Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt opp laks i dag og tenkte vi skulle ha det med poteter og fiskesaus.

Men tenkte kanskje om det var noen som hadde noen gode forslag til måte å tilberede laksen på? Det er bare vanlige nedfrosset laksefileer altså.

Har ikke så mye spennende indigredinser..

Skal jo ha det i dag (par timer) så håper noen kommer med noen raske svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakk filetene i aluminiumsfolie sammen med noen grønnsaker, f eks løkskiver, blomkål/broccolibiter, purre, paprika og/eller dill. Ha på litt vegetabilsk olje, salt og pepper. Bak poteter ved siden av, eller kok. Om filetene er frosne har jeg stekt dem i ovnen på ca 200 grader i omtrent 45 min - du må nesten sjekke om de er ferdige ved å bruke en gaffel eller kniv.

Skrevet (endret)

Takk for tips! :)

Jeg har tatt de opp, så jeg håper de er nogenlunde ferdigtinet når jeg begynner..

Men 200 grader er passe uansett?

Er ganske nybegynner på dette se.. :sjenert:

Endret av Cuba
Skrevet

Foliebakt laks er nydelig ja, jeg pleier å bruke gulerot, purre, squash, 1 ss smør og saften av en kvart sitron per pakke, salt og pepper (+gjerne litt persille hvis du har), deler opp filetene i to-tre mindre stykker. Jeg steker pakkene på 200 grader i 25 minutter.

Skrevet

Nå er jo dette for sent nå da, men jeg tenkte bare å tipse om at strimlet laksbiter er godt sammen med sprø wokgrønnsaker og fullkornspasta.

Skrevet
Nå er jo dette for sent nå da, men jeg tenkte bare å tipse om at strimlet laksbiter er godt sammen med sprø wokgrønnsaker og fullkornspasta.

Det går bra, skal sikkert ha det igjen :) Så takk for tips!

Blander du bare alt i ett da eller? Fullkornspasta har jeg aldri laget før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...