Paradokset Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Opplever stadig oftere at jeg blir oppringt fra organisasjoner som Røde Kors, Norsk Folkehjelp, Sjømannskirken etc.. Jeg er ganske velvillig til disse, og har gitt en del til dem. Nå virker det dog som jeg har havnet i en eller annen slags form for register og ringes til stadighet opp av tildels agressive "selgere". Dette skjer både på dagtid og kveldstid. Og på det meste har samme organisasjon ringt 3 ganger på en uke. Som tidligere nevnt har jeg sympati med disse organisasjonene og har derfor kviet meg for å rett og slett be dem slutte å ringe meg. Men nå er det faretruende nær at jeg bar dem dra dit peppern gror. Og det verste er egentlig at de ringer fra skjult nummer slik at jeg er nødt til å forlate møter etc på jobb for å ta telefonen.....irriterende. Redd de graver sin egen grav ved å behandle tidligere givere som "melkekuer". Det gjør i alle fall at jeg blir skeptisk til å gi penger på denne måten - og er tilbøyelig til å advare andre mot å gjøre det. Om man skal gi så bør man gjøre det anonymt. Endret 30. januar 2007 av Paradokset
Gjest Miss Guided Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Jeg irriteres også over telefonselgere som ringer på kvelden, midt under middagen og i helgene. Det har blitt færre av dem etter at jeg sperret både meg og samboer fra å få sånne telefoner. Men fortsatt ringer det noen som starter med å takke for bidraget jeg ga sist, og jeg sier da at det begynner vel å bli litt lenge siden det nå og at jeg ikke er interessert i å bidra mer. Så sier jeg høflig "ha det bra" og så legger jeg på røret. Men de som ringer i helgene har jeg problemer med, jeg ønsker ikke å bli plaget med telefonselgere i frihelgen min!
Gjest Emera Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Jeg har reservert meg mot telefoner fra ideelle organisasjoner i tillegg til annet telefonsalg. Først vegret jeg meg mot å utelukke ideelle, det føltes litt "kaldt." Men etter å ha opplevd det samme som Paradokset over en periode så orket jeg ikke mer. Jeg har heller valgt å støtte én organisasjon fast. Det er forståelig at de ulike organisasjonene trenger penger, men jeg kan ikke støtte alle.
Gjest toppi Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Opplever stadig oftere at jeg blir oppringt fra organisasjoner som Røde Kors, Norsk Folkehjelp, Sjømannskirken etc.. Jeg er ganske velvillig til disse, og har gitt en del til dem. Nå virker det dog som jeg har havnet i en eller annen slags form for register og ringes til stadighet opp av tildels agressive "selgere". Dette skjer både på dagtid og kveldstid. Og på det meste har samme organisasjon ringt 3 ganger på en uke. Som tidligere nevnt har jeg sympati med disse organisasjonene og har derfor kviet meg for å rett og slett be dem slutte å ringe meg. Men nå er det faretruende nær at jeg bar dem dra dit peppern gror. Og det verste er egentlig at de ringer fra skjult nummer slik at jeg er nødt til å forlate møter etc på jobb for å ta telefonen.....irriterende. Redd de graver sin egen grav ved å behandle tidligere givere som "melkekuer". Det gjør i alle fall at jeg blir skeptisk til å gi penger på denne måten - og er tilbøyelig til å advare andre mot å gjøre det. Om man skal gi så bør man gjøre det anonymt. ← Be dem dra dit peppern gror med god samvittighet. Det er proffe telefonselgere som ringer deg, og de er kun på provisjonsjakt. Gi for all del til gode formål, men ikke via telefonselgere som tar brorparten av det beløpet du gir.
Malama Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 enig i det. Jeg støtter aldri via telefonaksjoner, rett og slett fordi mesteparten går til telefonsalgselskapet, ikke den ideele organsiasjonen. Jeg svarer derfor glatt at jeg aldri støtter på telefonen, men størrer direkte/lokalt de saker jeg har valgt å støtte, og ber dem slette meg fra deres register. Så legger jeg på. Heldigvis har dette fungert ganske bra, kombinert med reservasjon, også på mobilen. Jeg synes deg det er frustrerende med telefonselgere på mobilen, mens jeg er på jobb. For noen av dem er dessverre slik at de ikke gir seg uansett hva jeg sier, de ringer igjen og igjen.
Gjest Kristin_ Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Jeg har reservert meg mot alt telefonsalg, og gir til de jeg har lyst til selv. Har ikke følt at medlemsskap har utsatt meg for noen agressive selgere, jeg har muligens hatt flaks, ikke vet jeg.
skrue Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Jeg er ganske velvillig til disse, og har gitt en del til dem. Ikke noe sjakktrekk å gi via telefon om du ønsker fred og ro. Givere blir registrert og de ringes det tilbake til senere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå