Gjest bada Skrevet 2. februar 2007 #41 Skrevet 2. februar 2007 Om en av mine venninner ligger med mannen min er hun ikke noen bestevenninne. Om noe sånt hadde skjedd hadde jeg fint klart å finne andre ord en hore å kalle henne. ← Jeg la ikke merke til hva Gjestus hadde skrevet før nå... Helt enig med Bellatrix! Hore er overhodet ikke i mitt skjellsordvokabular, så det ville ikke falt meg inn å bruke det ordet om en person som gjorde noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2007 #42 Skrevet 2. februar 2007 En hore er enhver kvinne som bytter seksuelle tjenester mot gjenytelser i form av status, penger, eller verdier. Dette gjør alle kvinner som legger seg etter rike menn til horer. Dette gjør alle kvinner som legger seg etter kjente menn til horer. Dette gjør alle kvinner som legger seg etter menn med status til horer. Dette gjør alle kvinner som selger sex for penger til horer. Og det er mange av dem i landet vårt. -Petter Andersen
Frøken¤Fryd Skrevet 2. februar 2007 #43 Skrevet 2. februar 2007 (endret) En hore i ordets rette forstand er jo en kvinne som tar betalt for sex. Når det er sagt så er det jo mange måter å selge seg på. Hva med kvinnen som lar mannen spandere på seg en hel kveld for flere hundre og kanskje tusen kroner, for så å bli med han hjem når baren stenger ? Det er jo en definisjonssak når man har solgt sex, men jeg må vel si jeg syns slike scenarioer ikke er så veldig langt unna. Endret 2. februar 2007 av Frøken¤Fryd
FantasDick Skrevet 3. februar 2007 #44 Skrevet 3. februar 2007 Enig med gjest over, og Frøken Fryd. Får kvinnen en eller annen form for betaling for å sex er hun en hore.
Gjest Gjest_jaja_* Skrevet 3. februar 2007 #45 Skrevet 3. februar 2007 Men hva kaller man da en mann som oppfører seg sånn? Hore er jo et ord man vanligvis bare bruker om kvinner. ← HOREBUKK?
Gjest Colubra Skrevet 4. februar 2007 #46 Skrevet 4. februar 2007 HOREBUKK? ← En horebukk er da en som kjøper seg sex, ikke en som selger det. Hvis det er så forferdelig viktig å kjønnsskille begrepet så kan vi jo bare dele det i to: Hankjønn: En horing, horen, flere horer, alle horene Hunkjønn: Ei hore, hora, flere horer, alle horene (Flertall så blir det kjønnsnøytralt slik at man kan beskrive store grupper med mennesker man ikke liker uten for mye om og men.)
Gjest Bellatrix Skrevet 4. februar 2007 #47 Skrevet 4. februar 2007 En horebukk er da en som kjøper seg sex, ikke en som selger det. ← Det trodde jeg også, men ifølge ordboka så er det en mann som driver hor. Bokmålsordboka TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) horebukk ~bukk (av I bukk) mann som driver hor
Frøken¤Fryd Skrevet 4. februar 2007 #48 Skrevet 4. februar 2007 Det trodde jeg også, men ifølge ordboka så er det en mann som driver hor. Bokmålsordboka TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) horebukk ~bukk (av I bukk) mann som driver hor ← Da lærte jeg også noe nytt i dag, gitt. En horebukk er altså en gigolo ? Og jeg som var hellig overbevist om at en horebukk var en horekunde.
Gjest Colubra Skrevet 4. februar 2007 #49 Skrevet 4. februar 2007 Det trodde jeg også, men ifølge ordboka så er det en mann som driver hor. Bokmålsordboka TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) horebukk ~bukk (av I bukk) mann som driver hor ← Da står jeg korrektert
Gjest Gjesten Skrevet 4. februar 2007 #50 Skrevet 4. februar 2007 Men hva kaller man da en mann som oppfører seg sånn? Hore er jo et ord man vanligvis bare bruker om kvinner. ← Fellespikk...
Hedda-78 Skrevet 4. februar 2007 #51 Skrevet 4. februar 2007 Nå går ikke jeg rundt å kaller folk for hore, det ligger liksom ikke i mitt vokabular. En person (kvinne eller mann) som selger sex for penger, er en prostituert. Men jeg har en slags idé om at en hore er en dame som ligger med mange menn, ikke fordi hun har spesielt lyst på akkurat disse mennene, men pga effekten det vil ha for henn selv eller omgivelsene. Altså en som bevisst velger sine partnere utifra status, miljø osv. F.eks. en dame som ligger med sjefen, med sin fiendes kjæreste for å straffe henne, med naboen, sin egen svoger, gutter i vennegjengen, rockestjerner osv. En jente jeg vet om lå konsekvent med minst en mann i hvert band som hadde konsert på utestedet der vi pleide å gå. Dette var et utsted på bygda langt nord i landet, og jeg fikk høre at denne jenta var omtalt og beryktet i Oslo som "bandhora", så band som kom til bygda hadde allerede hørt om henne før de kom...
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2007 #52 Skrevet 4. februar 2007 Når det er sagt så er det jo mange måter å selge seg på. Hva med kvinnen som lar mannen spandere på seg en hel kveld for flere hundre og kanskje tusen kroner, for så å bli med han hjem når baren stenger ? Det er jo en definisjonssak når man har solgt sex, men jeg må vel si jeg syns slike scenarioer ikke er så veldig langt unna. ← Denne kjøper, veldig bra definisjon.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #53 Skrevet 5. februar 2007 En hore i ordets rette forstand er jo en kvinne som tar betalt for sex. Når det er sagt så er det jo mange måter å selge seg på. Hva med kvinnen som lar mannen spandere på seg en hel kveld for flere hundre og kanskje tusen kroner, for så å bli med han hjem når baren stenger ? Det er jo en definisjonssak når man har solgt sex, men jeg må vel si jeg syns slike scenarioer ikke er så veldig langt unna. ← Dette var jo en Usedvanelig bra beskrivelse.
Exodus Skrevet 6. februar 2007 #54 Skrevet 6. februar 2007 Men hva kaller man da en mann som oppfører seg sånn? Hore er jo et ord man vanligvis bare bruker om kvinner. ← Skulle til og si Konge, men da blir jeg vel skutt her inne... Orket ikke lese igjennom alle innleggene jeg.. Men må si Hore er noe av det mest respektløse skjellsordet som finnes. Om det skulle bli slik at jeg blir forbanna på ei dame, uansett: så er ordet kjerringfaen mere nærliggende. Mener ikke med dette at det er så ufattelig pent. Men bedre en Hore. Hore er jo rett og slett en betegnelse på ei som sliter i verdens eldste yrke. Og de Fordømte "negerdamene" (uvisst om noen tar dette rasistisk, men prøver) i karl johan som kommer klengende. Skjønner ike at politiet ikke gjør noe med de snart. Nei nok om det Fy skamme seg, stygt ord og bruke. Ex
Gjest Mannen Tore Skrevet 7. februar 2007 #55 Skrevet 7. februar 2007 Ordet hore er så negativt ladet at jeg konsekvent nekter å kalle en kvinne det, enten hun nå står på strøket, er luksusprostituert, legger seg etter menn/kvinner med penger og status, eller om hun lar seg plukke opp ved bardiskenn etter noen påspanderte drinker..... Jenter og gutter helt ned i ti års alderen bruker skjellordet hore for å sverte andre jenter som er like gamle... Jeg er rystet!! Så når en en ti-tolvåring kaller en annen jente i samme alder for hore, uten at hun kanskje engang vet hva sex er, eller kjenner til samfunnets mekanismer hvor voksne kvinner og menn utveksler tjenester og (n)ytelser på alle mulige måter, så mener jeg at ordet hore har blitt noe av det mest kvinnenedlatende som finnes..... Kvinner som ligger rundt, kvinner som selger sex, kvinner som blir med menn hjem etter noen drinker, kvinner som går etter menn/kvinner med status og penger, hva er de?? Velger å ikke kalle dem noe som helst, men nevner bare at i mitt hode så er de ikke verre enn mennene som ligger med dem, kjøper sex av dem, spanderer drinkene, eller de med status og penger som kan plukke jenter som om de var i butikken..... Hore er de ihvertfall ikke!! Rent teknisk sett så er ei hore ei som prostituerer seg, men nå har nå jaggu mange kvinner brødfødt både seg selv og sine barn med prostitusjon, og i mine øyne så har da prostitusjon gjort noe godt(puttet mat i magen til mange små...). Så får alle de negative sidene ved prostitusjon være til en annen gang eller en annen diskusjon. Nei folkens, slutt å bruk ordet hore om noen som helst, det er missbrukt, oppbrukt, feilbrukt, gjerne også etterlateskaper fra forhistoriske tider! Vi har så mange andre og mere treffende uttrykk for de forskjellige valg kvinner tar.... Bruk dem!
Vernon Skrevet 7. februar 2007 #56 Skrevet 7. februar 2007 Etter fylte fjorten år forsvant ordet "hore" fra mitt vokabular. Nå er det: Prostituert; om han/hun selger sex for penger. Erfaren; om han/hun har sex med mange. (niks, ser ikke noe galt med dette.) Idiot; om han/hun har sex med mange, uten å forsikre seg om at man ikke pådrar seg noe ved sex med hver enkelt partner. Drittsekk/hurpe; om han/hun har sex med andre bak ryggen på sin faste partner.
Ernie Skrevet 7. februar 2007 #57 Skrevet 7. februar 2007 Enig i at hore ikke er noe godt utrykk. Prostituert om mennesker som selger sex. Så får man velge andre ord for folk som enten lever ut ulike fantasier. På mennesker av begge kjønn som har sex med andre bak partnerens rygg, må vel ord fra svikefull til drittsekk kunne brukes uten problem.
Gjest Jest Skrevet 8. februar 2007 #58 Skrevet 8. februar 2007 Hei alle horer! Jeg synes dere skal ufarliggjøre ordet "hore" ved at dere stolt står fram og kaller dere selv for horer. Homsene gjorde det med ordet "homse", så nå er det bare å følge etter. Si i kor nå alle KG-jenter: Ich bin eine hore!
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #59 Skrevet 8. februar 2007 Hehe, kanskje en ide...... En venninne av meg pleier å si: " Vi jenter er horer, og menn er svin. derfor passer vi godt sammen". Da er ihvertfall begge kjønn på samme nivå.... :-)
Exodus Skrevet 9. februar 2007 #60 Skrevet 9. februar 2007 Jest Innlegget er lagt til I går, 11:53 Hei alle horer! Jeg synes dere skal ufarliggjøre ordet "hore" ved at dere stolt står fram og kaller dere selv for horer. Homsene gjorde det med ordet "homse", så nå er det bare å følge etter. Si i kor nå alle KG-jenter: Ich bin eine hore! Allle damer på kg er... ÅÅÅÅååå, der var jeg nærme på og havne i skikkelig bråk gitt Ex...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå