Gjest Embla s Skrevet 17. februar 2003 #1 Skrevet 17. februar 2003 Hei jenter (og gutter)! Hva med en tråd om biler og bilkjøring?! Hvor lenge har du hatt lappen? Har du bil? Hvilke type bil kjører du? hva er din drømmebil? Jeg elsker å kjøre bil! Mener selv jeg er en habil sjåfør. Jeg syns det er befriende å kjøre tur både alene og sammen med andre. Bilen jeg kjører er en vinrød Golf, 2001 mod. Den er ganske frisk og fin! Drømmebilen er... tja, en SAAB 900 cabriolet, kanskje?
Gjest Starya Skrevet 17. februar 2003 #3 Skrevet 17. februar 2003 Eneste lappen jeg har er handlelappen fra i går...
Gjest Lea Skrevet 17. februar 2003 #4 Skrevet 17. februar 2003 Jeg har hatt lappen i 11 år, men har ikke hatt tilgang til bil hele tiden. Kjører en Vitara (varebil) med 4WD. Jeg liker å kjøre bil om sommeren, men etter et par små uhell er jeg skeptisk på vinterføre. De hjelper å ha en god vinterbil. Drømmer vel ikke om noen spesiell bil, men liker høye biler. Kanskje en Wrangler Jeep?? Bruker bilen ganske ofte, både i jobbsammenheng og privat. Synes at det er best å kjøre alene. Sambo har så lett for å irritere seg høylytt over små "svakheter" når jeg kjører. Kvinfolk bak rattet vet du. Blandt annet blinker jeg uansett hvor lite biler det er på veien, jeg er treg til å rygge ut av parkeringsplasser (livredd for å kjøre på noe(n)).. de vanlige, sikre "kvinnfolk-tingene" . Synes selv at jeg kjører ganske fornyftig og godt jeg. De uhellene jeg har hatt skyldtes speilblank is og dårlige dekk. Har masse respekt for dette med trafikk/biler. Man kan aldri være forsiktig nok.
Madison Skrevet 17. februar 2003 #5 Skrevet 17. februar 2003 Har ikke lappen...ennå.. lyst på AUDI A6
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2003 #6 Skrevet 17. februar 2003 Synes selv at jeg kjører ganske fornyftig og godt jeg. De uhellene jeg har hatt skyldtes speilblank is og dårlige dekk. Og hvem var det som var så smart å kjøre på speilblank is med dårlige dekk??? DIN EGEN FEIL :evil:
@lfa Skrevet 17. februar 2003 #7 Skrevet 17. februar 2003 Jeg har hatt lappen i godt over 7 år ( tok den da jeg fylte 18 ). Nå kjører jeg rundt i en Jeep Grand Cherokee som ikke er min, men som sambo villig låner bort. Min drømmebil? Jeg har lyst på en splitter ny Chevrolet Suburban (elsker den bilen), men da må jeg vinne i Lotto og ta lappen på større bil... :-? Ellers så har jeg lyst på en råtass av en sportsbil, en gammel stilig cabriolet, en direktør-bil, ett oppussingsprosjekt, og en garasje... Her må jeg vel også vinne i Lotto først....
Gjest Lea Skrevet 17. februar 2003 #8 Skrevet 17. februar 2003 Og hvem var det som var så smart å kjøre på speilblank is med dårlige dekk??? DIN EGEN FEIL :evil: Ja, det kan du si... Til mitt forsvar kan jeg vel si at jeg var "sjåfør" begge gangene. Jeg ble bare fortalt HVOR jeg skulle hente folk og det var ikke snakk om å vente nederst i bakken akkurat. Ettersom jeg heller ikke hadde egen bil fikk jeg utlevert passende biler til å hente i. (Må vel legge til at hverken biler eller personer kom til skade. Noen fordeler er det med brøytekanter.) Har vært "skadefri" de siste 10 årene da.
Midnattsol Skrevet 17. februar 2003 #9 Skrevet 17. februar 2003 Har hatt lappen i 4 år og 5 dager Har ikke egen bil og har ikke råd til egen bil heller, så for øyeblikket blir det mest tog, t-bane, buss, trikk..ja...*sukk* Sambo har bil da..men den er jo så dyrebar.... Jeg liker godt å kjøre bil, så når jeg er hjemme så råner jeg rundt i fadern sin som jeg får bruke stort sett når det måtte passe meg. Hmmm...kanskje på tide med en liten hjemtur snart. Like å sette meg i bilen alene, sette på høy musikk og ta meg en kjøretur. Da koser jeg meg. Savner å kjøre bil! Drømmebil...hmm..er ikke sikkert. Det jeg IKKE vil ha er suzuki, saab faktisk og hundai.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2003 #10 Skrevet 17. februar 2003 Jeg har hatt lappen i 4 år nå. Kjører min samboers Volvo 740, 86 modell, med alle dens feil og mangler. Liker den ikke særlig på vintern. Den spinner, jeg får sleng og bremser jeg for hardt blir hjula blokkert. For ca. en mnd siden skjedde det noe "morsomt". Jeg skulle på skola på morgenen i rushet. Så fikk jeg stopp på bilen fremfor ei rundkjøring. En snill mann stoppa for å hjelpe meg. Men da han taua meg igjennom rundkjøringa ble jeg påkjørt...Jaja sånn kan det gå, ble ikke så store skader i alle fall. Det er vel ikke akkurat drømmebilen, men jeg skal i alle fall kjøpe en bil med AWD når jeg får jobb. I alle fall hvis jeg skal bo i det kalde nord...
Labella Skrevet 17. februar 2003 #11 Skrevet 17. februar 2003 Har hatt lappen i nesten 11 år, kjører en gammel, men god(?) Ford for tiden, men den er ikke heeelt drømmebilen :blunke: Jeg elsker å kjøre langt i bil - aller helst alene, og gjerne om natten :D Da koooser jeg meg, da... Drømmebilen? hmmm... en passe stor familiebil, ganske ny, problemfri, god å kjøre, plass til bagasje og sånt...
starie Skrevet 17. februar 2003 #12 Skrevet 17. februar 2003 Jeg holder på å ta lappen Når/hvis jeg får den kommer jeg til å kjøpe en liten, trygg bil i god stand.
Julie Skrevet 18. februar 2003 #13 Skrevet 18. februar 2003 Har hatt lappen i ganske nøyaktig 1 år! Var litt treg med å få ut finger'n..Er vel hverken av de beste eller verste bak rattet tror jeg, kanskje litt for glad i gasspedalen :oops: Har ikke bil selv, snylter på fader'n inntil videre Har ingen bestemt drømmebil, men en Saab 9-5 st.vogn hadde vært kurant. Sikkerhet,komfort,plass og lekker design. Julie.
Gjest Diva Skrevet 18. februar 2003 #14 Skrevet 18. februar 2003 Ååååå, har ikke lappen. Men den er på god vei. Må bare få meg en jobb så jeg kan få tatt kjøretimer med kjørerlærer. Har bare øvelseskjørt. Jeg MÅ ha lappen. I hvertfall veldig essensielt når man bor uttafor Oslo området. Jeg vil gjerne ha en : Audi TT MG sportsbil (rød) Rover (sjøgrønn / blå - en jeg så i en reklame i KK for et par år tilbake. Kan umulig være så innmari dyr lenger ?) New Beetle El-bil (den mest classy modellen. Det er stor forskjell på dem) Golf er heller ikke til å forakte. Gjerne metallicfarget ! Sist, men ikke minst : Aston Martin Den James Bond durer rundt i, i Die another day. Andre modeller av dette merket er også høyest akutelle.... *nooot blooddy likely* Sukk Diva :D
Gjest Hilde Skrevet 18. februar 2003 #15 Skrevet 18. februar 2003 Jeg fikk lappen på 18-årsdagen min - når er jeg 39, så det begynner å bli en stund siden. Bilen jeg har nå er en Mercedes - svart, soltak og automatgir - er kjempefornøyd med bilen. Den er forholdvis ny, så jeg kommer nok ikke til å skifte den ut på en god stund - når jeg en gang skal gjøre det, så har jeg ikke anelse om hvilken bil jeg vil ha.
Gjest Morticia Skrevet 18. februar 2003 #16 Skrevet 18. februar 2003 Har hatt lappen siden jeg var 18 - er nå 35. For tiden er jeg den lykkelige eier av en Audi A6 2,8. Drømmebilen.................. Audi S8 eller RS6.
jojobing Skrevet 18. februar 2003 #17 Skrevet 18. februar 2003 Har hatt lappen i 5 år.. Har ingen bil nå (er jo student), men har lyst på en Citroen C3 etter hvert...
Tusenfryd Skrevet 18. februar 2003 #18 Skrevet 18. februar 2003 Har hatt lappen i over 15 år - hatt én seriøs kræsj. Da ble bilen kondemnert og jeg hadde et 12 dager gammelt sertifikat og var ikke særlig stolt... Utover det har jeg hatt lite av det som er typisk jenteskader som oppskrapet dør, bulk i siden etc. Nå har jeg en bil med skikkelige støtfangere, ikke sånn derre lakkert pyntlistdritt - det hjelper. For det hender jo at det blir en liten bump av og til. Og jeg er frekkere når jeg lukeparkerer, for det blir ikke skraper eller andre skader - nesten uansett hva jeg gjør. En gang kjørte en fyr inni meg (mannfolk bak rattet altså ) midt i et kryss. Han hadde også støtfangere, ikke sånn derre lakkert pyntelistdritt (må bare si det flere ganger) og ingen av oss fikk stripe i støvet en gang. Jeg kjører en firkant av en koreaner med et pittelite hjul i hvert hjørne. Den er veldig stor inni, jeg setter meg inn i bilen og ikke nedi - men utenpå ser det ut som om noen har stjælt rompa dens. Jeg elsker bilen min - den dekker alle våre behov for plass, økonomi, fremkommelighet etc. Og så er den så ny at vi slipper å mekke (1999). Det holder å fylle bensin og vindusvask. Perfekt.
Anie Skrevet 18. februar 2003 #19 Skrevet 18. februar 2003 Jeg har hatt lappen i ca 11 år, og kjører en liten snerten peugeot - 2000 modell... Jeg har ikke det minste peiling på biler - og velger derfor forholdsvis nye biler så jeg slipper uforutsette regninger og masse mekking Men jeg har hatt bilen min i 2 år nå, så det der vel kanskje på tide å bytte den ut.... Ellers har jeg som Lea feilberegnet på glattisen EN gang........ jeg kjørte riktig nok bare i 20 km/t - men det var nok ikke til å unngå......pang.. sa det ........ Stakkars den gamle bilen min (det var en 83 modell eller noe)
Mathias Skrevet 18. februar 2003 #20 Skrevet 18. februar 2003 hihi Anie, det er jo da greit å få besøkk av menn som kan stille inn radioen og lyden etter to år ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå