Gå til innhold

hunden min spiser ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har ikke spist ordentlig på hvertfall et par uker nå.hun spiser bare bittelitt en sjelden gang,og sånn pleier hun ikke å være.til og med brødskive med leverpostei og pølser som hun liker så godt rører hun ikke.Hva kan være galt?

Aktivitetsnivået hennes er ganske normalt,kanskje litt slappere enn ellers,men ikke noen drastisk endring.Var hos dyrlegen på rutinesjekk for en uke siden ca, og sa det til han da,men han mente det ikke var noe å bry seg om foreløpig, med mindre det skulle fortsette over lenger tid..Han sa også at hun var innbilt svangerskap,noe hun har vært flere ganger tidligere også.Kan det være noe sammenheng med spisingen?har hørt at de gjerne får mye større matlyst nåe de er innbilt svangre...Takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Taper hun vekt? Har hun fått ormekur i det siste? Dersom veterinæren mente at hun var ok er det nok ikke noe veldig galt i alle fall. Virker hun frisk og fin ellers? Hunder kan godt ha perioder der de spiser mindre enn ellers. Dersom hun trives og har normal aktivtet ville jeg nok bare sett tiden an litt. Ikke at jeg er sikker, men dersom hun har innbildt svangerskap kan det være midlertidige hormonendringer som gjør det også. Jeg ville ikke vært bekymret enda i alle fall. :)

Skrevet

Hun er 2 1/2 år.Nå er hun faktisk blitt plutselig mye bedre igjen,nesten over natta.Merkelig.Hun ble bra igjen for et par dager siden.Har nok med innbildt svangerskap å gjøre ja,veterinær sa det kunne slå inn på mange ulike måter på hundens atferd.Så da er hvertfall alt bra igjen :)

Skrevet

En ting du kan gjøre når hunden ikke spiser, når du vet den er frisk:

Er å passe på at når hunden ikke vil ha maten sin til bestemt tid, sett den vekk og ikke sett skålen ned igjen før neste dag på samm tidspunkt. Etterhvert lærer hunden at når det er mat skal det spises.

Foregår dette over lengre tid (3 dagers tid) ville jeg ikke prøvd mere på denne måten............ Men hunder er rare. Min hund har pgså vært sånn at den ikke ville ha mat, og da fungerte dette greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...