Gjest gjesta Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg bruker Marvelon 28. Nå har jeg nettopp vært bortreist i en uke og klarte selvfølgelig å glemme pillene mine hjemme. Så, hva gjør jeg? Har gått glipp av 1 uke med piller, og fikk mensen 3 dager etter siste pille (ferdig idag). Når bør jeg bynne med nytt brett? For jeg regner med jeg ikke bare kan fortsett på det brettet jeg var på... Noen som vet?
La Luna Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Jeg veit ikke hvor på brettet du var da du sluttet, men det er samme hormonmengde i alle pillene bortsett fra sukkerpillene. Så bare begynn i dag der du sluttet sist, men hopp over sukkerpillene og gå rett videre til et nytt brett når dette brettet tar slutt.
Trampe Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 (endret) Bør du ikke lese bruksanvisningen? I stedet for å spørre på et forum, få ett svar og følge det? Ikke noe negativt mot LaLuna altså, men er det ikke bedre å sjekke felleskatalogen, eller spørre legen eller annet helsepersonell enn å spørre her inne? Om jeg hadde gitt deg et annet svar, hva hadde du gjort da? Bare for å legge til - jeg tror jeg ville begynt på et nytt brett og brukt annen prevensjon i minst ti dager. Det gjorde jeg ihvertfall da jeg glemte mine piller for mange år siden, selv om det er et annet merke. Mener å huske det sto i bruksanvisningen at man skulle kaste de pillene man hadde glemt og fortsette der man skulle vært. Endret 29. januar 2007 av Ithaca
La Luna Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 (endret) Tar det ikke negativt, Ithaca, ingen fare Jeg svarer fordi jeg sjøl gikk på marvelon i mange år, og dermed kjenner dem. Det du sier om å kaste resten av brettet, er nok noe man gjør når man går på tre-fasepiller, og ingen vits i å gjøre når man går på marvelon der alle pillene (bortsett fra sukkerpillene) inneholder samme hormonmengde, det blir rett og slett sløsing med piller. Endret 29. januar 2007 av La Luna
Trampe Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Skjønner, La Luna! Jeg har bare lest så mange hårreisende innlegg her inne før jeg dumpa over dette, om folk som spør her i stedet for å gå til legen... man vet jo aldri hva man får til svar på et forum som dette. Men denne gangen var det jo helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå