Gå til innhold

Laks til middag!

Cuba

Anbefalte innlegg

Har tatt opp laks i dag og tenkte vi skulle ha det med poteter og fiskesaus.

Men tenkte kanskje om det var noen som hadde noen gode forslag til måte å tilberede laksen på? Det er bare vanlige nedfrosset laksefileer altså.

Har ikke så mye spennende indigredinser..

Skal jo ha det i dag (par timer) så håper noen kommer med noen raske svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pakk filetene i aluminiumsfolie sammen med noen grønnsaker, f eks løkskiver, blomkål/broccolibiter, purre, paprika og/eller dill. Ha på litt vegetabilsk olje, salt og pepper. Bak poteter ved siden av, eller kok. Om filetene er frosne har jeg stekt dem i ovnen på ca 200 grader i omtrent 45 min - du må nesten sjekke om de er ferdige ved å bruke en gaffel eller kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :)

Jeg har tatt de opp, så jeg håper de er nogenlunde ferdigtinet når jeg begynner..

Men 200 grader er passe uansett?

Er ganske nybegynner på dette se.. :sjenert:

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foliebakt laks er nydelig ja, jeg pleier å bruke gulerot, purre, squash, 1 ss smør og saften av en kvart sitron per pakke, salt og pepper (+gjerne litt persille hvis du har), deler opp filetene i to-tre mindre stykker. Jeg steker pakkene på 200 grader i 25 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dette for sent nå da, men jeg tenkte bare å tipse om at strimlet laksbiter er godt sammen med sprø wokgrønnsaker og fullkornspasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dette for sent nå da, men jeg tenkte bare å tipse om at strimlet laksbiter er godt sammen med sprø wokgrønnsaker og fullkornspasta.

Det går bra, skal sikkert ha det igjen :) Så takk for tips!

Blander du bare alt i ett da eller? Fullkornspasta har jeg aldri laget før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...