Gjest Hege_78 Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 I begynnelsen av noen forhold, og kanskje mens vi fortsatt var venner, har det hendt at jeg har sagt ting til den jeg har blitt sammen med som har slått tilbake på meg senere. Han jeg er sammen med nå, var jeg bekjent/venn med en stund før vi ble sammen. Da hendte det vi snakket om sex bla. Da snakket vi om pågående og tidligere partnere. Nå når vi er sammen kan dette bli bragt på bane ved enkelte anledninger. Mest for gøy, men noen ganger med en undertone. Feks fortalte jeg om en episode hvor jeg "dobbeldatet" to gutter, og om en som hadde en penis som var godt over snittet. Dette har jeg fått høre noen ganger. Noen som har opplevd noe tilsvarende, og har angret på ting de har utlevert om sine tidligere seksuelle erfaringer. Eventuelt fått vite noe om partneren de ikke helt klarer å akseptere?
amles Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Ja, jeg gjør det hele tiden... Glemmer meg bort. I mitt tidligere forhold var vi helt åpne om tidligere seksualpartnere. I det forholdet jeg er i nå er ikke dette noe han ønsker å snakke om (noe jeg skjønner veldig godt), da jeg også føler det vondt hvis han tar igjen.. Tok litt tid før jeg skjønte at det ikke var noe særlig lurt å snakke om ekser, men jeg glemmer meg bort fortsatt. :/
Gjest gjesta Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Jeg er veldig tilbakeholden om mine erfaringer og opplevelser med tidligere partnere. Sier jeg noe så er det veldig pent pakket inn og ganske generelt. Jeg ønsker selv ikke å vite for mye og ønsker heller ikke å dele alt. Det er ikke nødvendig. Ser godt at man kan havne i den situasjonen hvor man har sagt for mye dersom det starter med vennskap og ender som kjærester. Har aldri selv erfart det da. Endret 31. januar 2007 av Persille
Villemarie Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 I begynnelsen av noen forhold, og kanskje mens vi fortsatt var venner, har det hendt at jeg har sagt ting til den jeg har blitt sammen med som har slått tilbake på meg senere. Han jeg er sammen med nå, var jeg bekjent/venn med en stund før vi ble sammen. Da hendte det vi snakket om sex bla. Da snakket vi om pågående og tidligere partnere. Nå når vi er sammen kan dette bli bragt på bane ved enkelte anledninger. Mest for gøy, men noen ganger med en undertone. Feks fortalte jeg om en episode hvor jeg "dobbeldatet" to gutter, og om en som hadde en penis som var godt over snittet. Dette har jeg fått høre noen ganger. Noen som har opplevd noe tilsvarende, og har angret på ting de har utlevert om sine tidligere seksuelle erfaringer. Eventuelt fått vite noe om partneren de ikke helt klarer å akseptere? ← Vi vet ganske mye om hverandres sexliv fra tiden før "oss", da vi var nære venner i flere år før vi ble sammen, og vi kunne snakke om det meste. Han og ekskonen hans var en del av vennegjengen vi vanket i, så man kan trygt si at jeg har hørt om både det ene og det andre, ja.. Vi ble sammen ikke så altfor lenge etter bruddet også, slik at vi har snakket mye om hans og ekskonens samliv på godt og vondt. Og den gang vi bare var venner støttet han meg gjennom et turbulent forhold til en annen fyr, så der fikk han en del inngående detaljer, gitt. Ingen av oss er spesielt sjalu på gammel historie. Til TS; han må være fryktelig usikker på seg selv, rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Til TS; han må være fryktelig usikker på seg selv, rett og slett. ← Hva er det i ts' innlegg som tilsier at partneren hennes er "fryktelig usikker på seg selv"?
Villemarie Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Hva er det i ts' innlegg som tilsier at partneren hennes er "fryktelig usikker på seg selv"? ← Man bruker ikke partneres historie mot han/henne, dersom man er trygg på sin egen rolle. Jeg oppfattet det slik at "hun har fått høre det" i en negativ sammenheng, når han drar opp fortiden hennes, at han ikke klarer å akseptere hva hun har gjort og med hvem.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Man bruker ikke partneres historie mot han/henne, dersom man er trygg på sin egen rolle. Jeg oppfattet det slik at "hun har fått høre det" i en negativ sammenheng, når han drar opp fortiden hennes, at han ikke klarer å akseptere hva hun har gjort og med hvem. ← Ts har ikke skrevet noen verdens ting om at han "har brukt" historien mot henne. Ts skriver "Nå når vi er sammen kan dette bli bragt på bane ved enkelte anledninger. Mest for gøy, men noen ganger med en undertone." Dette burde jo være nok for deg til å fastslå at ts også må være "fryktelig usikker på seg selv". Hvis du faktisk forholder deg til teksten i stedet for å dikte opp dritt om menn, vil du nok bli tryggere på deg selv. Nå fremstår du bare som fryktelig usikker.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Jada, jeg er åpen om det meste med kjæresten min! Vi forteller hverandre så og si alt, og vi spøker om det rett som det er! Men vi har begge til tider litt dårlig selvfølelse, så hender jo man sammenlikner seg selv og partnerens tidligere erfaringer. Dette er ikke noe stort problem, det er jo oss det handler om idag Synes det er moro å dele erfaringer med min kjære, og er glad vi har den kommunikasjonen! :D
Villemarie Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Ts har ikke skrevet noen verdens ting om at han "har brukt" historien mot henne. Ts skriver "Nå når vi er sammen kan dette bli bragt på bane ved enkelte anledninger. Mest for gøy, men noen ganger med en undertone." Dette burde jo være nok for deg til å fastslå at ts også må være "fryktelig usikker på seg selv". Hvis du faktisk forholder deg til teksten i stedet for å dikte opp dritt om menn, vil du nok bli tryggere på deg selv. Nå fremstår du bare som fryktelig usikker. ← Jeg dikter da ikke opp noe. Jeg forholder meg til det hun skrev. Og hun skriver da vitterlig om anger i forhold hvor mye man forteller partneren om fortiden, og spør om vi har erfaringer med dette. Jeg oppfordrer deg til å lese teksten selv. Nek.
Porcelain Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 joda, jeg og typen skulle i utgangspunktet bare rote litt, og det skulle "ikke bli noe seriøst".. innimellom rotinga ble det mye prating om diverse, og han vet ca alt om min fortid.. det har stort sett gått bra, men han fikk høre at jeg var utro engang.. og det har gjort at han har vært litt sjalu, og brukt den "en gang utro alltid utro" mot meg.. men det var mest i starten, heldigvis:) nå syns jeg det er veldig greit at vi har vært såpass åpne mot hverandre
Daiquiry Skrevet 31. januar 2007 #11 Skrevet 31. januar 2007 Kan ikke huske noe spesielt, men jeg har vel vært litt vel åpen etter noen glass vin.....
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Kan ikke huske noe spesielt, men jeg har vel vært litt vel åpen etter noen glass vin..... ← Jeg mener det er greit og være åpen om tildliger sex opplevelser med andre, men man trenger ikke og plappre om det i tid og utid bare for og såre motparten. Det kaller jeg Usympatisk.
Gjest Don Giovanni Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 . Noen som har opplevd noe tilsvarende, og har angret på ting de har utlevert om sine tidligere seksuelle erfaringer. Eventuelt fått vite noe om partneren de ikke helt klarer å akseptere? ← Hele tiden. Hvordan kan jeg vite hva jeg har tenkt før jeg har sagt det?
FantasDick Skrevet 1. februar 2007 #14 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har ikke utlevert tidligere sexliv, men hva jeg har gjort tidligere, generelt, har han vel hørt litt av. Deriblant har navnet på min x blitt nevnt - noe som tydeligvis ikke er lov. Gjør mitt beste, men det er lett å glemme seg..
Hu i Svingen Skrevet 4. februar 2007 #15 Skrevet 4. februar 2007 Nek. ← Hele tiden. Hvordan kan jeg vite hva jeg har tenkt før jeg har sagt det? ← On topic: Jeg skravler alt for mye om alt mulig, så jeg har antakelig sagt alt for mye i mange slike sammenhenger. PÅ den annen side må man (jeg) jo stå for det som er sagt, og da synes jeg det er viktig å innse at kjæresten kan ha blitt såret eller lei seg over eventuelle overflødige detaljer, og at man kanskje må finne seg i å svare på mer inngående spørsmål. Hvis man har en god kommunikasjon bør det ikke være veldig vanskelig å få ordnet opp i slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå