Gå til innhold

Henvisning til sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man får beskjed fra sykehuset dersom de avviser søknaden din, eller om man bare blir sittende og vente og vente uten å høre en dritt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Avvist? Hvorfor skulle du bli det?

Skrevet

Det er ofte andre som venter på samme behandlingen, og som står foran deg i køen. Kjipt, men sånn er det. Søkere blir prioritert etter en skala fra WHO etter hvem som trenger det mest, så blir det nok din tur også.

Skrevet
Avvist? Hvorfor skulle du bli det?

Fordi at det er i deres(sykehusenes) fulle rett til å bestemme hvem de tar inn til behandling. Spesielt om du kommer fra et annet fylke så kan du risikere at sykehusene avviser deg og sier at de har nok med å behandle pasienter fra eget fylke/helseregion.

Det er ofte andre som venter på samme behandlingen, og som står foran deg i køen. Kjipt, men sånn er det. Søkere blir prioritert etter en skala fra WHO etter hvem som trenger det mest, så blir det nok din tur også.

Naturligvis, men du pleier å få et brev om at søknaden din er behandlet og hvor lang ventetid du evt. må regne med.

Skrevet

Jeg har blitt avvist flere ganger, og har aldri fått beskjed før jeg selv har ringt for å høre hvorfor ting tar så lang tid. Jeg har senere sett at det er blitt sendt avslag til fastlegen min, men da blir det jo opp til fastlegen om DU får beskjed...

Skrevet

Jeg ble selv henvist til en spesialist, fikk brev om at henvisningen var motatt. De hadde ikke kapasiet til å undersøke meg før om 1.5 år. De måtte prioritere. Jeg ble "forflyttet" til en privatpraktiserende spesialist, men fikk beskjed om å betale kostnadene selv. ( Har enda ikke fått brev, har ventet i 6 mnd) Er rart de kan "si" at det ikke haster når de ikke har undersøkt meg. Føler meg ganske så avvist jeg også.....men men. :frustrert:

Rart de ikke ga deg alternativ ihverfall........ta kontakt med fastlegen din igjen du......lykke til!

Skrevet

Er du sikker på at henvisningen er sendt fra det sykehuset du opprinnelig var henvist til? Det er slett ikke sikkert de fikk den avgårde med en gang.

Skrevet

Tror ikke man alltid får beskjed om at søknaden er behandlet og om evt ventetid, før man får time på sykehuset. Slik var det i hvert fall da samboeren min skulle undersøkes. Nå står han (forhåpentligvis) på venteliste for en mindre operasjon, og vi har ikke hørt noe mer. Antagelig er det lurt å høre via fastlegen sin om man faktisk står på liste, i hvert fall om det gjelder en type undersøkelse/lidelse som ikke sykehuset ser på som så veldig alvorlig...

Skrevet

Jeg fikk brev der det stod at de hadde vurdert det slik at jeg hadde rett til helsehjelp innen den og den datoen. Så fikk jeg nytt brev med selve timen senere. Men du kan alltids ringe til sykehuset og høre med den, det har jeg gjor mange ganger :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Poliklinikken som valgte å ta imot meg, sendte svar innen 4 uker om at jeg hadde rett til helsehjelp innen 4 uker, og brukte dobbelt så lang tid på å faktisk gi meg time som det jeg hadde rett på.

En bekjent fikk aldri beskjed om at hun ikke var blitt tilkjent rett til undersøkelse, men etter noen måneder viste det seg at fastlegen hadde fått beskjed, men ikke gitt beskjed videre. Mulig at ikke sykehuset pleier å svare pasienten direkte, slik at man bør sjekke med legen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...