Gå til innhold

Hvordan annonsere bryllupet?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kommer til å sette inn en annonse i avisene her. Regner med at det kommer til å bli i begynnelsen av den uken vi gifter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å sette inn annonse i lokalavisen, både der jeg kommer fra (hvor bryllupet skal stå) og der han kommer fra. Og dessuten i Vårt Land og Dagen, som vi vet at mange av våre kjenninger rundt omkring i landet leser... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok også ha annonse både i lokalavisen hvor jeg er fra (og bryllupet står) og i tillegg i Aftenposten, som de fleste vi kjenner leser. Vet også at man kan "kunngjøre" giftemålet i kirken før vielsen, men vet ikke helt hva det innebærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badu, ulogga

Dette har jeg egntlig ikke hørt om før. Er det vanlig på annonsere bryllupet i avisa (burde jeg??)? Eller er det bare noe noen sjeldne gjør.

bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig.. Alle jeg kjenner har annonsert i avisa, i hvert fall. Har egentlig ikke tenkt så mye over det for min egen del, da det for oss har vært en selvfølge...

Vi kommer til å annonsere i et par lokale aviser, by-avis + fylkesavis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunngjøring i kirken betyr at presten annonserer (kunngjør) på gudstjenesten søndag ca tre uker før at den og den skal gifte seg der. Dette er en gammel skikk som er blitt mer og mer vanlig igjen, særlig på små steder der folk døpes,komfes,giftes og begraves på samme sted.

Ganske hyggelig der det har noe for seg...

Vi skal sette inn annonser over alt der jeg kan komme på, Aftenposten,lokalavisen her vi bor nå,lokalavisen der vi kommer fra, osv...

Også klipper jeg det ut og setter i albumet der jeg har forlovelsesannonsen...

Det er ganske vanlig med slike annonser... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en annonse i avise både her jeg er fra og der mannen min er fra både ved forlovelsen og før bryllupet. I forlovelsesannonsen vår stod også bryllupsdatoen, så den ble egentlig annonsert 2 ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få tips til hva du skal skrive i kunngjøringen, så er det bare å følge med på kunngjøringene i avisen en stund. Da får du mange gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kommer til å annonsere i avisa der jeg kommer i fra, der han kommer i fra og der vi skal ha bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Afrodite

AnitaCath! Det er så kult -du vet jo absolutt ALT om skikk og bruk for bryllup!!!! :D

Jeg behøver ikke lese noe annet en dine svar - da får jeg vite alt! :wink:

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne35

Hei.

Vi har lagt ut bryllupet vårt på Ditt Bryllup sine sider, der kan alle legge ut bryllupet sitt og man kan sende en hilsen til de man kjenner som skal gifte seg.

I tilegg så har de en smart løsning hvor man kan regne på kostnadene ved ett bryllup.(brylluskalkulator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi setter inn annonse i lokalavisa i begynnelsen av den uka vi skal gifte oss. I tillegg skal det lyses for oss i kirka... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som vet hva det koster (ca) for å få inn en kunngjøring i avisen. Vi hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det, men jeg blir jo litt i tvil.

Det virker jo som alle gjør det....kunngjør i avisen mener jeg ...... :-?

Synes jo det hadde vært hyggelig å "spre det glade budskap" til litt fler enn akkurat de som er invitert også da :wink:

Drømmer om full kirke vet dere :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

De fleste aviser gjør dette gratis - de vet vel at bursdager, fødsler og bryllup er ting som folk liker å lese.. Sjekk det med lokalavisen din - det er merkelig om de tar seg betalt for det, i hvert fall!

Det vanligste er vel å skrive

"Vi gifter oss xx. juli i xx kirke. AnnaPanna og TomGom, Langtvekkistan. Adresse for dagen: halleluja bedehus"

Eller noe i den duren. Men det er veldig sprekt om du klarer å finne på noe annet! Har lest flere "morsomme" - eller i hvert fall litt mer originale!

Feks:

"etter 10 års samboerskap har vi endelig bestemt oss...

"Jippi - mamma og pappa blir endelig gift"

Ikke det at de var så morsomme, men de er i hvert fall mer personlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte inn forlovelsesannonse i Aftenposten,

der det kostet omtrent hundreogfemti,

samt i Dagsavisen,

der det var gratis... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...