Eowyn Skrevet 19. februar 2003 #41 Skrevet 19. februar 2003 Jeg har hatt lappen i 3 år, og kjører en bmw 328i touring, som forøvrig er i ferdi med å byttes ut nå. Jeg elsker biler, og skal ha maaaange forskjellige biler før jeg må levere lappen fra meg ja!
Mustang Sally Skrevet 20. februar 2003 #42 Skrevet 20. februar 2003 Har hatt lappen for både bil og mc siden jeg var 18, nå er jeg 35. Ikke hatt uhell i løpet av disse årene, men noen nesten-uhell har det vært. Kjører ikke sykkel lenger, men bil-interessen er der for både meg og min kjære! Vi har fem biler i øyeblikket: Ford Taunus hardtop, 66 mod Ford Mustang fastback (Gone in 60 seconds-bilen), 68 mod BMW 525i, 91-mod, skal selges Volvo 240 85-mod, skal selges BMW 523i, 2000 mod De to første er artige biler, men brukes kun om sommeren. De andre er bruksbiler....vi hadde hver vår bruksbil, men skal nå ha kun en...når vi får solgt de to, noe som ikke er så lett akkurat nå. Jeg er ikke noen mekke-dame, samboeren min tar seg av den biten med stor iver. Han er inne på alt om motorer, ombygging osv, sunn hobby! Jeg er også svak for en gammel Jaguar, E-type! Skikkelig spesiell bil! Men det får bli senere en gang. Liker sjarmen og stilen til de gamle bilene, ikke mange nye biler som kommer opp i mot dem.
Tiriltunge Skrevet 20. februar 2003 #43 Skrevet 20. februar 2003 Jeg har hatt lappen siden jeg var 18, er nå 31. Noen småulykker har det vært, en før jeg fikk lappen, så der skylder vi på pappa... :oops: En annen i fylla, der skylder vi på ung og dum (og heldig!) :oops: Og til slutt et par på glatta... Jøss, høres ut som den ulykkesfuglen, jo! Er ikke det, altså! For øyeblikket har jeg faktisk den bilen jeg lærte å kjøre med, så den kjenner jeg godt. Men den begynner jo å trekke litt på åra (20 år i år, hurra!), og den er ikke like glad i vinteren lenger... :-? Dermed blir det til at den står mesteparten av vinterhalvåret. Drømmebilen min er forøvrig Audi TT. Hver gang en sånn glir forbi snur jeg meg etter den og glaner til øyet er stort og vått og sikkelet henger ut av kjeften...
Gjest sexysadie Skrevet 20. februar 2003 #44 Skrevet 20. februar 2003 forstår ikke helt denne problemstillingen om kvinner og bil for d viser seg jo gang på gang at kvinner er bedre sjåfører enn menn...
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2003 #45 Skrevet 22. februar 2003 Jeg tok lappen da jeg var 19. Og har kjørt endel biler siden. Akkurat nå kjører jeg en gammel Galant 83-modell, sambo sin. Den store stoltheten hannes, fordi det var hans aller første bil. Nå er den blitt brukt fordi han har studert, og hatt få utgifter på den. Men jeg hører snakk om en Suburban rundt hjørnet :D Liker de bilene. Er nok litt miljløskadet. Her i huset snakkes det kun om amerikanere. Siden de er såpass stor og tung som de er, så må jeg enten kjøre opp til lastebil, ellers må bilen nedregistreres, om den er gammel nok til det, om jeg skal kunne kjøre den. Men jeg kommer nok til å kjøre opp til klasse C uansett. Ganske kult å sitte høyt oppe og se ned på andre da
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #46 Skrevet 23. februar 2003 Nå har jeg kjørt bil i vel 10 år og for tiden kjører jeg en hvit Mercedes. Og her er en av drømmene: http://www.mercedes-benz.no/
