Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2003 #1 Skrevet 17. februar 2003 Har lest litt i boka Jentemat og fått en del tankevekkere. Lurer på om jeg skal begynne med å spise frukt til forkost og junsj i riktige mengder. Prøver dessuten å gå ned i vekt, men har en tendens til å sprekke. Vil derfor holde meg til riktig mengde mat, uten å spise for mye og for lite + å gå ned i vekt uten å sprekke og spise masse tomme kalorier. Skal prøve å trene ca. 3 ganger i uken + holde meg i form ved å gå og holde meg i aktivitet gjennom dagen. Hva med å danse til musikk en time? Er det bra de dagene jeg ikke trener? Liker det nemlig veldig godt. Sette på musikk og rocke litt for meg selv... Hva jeg veier og hvor høy jeg er, er irrelevant. Men jeg vil gjerne ned ca. 5 kilo og bli der. Kan jeg leve på 1000 kalorier om dagen eller er det for mye/lite? Synspunkter? Hvordan bør jeg trene for å få muskler, og miste cm? Har tenkt å måle cm i steden for vekt fordi jeg vet at vann og muskler har en del å si på vekta. Er det lurt?
L@dy Skrevet 17. februar 2003 #2 Skrevet 17. februar 2003 Nå er jeg langt ifra noen kostholds ekspert. Men er vel blandt de mange som ønsker å gå ned noen kg. Dette med å spise frukt til frokost og lunch er ikke det en del av han Lindberg`s teori? (vet ikke om det er riktig navn) Ei venninne av meg har gått ned mange kg med å gjøre dette+spise salat. Hun har prøvd mye forskjellig, og jammen har hun minket også. Tidligere var hun mer "god og rund". Hun er ingen sylfide nå heller, men det trenger jo ikke være poenget heller. Jeg prøvde meg på dette en liten periode i sommer. Men jeg ble litt lei jeg da. Veldig raskt. Jeg liker jo frukt og grønnsaker, men det er noe jeg kan fort bli lei av altså. Jeg spiser mye knekkebrød. Det synest jeg er godt og jeg blir mett. Og den dagen en blir tjukk av å spise noen knekkebrød, så får det pinadø bare være. :evil: Prøver dessuten å gå ned i vekt' date=' men har en tendens til å sprekke. Vil derfor holde meg til riktig mengde mat, uten å spise for mye og for lite + å gå ned i vekt uten å sprekke og spise masse tomme kalorier. [/quote'] Det å sprekke er vel typisk ja... Når jeg skulle slanke meg når jeg var yngre, så var det liksom slanking "for alle pengene". Jeg ble så opptatt av det, hele tiden. Vertfall de 2-3 dagene denne slankekuren holdt. Neida, jeg hadde ingen spiseforstyrrelser. Tror at om du spiser som du selv sier riktig mengde mat så vil du gå ned. Og det er mindre sjanse for å "sprekke". Å kose seg litt avogtil, det er bare sundt, men ikke når det blir for ofte sjokolade... :blunke: Om du liker å dance så er det bare til å rocke ivei. Tror det er kjempe lurt å gjøre noe en liker. Det å leve et sporty og aktivit liv er jo like mye en livstil. Og det må jo være dritt kjedlig om en ikke synest det er litt morro.
Tusenfryd Skrevet 18. februar 2003 #3 Skrevet 18. februar 2003 Hei, Hope! Kos å se deg! Du er ganske ung, er du ikke det? Da trenger du mat og næring for å utvikle deg til å bli sunn og sterk. Det er jo det viktigste, ikke sant - å være sunn. 1000 kalorier er lite. Veldig lite. Det er en ganske streng diett. Du skal ikke telle så mye kalorier, men se på hva det er du spiser. Spise gjerne frukt til frokost og et egg eller noe. Og salat til lunsj og grønnsaker og kjøtt til middag. Spis til du ikke lenger er sulten. Altså ikke stappmett, men sånn at du orker en dessert. Og det kan være en banan eller et eple. Bevegelse er viktig og veldig lett å glemme. Ikke bare tre-ganger-i-uken-trening - men hverdagsbevegelse. Gå i trapper, gå en tur på en halvtime til en time flere ganger i uken. Gå lange skiturer - sykle til skole og jobb. Gå istedenfor buss og trikk - gå av to holdeplasser før og gå raskt dit du skal. Trener du styrke og muskler, vil du gå opp i vekt. Muskler veier mer enn fett. Men om du trener et sted med fornuftige instruktører, så hjelper de deg til å få en sterkere og smidigere kropp. Og det vil du vel? Kondisjon kan du også trene, da øker du forbrenning, og blir lettere og galdere i kroppen. Det er mange måter å trene kondisjon på; aerobic, spinning, kampsport, jogging, svømming etc. Og dans som du selv nevner. Ikke vær så fokusert på å gå ned fem kilo. Lev sunt og vær glad for at kroppen din funker. Bruk den, den vil så gjerne det. Og du skal se at det minker både i kilo og omfang. Gjør det du selv synes er moro!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå