Gjest gjesta Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180893 Flere innlegg her inne som handler om reise med fly. Husker jeg satt på fly (8t) over til usa med en himla skrikerunge ved siden av meg... HELE TIDEN! arg Men er det slik at nybakte foreldre kan dra med ungene sine for det om? men bare på en "annen sone"? Trist for foreldre viss ikke...
momo Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Veldig fint for de som ikke har barn. Mindre bra for de som har barn. Vi reiser en god del, og datteren våres har alltid vært en drøm og reise med. Ikke noe skriking, mas eller noe. Men vi har irritert livet av oss av andre barn som har skreket 5 timer i strekk og gjort at jenta våres ikke har fått sove. Ved å innføre dette så blir jo da alle de med barn puttet sammen og jeg ser for meg det skrikekoret. Så skal vi til Thailand så vil nok vi dra med et annet selskap en star tour for å unngå det. Men jeg skjønner veldig godt at de gjør det. Og jeg får da glede meg til den dagen barna mine er så store at vi får sitte der. Så langt reiser vi ikke uten barn, så er noen år til vi kan nyte det.
abelille Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Men det er vel ikke alle flyvninger som skal være barnefri? Og man betaler ekstra for de som er det, så da må det jo være folk som virkelig ønsker dette og som vil ha en tilleggstjeneste. Så lenge det er mulig å reise også med barn, men med andre avganger, hvorfor ikke?
Pusemamma Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Synes det er en glimrende ide. Det er mangen som irriterer vettet av seg på lange turere med barn ved siden av seg som hyler. Jeg har reist til Kanariøyene flere ganger og irritert meg på hyling. Mest tror jeg det er pga trykk i ørene, var ganske urolig vær, og når flyet går mye opp og ned så klarer de ikke utligne trykket i ørene som vi andre gjør. Det som og har irritert er de søte fra 3 år og oppover som jogger langs midtgangen og foreldre som ikke forstår at faktisk er dette ikke trygt at barna går løst slikt.
Daria Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 På en så lang tur som til Thailand, tror jeg faktisk det er noe jeg kunne være villig til å betale ekstra for. Var på lang busstur i helgen med en unge som skrek/sutret/hylte i flere timer, ble ganske etterhvert...
Lizzee Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Kan man også innføre en egen avdeling for høyrøsta mannfolk som skal på heisatur...? Satt nemlig foran en slik en sist jeg var ute og fløy - han trodde han hadde til oppgave å underholde alle rundt seg med "svada", jeg tror ikke en gang at reisefølge hans hadde det særlig moro... Barnefri sone på fly tas i mot med takk. Samtidig sender jeg en medfølende tanke til alle de foreldrene som har barn som skriker på flyet. Vet selv hvor svett og fortvilet man da kan være.
Furstina Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Ja det låter som en bra idé... tidigare kallades sådana säten för Golden Sun Class, Lyxsäten, business class eller liknande. Egen incheckning, bättre mat, extra benplats. Nyheten nu är väl att barn exkluderas. Här näst kan vi exkludera svettiga överviktiga karlar, berusade ungkarlar och andra störiga passagerare? Alltså: jag tycker det är en bra idé men gillar inte tanken på exkludering
Laban75 Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Synes det er en glimrende ide. Det er mangen som irriterer vettet av seg på lange turere med barn ved siden av seg som hyler. ← Jeg irriterer meg også over barn som hyler (selv om irritasjonen har en god porsjon medlidenhet med seg).. Selv reiser jeg med to barn som er greie å ha på flyet, men dersom det blir slik at vi som reiser med barn blir satt i "samme krok" - så kommer jeg til å avstå fra flyging fremover.. Jeg orker ikke å sitte med barn som skriker og skråler rett bak meg - når jeg selv har barn som er stille og greie.
Bobeline Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Jeg liker ikke barn, så jeg vil veldig gjerne ha det slik, med et skille. Jeg betaler allerede ekstra for stillevogn på toget, eller for sitteplass med strømuttak til bærbar datamaskin eller dvd-spiller. Og jeg synes det er helt greit at mennesker som meg selv betaler litt mer for å slippe ungene.
minienthe Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 (endret) Jeg betaler allerede ekstra for stillevogn på toget, eller for sitteplass med strømuttak til bærbar datamaskin eller dvd-spiller. Og jeg synes det er helt greit at mennesker som meg selv betaler litt mer for å slippe ungene. ← jeg betaler gladelig for å slippe barnemas på lengre turer Endret 1. februar 2007 av minienthe
Bobeline Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 ← Hvis vi skal på feire en gang, må vi ta et slikt langdistanse fly der barn er forevist til egne plasser langt vekk fra oss
minienthe Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Hvis vi skal på feire en gang, må vi ta et slikt langdistanse fly der barn er forevist til egne plasser langt vekk fra oss ← he he, legg til en solid dose doping for min del så er vi på vei
Bobeline Skrevet 1. februar 2007 #15 Skrevet 1. februar 2007 he he, legg til en solid dose doping for min del så er vi på vei ← Dop er bra. Tror det vil gjøre oss mer mottakelige for barn og deres foreldre...
Gjest Mayamor Skrevet 1. februar 2007 #16 Skrevet 1. februar 2007 Synes det er en flott idè: Flere barn konsentrert sammen: mindre skriking og mere lek...? Barna trenger ikke få sure blikk fra de som ikke liker barn. Og selvsagt: hvem som i utgangspunktet ikke liker barn liker et skrikende barn i 2-5-9 timer... når jeg som liker barn ikke liker skrikende barn?
Gjest niomi Skrevet 1. februar 2007 #17 Skrevet 1. februar 2007 Jepp, dette betaler jeg gladelig for. Har tatt langdistansefly bare én gang, og på hjemturen fra USA satt en unge og hylte sammenhengende fra Washington til London, andre drev med løping i midtgang, noen sutret og de to rett bak oss satt og sparket og ristet i setene våre. Vi prøvde å si ifra til foreldrene, men de gadd ikke å gjøre noe ("de er jo sååååå søte!" ) De som har med seg unger får kose seg i barneavdelingen, mens vi som ikke har det kan få velge å slippe.
minienthe Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 De som har med seg unger får kose seg i barneavdelingen, mens vi som ikke har det kan få velge å slippe. ← i do agree.... men jeg satser da på at det settes opp en skikkelig vegg mellom avdelingene, forheng gjør utrolig lite mot lyd
Bobeline Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 jeg betaler gladelig for å slippe barnemas på lengre turer ← Jeg betaler gladelig for å slippe andres ungemas på korte strekninger også. Så jeg skulle ønske det var et skille mellom småbarnsfamilier og oss "barne-hatere" også på korte turer. Jeg hadde betalt for det med glede.
suzie Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 Jeg syns det er en kjempeide jeg. Utrolig deilig som forelder å vite at dette er en sone for oss med barn. Tok mye tog med barn før, og prøvde alltid å få plass i barnevogna, der det er litt film og leker, og masse andre unger det går an å bli kjent med - og de andre voksne er også langt mer romslig enn ellers i toget. Og likedan - når jeg reiser uten barn syns jeg det er deilig å slippe andres barn. Og det er jo langt fra bare skriking - det er jo mye annen støy også. Og selv om en tror at "mine" barn aldri lager noe bråk - så er det ingen unger det aldri kommer en lyd fra. Jeg har også unger som er veldig kjekke og enkle å reise med - men de har det mye bedre hvis det er litt løsere rammer rundt dem. Rett og slett glimrende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå