Grooo Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Får man skattetrekk for bredbånd betalt av jobben i 2006? Jeg har fått ett trekk jeg ikke forstår noe av, men det kan muligens stemme med summen jeg har fått dekket i bredbånd. (Og ja, jeg kan høre med arbeidsgiver men det er ikke så lett å få gjort akkurat nå.)
Cappuccino Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Ja bredbånd dekket av jobben er skattepliktig, men du er vel ikke trukket for det i år? For det skal jo på ligning for 2006.
Lizzee Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Har du hjemme-pc avtale med ADSL (som trekkes hver mnd på lønn) eller er det sånn at arbeidsgiveren din bare betaler for bredbåndsavtalen du har hjemme (fordi du har hjemmekontor?) ?
Grooo Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2007 Hjemmekontor, har lagt ut for bredbånd for hele 2006 etter hvert som regningene har kommet fra NGT og fått det tilbakebetalt nå. Og ble altså trukket i statt for det på siste lønnsslipp som kom nå i januar. Det står kjøring 13, 2006 på den. Jeg er i permisjon og får permisjonspengene rett fra NAV, denne lønnsslippen inneholdt kun noen rettelser + tilbakebetaling av bredbåndet, og altså dette trekket.
Cappuccino Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Da er det riktig, bredbånd dekket av jobben går inn under de nye reglene om fri telefon og andre elektroniske kommunikasjonstjenester. Men du kan maks skattelegges for en fordel på 4000 kr pr år hvis det kun er bredbånd jobben dekker.
Laban75 Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har f.eks. dekket både mobiltelefon og internett hjemme, og har 500,- pr mnd i trekk (6.000,- tilsammen over året). Har du kun enten det ene eller det andre er det riktig at summen er 4000,- over året - og ca 330,- pr mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå