Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igejn alle sammen..

Da var vi i gang igjen. Fikk Provera av legen i går for å få igang mens, som jeg ikke har sett noe til de siste snart 8 mnd.

Er det noen som har noen erfaringer med hvor lang tid det kan ta før mens kommer etter Provera start?? (håper på noen svar)

Lurer også på en liten ting i forhold til Pergo kuren, når sånn ca er det vi skal :humpe: i behandlingen for å ha sjangs til å få det til, evt hvor mange dager etter Pergo-pilleslutt?? (fikk liksom ikke noen forklaring på når man skulle gjøre det av legen, han sa bare det at hvis jeg ikke fikk tilbake mens syklusen etter så skulle jeg ta en test, men det er jo kjekt å vite når sjangsen er størst for å bli gravide). :forvirret:

På forhånd takk for alle svar!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke noe fasit svar på dette, særlig siden du ikke har hatt mens på åtte måneder. Jeg hadde en regelmessig 30 dagerssyklus da jeg begynte på Pergo, men det gikk 40 dager til neste mens. Hos meg viste blodprøvene at jeg fikk eggløsning, men det ble altså ikke noen baby og jeg testet ikke positivt på gravitesten. Jeg fikk ikke noen anbefaling om når eller hvor ofte vi burde :humpe: men jeg har sett at andre her inne har fått beskjed om at de skal gjøre det annen hver dag fra siste pille til neste mens og det er vel fordi man ikke helt vet når sjansen er størst.

Du kan prøve å tempe, kroppstemperaturen skal visst nok stige med en halv grad ved eggløsning, men da er det viktig at du måler på samme tidspunkt hver dag. Jeg må innrømme at jeg prøver dette til stadighet selv, men det er så lett å glemme og hos meg varier kropstemperaturen ganske mye fra dag til dag. Ellers har du jo eggløsningstester, jeg må innrømme at vi bare bruker dem når vi er slitne og ikke har lyst til å ha sex, men synes at vi burde da har jeg ved et par anledninger tatt en eggløsningstest og når den har vært negativ så har vi bare sovnet med god samvittighet og ladet opp både krefter og lyst til neste dag.

Uansett må du ha riktig lykke til, jeg håper dette fungerer for dere og gir det etterlengtede ressultatet. :smile:

Skrevet

Provera kan jeg ikke hjelpe deg med, men Pergo har jeg prøvd selv.

Det står vel i pakkevedlegget at EL er forventet 5-10 dager etter siste tablett er tatt ?? Mitt råd er uansett å ha sex annenhver dag fra 6-7 cd (syklusdag) og til du er helt sikker på at du har hatt EL. Jeg fikk faktisk EL så tidlig som dag 8, mener jeg å huske, i den ene kuren. Men jeg har alltid tildlig EL.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...