Gjest Kaffomann Skrevet 29. januar 2007 #1 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Ser og har hørt at mange bruker dette ordet feil. Dette betyr asosial: asosial | asosial (av II a-) uten evne el. lyst til å innordne seg i et samfunn en a- person / være a- Så hvis man liker å være alene eller er lite snakkesalig en dag, er man altså ikke asosial, men usosial. Det var det jeg ville si. Takk for oppmerksomheten. Endret 29. januar 2007 av Kaffomann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 29. januar 2007 #2 Del Skrevet 29. januar 2007 Nå ble jeg veldig glad i deg, Kaffis! VELDIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffomann Skrevet 29. januar 2007 #3 Del Skrevet 29. januar 2007 Ikke verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 29. januar 2007 #4 Del Skrevet 29. januar 2007 En ting som er litt morsomt/irriterende med dette er Jens Stoltenberg. Han sier til stadighet ordet usosial, og jeg har irritert vettet av meg, og kommenterte det til en jeg regner som språkkyndig, og han sa at det var riktig å bruke usosial i den sammenhengen (altså uten evne/lyst til å innordne seg samfunnet), dette trodde jeg ikke noe på og sjekket det opp, men har liksom aldri fått den rette anledningen til å så sakt det! Så hvis noen kjenner Jens Stoltenberg: i den sammenheng han bruker ordet heter det asosial ikke usosial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 29. januar 2007 #5 Del Skrevet 29. januar 2007 Ikke verst. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå