka med jenta si.

Meeeeeen, nå etter å ha hatt henne to ganger hos seg, skal han bytte jobb og forutsetningene for samværet endres.

Bør avtalen endres da han ikke har mulighet til å ha like mye fri eller skal jenta få en dagmamma til der nede?

Endret av Allinara
Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Ja, ville bedt om endring som ivaretok jenta etter de nye forutsetningene.

Skrevet

Hvorfor ønsker du ikke at jenta di skal være hos pappan sin?

Annet enn at han bor litt for langt unna til at hun skal reise til han... Hvis han ønsker samvær med henne, bør han vel ofre seg å reise til dere for å treffe henne??

Gjest Allinara
Skrevet
Hvorfor ønsker du ikke at jenta di skal være hos pappan sin?

Annet enn at han bor litt for langt unna til at hun skal reise til han... Hvis han ønsker samvær med henne, bør han vel ofre seg å reise til dere for å treffe henne??

Klart jeg ønsker hun skal være med pappaen sin!

Han vil ikke ha samvær med henne her(noe jeg synes er litt rart ja men sånn er det), så hun må ned dit til han for at de skal være sammen. Og i og med at det er så langt er det ikke så lett å få det til så ofte som annahver helg og en dag i uka(det "vanlige" i følge barneloven). Har derfor prøvd å samle samværet til ei hel uke hvor pappaen har fri og mulighet til å være med datteren sin mest mulig.

Hvis han ikke har fri ser jeg ikke poenget med at hun skal være der en hel uke, for da ser hun han jo ikke like mye som hun ville ha gjort ved ett "vanlig" helgesamvær. Poenget med samværet er jo å være sammen med pappaen og ikke hos dagmamma o.l. Spesielt når det er så sjelden. Har jo min mening om det, men lurte litt på om hva dere der ute mente da...

Skrevet

Når reisen er så lang ville det være ganske mye stress om man man reise i syv timer annenhver helg, da får hun i praksis bare èn hel dag med far, og det er altfor lite.

Så den ene uken er nok det beste å fortsette med, da har hun i alle fall flere ettermiddager med faren og rekker å bli kjent med han, det gjør hun ikke i løpet av en dag.

På en måte er det dumt at hun må ha dagmamma på ukedagene når hun er der, men det virker ikke som om det er så veldig mange andre alternativer hvis hun skal kunne bli ordentlig kjent med far (og ha et forhold til han som far).

Gjest Allinara
Skrevet (endret)

Tenkte på at han kunne kutte ned til langhelg jeg da, ikke vanlig, ble litt feil formulert det lengre opp ser jeg(ikke så god på å formulere meg). Da har han nemlig mulighet til å ha fri, ifølge ham selv.

Samtidig har hun bare vært der to ganger, er utrygg fra før og vil det bli bedre med enda en ny person å forholde seg til vis hun må ha enda en dagmamma der?Hun har jo dagmamma her også....

Samtidlig er jeg litt enig i at det er viktig at hun får ettermiddagene sammen med ham, hvis det blir sånn at hun skal ha dagmamma der og være der ei uke. Men da kommer det jo an på åssen han jobber, han blir skiftarbeider i den nye jobben sin...

Endret av Allinara
Gjest =tentacle=
Skrevet
Når reisen er så lang ville det være ganske mye stress om man man reise i syv timer annenhver helg, da får hun i praksis bare èn hel dag med far, og det er altfor lite.

Så den ene uken er nok det beste å fortsette med, da har hun i alle fall flere ettermiddager med faren og rekker å bli kjent med han, det gjør hun ikke i løpet av en dag.

På en måte er det dumt at hun må ha dagmamma på ukedagene når hun er der, men det virker ikke som om det er så veldig mange andre alternativer hvis hun skal kunne bli ordentlig kjent med far (og ha et forhold til han som far).

Da er hun jo mer med dagmammaen enn en med faren alle ukedagene. Jeg ville ikke hatt en løsning med to hjem og to forskjellige dagtilbud for en unge som ikke er to engang, og 3 uker er lenge mellom hver gang hun ser både far og dagmammaen som har dagansvar for henne.

Skrevet
Tenkte på at han kunne kutte ned til langhelg jeg da, ikke vanlig, ble litt feil formulert det lengre opp ser jeg(ikke så god på å formulere meg). Da har han nemlig mulighet til å ha fri, ifølge ham selv.

Samtidig har hun bare vært der to ganger, er utrygg fra før og vil det bli bedre med enda en ny person å forholde seg til vis hun må ha enda en dagmamma der?Hun har jo dagmamma her også....

Ja, langhelger vil nok være et greit alternativ da, i alle fall til å begynne med, så kan dere kanskje utvide det senere hvis hun trives godt og ønsker det selv. Det viktigste er at hun får være med faren og får mulighet til å ha et far-datter forhold med han, noe som er veldig vanskelig med slik avstand.

Gjest Allinara
Skrevet
Da er hun jo mer med dagmammaen enn en med faren alle ukedagene. Jeg ville ikke hatt en løsning med to hjem og to forskjellige dagtilbud for en unge som ikke er to engang, og 3 uker er lenge mellom hver gang hun ser både far og dagmammaen som har dagansvar for henne.

mitt lille poeng....

Skrevet

Hva med langhelger hver tredje helg, litt mer enn en i måneden og litt mindre enn annenhver uke.

Skrevet

Jeg ville ikke fortsatt med ordningen hvis jenta må ha ny dagmamma hos pappan, som hun i praksis vil se mer til enn pappan sin. Hvis han kunne tatt seg fri et par -tre dager i måneden i forbindelse med helg hadde det vært veldig mye bedre.

Skrevet

enig

Skrevet
mitt lille poeng....

Ikke et lite poeng. Et stort poeng. Jeg syns det blir volsomt mye for en liten 2-åring å forholde seg til, jeg.

Skrevet

Jeg synes at dette høres ut som utrolig mye for en 2 åring å forholde seg til, og ville ikke utsatt mitt barn for det. Når det går såpas lang tid mellom hver gang hun ser faren blir det sannsynligvis veldig stressende for hennne å skulle orholde seg til en dagmamma i tillegg. Jeg ville nok jobbet hardt på for at det begrenses til langhelger istedet for en hel uke slik at faren har mulighet til å ta seg av henne selv når hun er der. Så kanskje du til gjengeld kan være fleksibel når han har ferier o.l. å la ham få litt mer samvær da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...