Gå til innhold

bryllupsmeny

^me^

Anbefalte innlegg

jeg har STORE problemer med og finne en meny som passer bryllupet vårt.

er der noen som er flinke på og lage menyer her og klarer og løse problemene samtidig?

litt inspirasjon:

vi liker:

skalldyr (men ikke skjell)

fisk (men ikke laks)

poteter

fjærkre

en god saus til

grillmat

en god salat

rømme

mais

elsker sjokolade!

jordbær namnam!

vanilje namnam!

problemene:

vi liker ikke:

majones

tomater

sopp

viltsmak

halvstekt mat ("rare, medium rare")(mye av fileter bør være medium, men verken jeg eller han klarer og få ned kjøttet da)

hele bær

- han er allergisk mot nøtter

- han har problemer med og få ned rent kjøtt, feks biff, men kan spise fjærkre, fisk og produsert kjøtt (pølse, hamburger, kjøttkaker, karbonader o.l)

jeg har tenkt litt på en rett egon resturantene serverer:

blackened kylling

kyllingbrystfileter med barbeque og hvitløksaus, salat, basmatiris med et dryss kanel på toppen og maiskolbe til, så har de en extremt god dressing på salaten men aner ikke hva det er for noe!somebody who knows?

vi skal være ca 20 pers, blir det spes dyrt med kylling i forhold til andre retter?

hva synes dere om retten i bryllup?

til dessert har jeg vurdert:

sjokolademousse m/??? (litt kjedelig?)

sjokolade fondant med jordbærsorbet (vanskelig og få til skikkelig)

Crème Brûlée med jordbærsorbet?

hva synes dere?

andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boka "mat og vin i utsøkt harmoni" fra gastronomisk institutt har mange fine oppskrifter, og de har vinfoorslag til alle rettene. Siden jeg satt og tittet i boka nå så kan jeg foreslå f.eks. skalldyrsuppe til forrett og stekt kyllingbryst med urteglaserte grønnsaker til hovedrett. Alternativ kan jo være kalvefilet med urteglaserte grønnsaker og rødvinssaus/bernaisesaus/sherrykremsaus etc.

Annet som er godt er andebryst, de bør jo være rosastekte, men det er jo ingenting i veien for at dere får det ekstra stekt i forhold til gjestene?. Røkt andebryst på grønn salat med balsamicodressing er nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...