Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg er en kvinne på 40, samboer og to barn på 6 og 8 år. Har vært sammen med mannen min i 14 år, men forholdet har kjølnet betraktelig de siste årene. Han er barnas far. Vi har ikke hatt sex siden september-06, og nå tror jeg faktisk at det ikke blir noe mer sex i dette forholdet. Ingen av oss nærmer hverandre, og terskelen for sex begynner å bli for høy, rett og slett. Det har nok å gjøre med at følelsene har kjølnet så mye at lysten er forsvunnet for oss begge. Vi kan ikke snakke om dette, det løser heller ingenting. Vi har mye materielle goder og mye gjeld, og bryr oss veldig om barna våre. Skilsmisse er derfor ikke noe alternativ, ihvertfall ikke på flere år. Men å leve helt uten sex i årevis, går det an..?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Men å leve helt uten sex i årevis, går det an..? ← for et idiotisk spørsmål....Har du hørt om folk som lever i sølibat frivillig, F.eks munker og nonner. Så ja det gå ann.
Villemarie Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Smaken er som baken. Jeg hadde nektet å kaste bort mer tid i et forhold som kun gikk ut på¨å være foreldre og gjeldsslaver sammen. Du får spørre han da vet du, om ikke dere bare kan være gift på papiret og finner dere hver deres elsker. Da blir dere nok en lykkelig familie.
Bobeline Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Kanskje dere finner en løsning i et "fritt ekteskap"? Noen jeg kjenner praktiserer det, de er gift men har lov til å være sammen med andre også på det fysiske planet. Jeg er oppdratt med den samme teorien, og regner med å praktisere det samme hvis det blir aktuelt. Men med en slik ordning er det viktig med en felles enighet og eventuelle regler om prevensjon og så videre. Om det er mulig å leve resten av tiden uten et seksuelt forhold av noe slag er det vanskelig for meg å svare på. For min egen del er det slik at over lengre tid blir "trangen" borte, så noen ganger tror jeg at det ville vært helt greit mens det andre ganger virker som det motsatte.
CoolDuckie Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Har vært sammen med mannen min i 14 år, men forholdet har kjølnet betraktelig de siste årene. Han er barnas far. Vi har ikke hatt sex siden september-06, og nå tror jeg faktisk at det ikke blir noe mer sex i dette forholdet. Ingen av oss nærmer hverandre, og terskelen for sex begynner å bli for høy, rett og slett. Det har nok å gjøre med at følelsene har kjølnet så mye at lysten er forsvunnet for oss begge. Vi kan ikke snakke om dette, det løser heller ingenting. Vi har mye materielle goder og mye gjeld, og bryr oss veldig om barna våre. Skilsmisse er derfor ikke noe alternativ, ihvertfall ikke på flere år. Men å leve helt uten sex i årevis, går det an..? ← Det går vel an, men det høres jo ut som om du ikke har det så hyggelig. Hva med å ikke fokusere på sex, men på å bli venn med din mann igjen? Du sier dere har det bra materielt. Det gir rom for å legge forholdene til rette for at dere kan finne hverandre igjen. Hva med en romantisk reise sammen? Roma om våren er et ok alternativ . Dersom dere uansett må "holde ut" med hverandre, ville jeg gjort mye for å bryte ut av det fastlåste mønsteret relasjonen deres tydeligvis er inne i. Ta initiativet selv, for det er bare din egen atferd du kan endre. Skap hyggelige og romantiske situasjoner, vær tolmodig. CoolDuckie
Solskinnsbolla Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 hvis dette gjør deg ulykkelig, så er det ikke til å leve med... det er kanskje verre at følelsene har kjølnet og at dere ikke snakker sammen om det... jeg synes dette høres ut som en vond og vanskelig situasjon. hva var det som utløste dette? hvorfor har ikke deres kjølige forhold blitt løst før? ...og hva ønsker du egentlig skal skje, innerst inne?...
P@tsy Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Hvorfor bli når det tydeligvis er snakk om å bli kun for å holde ut ?
Gjest Gjest_Victor_* Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Foreldre som lever sammen som bror og søster er ikke bra for barn. Det er verre enn at foreldrene er skilte. Barn er ikke dumme, de skjønner fort at foreldrene lever på en løgn. La barna forstå at dere er ærlige mennesker.
Aquila Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hvorfor ikke ta det opp med ham? Gå eventuelt og se noen sammen (familierådgivning)... Dersom begge bare kjølner og ingenting tas opp - går det bare en vei... Prøv å ta initiativ til sex - gjør noe sprøtt som han ikke ville forventet av deg... Så ser du hvor du har han... Utrolig hva litt god og sprudlende sex kan gjøre for å få "gnisten" litt tilbake! Endret 30. januar 2007 av arctica
Gjest Chrizzy Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Jeg er en kvinne på 40, samboer og to barn på 6 og 8 år. Har vært sammen med mannen min i 14 år, men forholdet har kjølnet betraktelig de siste årene. Han er barnas far. Vi har ikke hatt sex siden september-06, og nå tror jeg faktisk at det ikke blir noe mer sex i dette forholdet. Ingen av oss nærmer hverandre, og terskelen for sex begynner å bli for høy, rett og slett. Det har nok å gjøre med at følelsene har kjølnet så mye at lysten er forsvunnet for oss begge. Vi kan ikke snakke om dette, det løser heller ingenting. Vi har mye materielle goder og mye gjeld, og bryr oss veldig om barna våre. Skilsmisse er derfor ikke noe alternativ, ihvertfall ikke på flere år. Men å leve helt uten sex i årevis, går det an..? ← Uff, det høres fælt ut! Jeg har ikke så mage råd å komme med, men det var noe som slo meg når jeg leste dette. Hva hadde du tenkt om dette når du var i tyveårene, eller kanskje enda yngre? Vi blir jo klokere med tiden, men kanskje ikke på alle områder. Med tiden kan det jo bli som om noe annet enn oss selv eier livet vårt. Om dere har mye gjeld, så har dere sikkert lagt ned penger i noe fornuftig, slik at det kan ordnes? Tenk da, kanskje det hadde vært spennende å leve alene? Kanskje date? Treffe en ny sexy mann Eller kanskje finne tilbake til den kjærligheten dere hadde? Den som intet våger, intet vinner. Ønsker deg masse lykke til!!!
micia78 Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 Jeg er enig i at det ikke høres ut som noen god situasjon å leve i, hverken for deg, din mann eller barna. Men jeg tenker bare at det er da vel andre muligheter enn å bare akseptere at tingene er blitt som de er blitt? Er det ikke mulig for dere å snakke om dette, gjøre noe med situasjonen så dere kan nærme dere hverandre igjen? Hva var det som gjorde at dere falt for hverandre i første omgang? Jeg ønsker deg lykke til, og håper virkelig at denne vanskelige situasjonen kan løse seg på aller beste mulige måte. Livet skal leves, det skal ikke bare være til å holde ut... det er viktig at vi kan nyte dagen i dag, og ikke bare sitte og drømme om dagen i morgen. Drømmer må vi ha, men de er tross alt bare drømmer. Livet er jo virkelighet, og virkeligheten skal da også være god! Stor til deg
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Dere behøver jo ikke å bo sammen selv om dere er gift. Ved å selge huset, betale ned på gjelden og f.eks leie hver deres leilighet så har dere separate liv. Om felles gjeld og materielle ting er grunnen til at dere ikke vil skilles så er det trist. Dere har bare ett liv.Kanskje på tide å prioritere annerledes?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Ta dere en tur til syden. Ta dere en fest sammen. Unn dere litt luksus. Pynt deg for han og ikke minst deg selv. Kjøp noe pent til han. Kanskje dette kan hjelpe dere litt. Ikke hør på disse rådene om at et liv med lite sex er verdiøst og at skillsmisse er eneste løsning. Mange ganger er det andre faktorer som gjør at man ønsker å bli i et forhold. Livet går opp og ned, også forholdet til din partner og forholdet til sex. I disse sexfikserte tider er det lett å tro at et forhold er helt bak mål dersom man ikke har så lyst på hverandre.
Gjest Injor Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 Selvsagt går det an å leve i mange år uten sex med andre mennesker. jeg har vært singel i mange år, og det er over tre år siden jeg hadde sex med et annet menneske. Går faktisk helt greit.... Kanskje litt stusselig innimellom, men på ingen måte et stort problem. Jeg tror også det går an å leve sammen med en mann uten å ha sex over lang tid. Men da må det snakkes om, og en må komme til en enighet om at en skal ha det slik. Det er når det blir tabu at det blir veldig frustrerende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå