Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har endelig forstått at min ansiktsfasong faktisk kan kle kort hår! Hallelujah, det tok bare 25 år....

Så jeg leter etter bilder av korte frisyrer, dog med litt volum, så jeg ikke får kallenavnet "Kula" :ler:

Drømmen er en god blanding av feminint og rampete, og jeg blir veeeldig glad hvis noen har noen bilder å dele med meg! :sjenert:

Har en ganske feminin klesstill, og har kommet til et punkt der jeg er drittlei av den god gamle hestehalen, som jeg liksom aldri har anledning til å slå ut.

Krysser fingrene!!

Endret av Lofotdorsken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du finner noen fine bilder med korte frisyrer behøver ikke å bety at det kler deg.

Jeg ville heller ha satset på en dyktig frisør. For å finne en som er dyktig så forhør deg blandt venninner og kjente. Bestill først en time for stuss og diskuter da hvilken ideer frisøren har til en kort frisyre. Den skal passe ditt ansikt, din personlighet og type samt din hårtype.

Jeg er veldig kresen når det gjelder frisør. Jeg ser i løpet av en klipp om de har det lille ekstra som jeg krever. Jeg er villig til å betale det som skal til for å få den rette frisøren. Nå pleier jeg å si at hun får klippe som hun vil og bestemme farge selv. Jeg bare stiller mitt hode til disposisjon og betaler. Opplever at noen faktisk ikke tørr å ta den helt ut. Har nok fått kjeft av tidligere kunder. Ytterst sjelden jeg har vært misfornøyd, men jeg har opplevelser som ok og megabra. Nå har jeg to dyktige frisører som våger.

Skrevet

ALLE KLER KORT HÅR :)

Kommer kun an på frisyrer og frisør.

Det er verd å huske på at varianter av kort og halvlangt eller halvkort :) ofte vil virke mye mykere til ansiktet da de fleste langhårete slyngler har det med å putte håret i en hestehale.

De færreste med langt hår styler daglig (mente ikke alle dere på forumet selvfølgelig) og ofte er langt hår slitt, overbehandlet og - denne er sterk :ler: - wannabe.

Litt overdrevet men jeg mener bestemt at alle kler kort hår.

Skrevet

Hva slags hår har du? Linjalkrøller eller med litt fall? Det må du finne ut aller først...

Og så trenger du jo ikke gå for helt piggsveis på første forsøk. Hvis du klipper det kortere rundt ansiktet, så er ikke alt håp ute hvis det viser seg å være skikkelig bom.

Mulig denne artikkelen kan gi deg tips:

http://www.short-hair-style.com/short-hair...-for-woman.html

Se gjennom artiklene her, og så alle de forskjellige typene frisyrer.

http://www.sofeminine.co.uk/m/beauty/short-hair.html

(Klikk på de små bildene over artiklene for å komme til bilder av frisyrene. VELDIG mye fint!)

Jeg har hatt kort hår de siste 5 årene, og trives veldig med det. Grodde det ut til bryllupet vårt, slik at jeg kunne sette det opp da. (Stor drøm.) Og så klipte jeg det kort rimelig raskt etter det. Nå har jeg en sveis ganske inspirert av Meryl Streep i "The Devil Wears Prada". Funker kjempefint, og jeg kan variere en del, ved å ha håret bak ørene, foran ørene, framover, bakover, midtskill, sideskill, you name it.

Skrevet

Jeg klipte meg kort for 2 år siden. Angret grusomt. Gikk inn som en 27 åring kom ut som en 50 åring. Frisøren jeg brukte visste ikke hva hun gjorde. Har spart som en gal i 2 år nå og er fornøyd med lengden. Så sjekk frisøren!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...