Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var på jobbintervju for noen dager siden for en jobb i resepsjonen på et hotell. Der hadde de vakter som gikk: 07.00 - 15.00, 15.00 - 23.00 og 23.00 - 07.00. De spurte meg om jeg var interessert i å jobbe slike vakter noe jeg selvsagt svarte ja til siden jeg er på desperat jobbjakt for tiden. MEN jeg har en sønn noe jeg selvsagt måtte si til dem i denne annledning i og med at det er nattevakter. Samboeren min jobber i nordsjøen og er hjemme annenhver mnd. og da er det ikke noe problem, men da han er på jobb har bestemor (hans mor) sagt seg villig til å steppe inn som barnevakt. Jeg vet ærlig talt ikke om noen skjønte så mye her men :lol: Det jeg lurte på var om det er noen som har fått det til å fungere med skiftarbeid og småbarn eller har det rett og slett blitt for tungt? Og er det noen som har opplevd og ikke få jobben på grunn av noe sånn? De virket ganske positive, men man vet jo aldri....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å inngå i en vaktliste som spenner over tre ulike skift-tider kan være ganske så slitsomt. Det kan være vanskelig for kroppen å komme inn i en ordentlig rytme, da døgnet jo må snus flere ganger i løpet av en måned. Forskning viser også at nattarbeid over lengre perioder generelt kan svekke helsen, dersom arbeidsgiver ikke tilrettelegger for at det er mulig for å hente seg inn ( en nøye gjennomtenkt vaktliste) og dessuten ikke snu døgnet for ofte. Jeg tror noen også passer bedre til å jobbe på natten enn andre, og at det dermed ikke er en selvfølge at å jobbe natt vil funke for alle.

Jeg har ikke selv erfaring fra å jobbe fast på natt, men fra personalarbeid på hotell. Skift på tre ulike tider holdt vi oss langt unna, men det er jo dermed ikke sagt at det ikke også kan funke. Med barn kan det kanskje bli ekstra slitsomt?

Vet ikke om det hjalp så mye - men noen tanker er det i hvertfall! I en kort periode og når man MÅ, så er et jo mye som kan gå greit.

Skrevet

Har så å si ingen like vakter på en mnd jeg da..

men så har ikke jeg barn heller.

Det går nok..for en stund ihvertfall..

men er vel en grunn til at det er fler menn med skiftjobbing.

Det ER slitsomt..

kombinert med hun,hjem og barn.. hadde nok ikke jeg orket. (ikke sånn som vi har det på jobben ihvertfall)

Skrevet

hei..

å jobbe tre skift på hotell kan til tider være ganske slitsomt.. nå har ikke jeg barn men selv uten barn kan dette til tider være en utfordring ja..

man må også regne med at det blir en del overtid og ekstra vakter, men så har du jo den fordelen at det til tider kan være litt stille og da blir det jo noen ekstra fri dager, og det er jo deilig innimellom..

av og til har man over 200 jobbe timer på en måned .. andre måneder bare 120...

jeg ville nok tenkt meg godt om var jeg deg for det kan bli slitsomt , særlig når du i tillegg har en mann som jobber i Nordsjøen og ikke er så mye hjemme....

men er du motivert for jobben så er det jo noe som heter " man klarer det man vil klare.."

lykke til , håper det ordner seg for deg :kgsmil:

sola :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...