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #47 Skrevet 23. februar 2003 Nå om vinteren bruker jeg stort sett bare min Chevrolet Tahoe, men skal før neste vinter bytte den ut med en BMW X5. Amerikansk "kvalitet" suger.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 24. februar 2003 #48 Skrevet 24. februar 2003 Nå om vinteren bruker jeg stort sett bare min Chevrolet Tahoe' date=' men skal før neste vinter bytte den ut med en BMW X5. Amerikansk "kvalitet" suger.[/quote'] Som ex-bmwselger, så kan jeg fortelle deg at det finnes ingen sider ved BMW X5 jeg vil forsvare. Jeg har selv hatt 520, 535, M5, M3 og 730. Må bare innrømme at jeg har svært mye negativt å uttale om alle disse bilene, men ærlig talt - X5 er vel det største pengesluket type elendig kvalitet jeg har sett og tatt i. Av og til er det ikke greit å være bilselger samtidig som man har teknisk innsikt. WildThing "pent innpakket dritt er fortsatt dritt"
Gjest Nivvy Skrevet 25. februar 2003 #49 Skrevet 25. februar 2003 Kvinner og bil....kvinner og bil...ja, vel, blir sagt mye rart om oss kvinnemennesker og bil. Spesielt den kombinasjonen. Hehe Jeg har hatt lappen i snart 3 mndr. Woho, hehe, ja, så jeg er ganske fersk. Hva kjører jeg rundt i? Tja, det jeg måtte komme over. Hehe, neida. Vel, har ikke egen bil, nei. Skulle jeg kjøpe meg egen bil, uansett pris, måtte det ha blitt den nye Mazda 6, helst med V6. *drømme* Er nok mest pga mitt første møte med skjønnheten...jeg satt ganske uinteressert utenfor en bilforhandler, ventet på min kjære, han måtte sjekke pris på bildeler osv. Plutselig....helt plutselig åpner ene veggen seg. ( stor "garasjeport" ) Ut kom det en skapning som fikk meg til å måpe, seriøst, første gang det har skjedd med bil. Jeg var oppslukt i denne skjønneheten...satt skikkelig konsentrert for å finne ut hvilken bil det var...fant det ikke ut! Så, jeg måtte inn til bilforhandleren. Der stod enda en eksemplar. Mazda6, champagnefarget...namnam. En sånn en skal jeg ha når jeg blir gammel. En sånn en skal jeg, som 70 åring, kjøre rundt og råne i. Hehe NEI! Jeg er ikkeno råner, gud forby! Hehe Ja, så skal jeg få samme afrofrisyre som kjerringen som på slutten dør av overdose i Studio54! Hehe *lol* That's ME! Yiihaa! ( nei, tror ikke det, duh! Hehe ) - Birthe -
Leo Skrevet 25. februar 2003 #50 Skrevet 25. februar 2003 Vel, WildThing, jeg elsker min røde BMW og den oppfører seg upåklagelig både på veien og på verkstedregningene. Den gjorde min forrige BMW også. Ikke verdens beste vinterbil (Uten alle de elektroniske "dippeduttene" ville den faktisk vært helt umulig...), men det er jo litt av sjarmen. (Nei, jeg er ikke absolutt avhenging av bil i det daglige). Førerkort har jeg hatt i 14 år og har aldri så mye som laget en liten bulk eller knust et lykteglass
kristiane Skrevet 25. februar 2003 #51 Skrevet 25. februar 2003 jeg har hatt lappen i 16 år, jeg kjører rundt i en skikkelig familiebil crysler voager 7 seter, så vi får plass til alle ungene. drømmen er en sort liten 2 seters mercedes, mannen min rister på hodet og sier at da får jeg jo ikke plass til noen, men det er jo det som er heile poenget. man må jo ha lov til og drømme...ja og en ting til crysleren er skikkelig sprek!!!
Leo Skrevet 25. februar 2003 #52 Skrevet 25. februar 2003 Hvor mange ganger har du skiftet girkasse på Chrysler'n da, Kristiane . Misforstå meg rett; Glimrende familiebil, men kjenner ingen som har en slik som ikke har byttet girkasse minst en gang! Du må fortelle mannen din at hele vitsen med to seter er bl.a. at det aldri er plass til svigermor samt alle mulige andre som absolutt skal kjøres hjem. Toseter'n har spart meg for mange "avstikkere" i sene nattetimer når jeg er sjåfør
kristiane Skrevet 25. februar 2003 #53 Skrevet 25. februar 2003 svar til leo: vi har den gamle voyageren og vi har ikke skiftet girkasse ei gang, har ikke noe og utsette på bilen, den er sprek, god og sitte i ja og så har den koppeholder... 8)
Leo Skrevet 25. februar 2003 #54 Skrevet 25. februar 2003 Håper du forstår at det var en vennlig advarsel i en spøkefull tone? Ville bare fortelle deg at dette er et velkjent problem og at det er DYRT! Lurt å følge med altså! Koppholder er sinnsykt viktig! Spesielt når man har barn! Jeg må bruke Hr. Leo som koppholder jeg...
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 25. februar 2003 #55 Skrevet 25. februar 2003 Det er et velkjent problem med siste generasjon voyager, ja. Kun den europeisk byggede, og etter det jeg har forstått - stort sett bare dieselen. WildThing "she doesn't love me, she loves my automobile"
Leo Skrevet 25. februar 2003 #56 Skrevet 25. februar 2003 Liten avsporing, men kan du fortelle meg litt om hvorfor du synes BMW er så dårlig, Whild Thing? (Gjerne i egen tråd/PM). Jeg er ikke ute etter å kverulere, jeg er bare interessert.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2003 #57 Skrevet 25. februar 2003 Som ex-bmwselger, så kan jeg fortelle deg at det finnes ingen sider ved BMW X5 jeg vil forsvare. Jeg har selv hatt 520, 535, M5, M3 og 730. Må bare innrømme at jeg har svært mye negativt å uttale om alle disse bilene, men ærlig talt - X5 er vel det største pengesluket type elendig kvalitet jeg har sett og tatt i. Av og til er det ikke greit å være bilselger samtidig som man har teknisk innsikt. WildThing "pent innpakket dritt er fortsatt dritt" Så på Autofil i går. Så et par biler der som jeg faktisk likte eda bedre enn X5. Porche børstraktor, hmmmmm
magnhild Skrevet 25. februar 2003 #58 Skrevet 25. februar 2003 hihi, jeg tror nok at jeg er en grei nok sjåfør. Har ikke hatt noen uhell siden -97. For tiden så kjører jeg faktisk EL-bil. think, og er utrolig fornøyd med den. Men er ganske fornøyd med at jeg har strøm inkl i husleien... Ellers så savner jeg min gamle tante sin Morris Minor. Den var rålekker og hun solgte den for 10000 kr for noen år siden. Da var den 32 år gammel... Var lite fornøyd da... Drømmebilen er for tiden toyota Camry. Men den er nok ikke noe vits å a på norske veier... magnhild
Litago Skrevet 25. februar 2003 #59 Skrevet 25. februar 2003 Jeg er en sånn type som ikke aner noe om biler. Har hatt førerkort antagelig lengre enn enkeltes alder her :blunke: og har aldri hatt alvorlige ulykker. Kjører noen ganger kanskje litt for fort, men til gjengjeld kan jeg både lukeparkere i bratte oppoverbakker og rygge med henger. :D Hva slags biler vi har? Er ikke helt sikker. Men firehjulstrekkeren (såkalt SUV) er sølvfarget og den åpne bilen er rød. Den rød er egentlig veldig lekker..., deilig å kjøre uten tak. Hvis noen synes jeg skryter litt her, så skynder jeg meg å fortelle at jeg bor i USA og her er biler myyyyyye rimeligere enn i Norge. Litt fordeler må det være med å bo i utlandet!
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2003 #60 Skrevet 25. februar 2003 Jeg tror jeg er ganske lik venninna til "Teddy Sheringham"(stavet riktig?) - det er bare å sette klampen i bånn og kjøre strake veien rett fram.....har ALDRI møtt på problemer jeg! Mirabella
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå