Titta Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Vi skal selge en leilighet, men den er så og si helt tom for møbler. Det eneste som er der er en seng på det ene soverommet og kjøkkenbord. Leiligheten har helt grei standard, men de som tapetserte har ikke gjort en spesielt god jobb, og når leiligheten er helt tom så legger en så klart bedre merke til slike småskavanker. Så vi vurderer altså å leie inn en slik boligstylist, som kommer med litt møbler og slikt. Er egentlig litt skeptisk til det, men samtidig så ser leiligheter mye penere ut noenlunde møblert enn helt tomme. Men er det noen som vet hva slikt koster? (det er isåfall snakk om å møblere stue, spisestue og soverom) Leiligheten er i Bergen om det har noe å si. Mener å huske at Norar reklamerte for en stund siden om at de har sammarbeid med noen slike boligstylister, men det er ikke aktuelt å bruke dem.
Gjest -eline- Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Det er haugevis med boligstylingsfirmaer i Bergen, du kan jo ta kontakt med feks disse firmaene og høre hva de tar for jobben: Glasur Boligstyling Kontrazt interiørdesign Kvadrat Boligstyling Design 3.0.3 Interiørstylistene Utifra det som står på de forskjellige sidene så må du regne med 100-250 kr/kvm utifra hvor mye som må gjøres... På siden til Kvadrat Boligstyling så står feks. følgende om priser: - For nøytralisering og klargjøring av boligen tar vi en timepris på ca. 500,- / time (min 3 timer) - Priseksempel: En 2-roms leilighet på ca. 50-60 m2 ferdig stylet og dekorert med alt nødvendig utstyr og div. småmøbler (gjelder ikke sofagrupper / spisestuer / senger) inklusiv fotografering ligger prisen på ca. kr. 4000 - 5000. - Skal det i tillegg byttes ut større møbler som sofagrupper, spisestue, senger, etc. ligger prisen på kr. 7000 - 8000. - Er leiligheten tom og ikke visningsklar, og må fylles opp fullstendig ligger prisen fra kr. 10 000 - 12 000. edit: jeg har desverre ingen erfaring med noen av disse selv. Endret 30. januar 2007 av -eline-
Titta Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2007 Tusen takk for svar Skal ta kontakt med dem og høre hva de kan gjøre, og hva det vil komme på. Om noen har erfaring fra noen av firmaene så tas tips imot med takk
MiniMjau Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Jeg stylet boligen min (Oslo) før salg, og er ganske overbevist om at jeg fikk flere interessenter (og kanskje høyere salgssum) pga styling og at de som stylet fikk det beste ut av leiligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå