amles Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg fikk innbydelsene i dag. Lurte på om jeg bare skal begynne sende ut?? Det er jo ferietider i juli, og folk har jo sikkert begynt å legge opp sommerplanene. Har dere sendt ut?
Gjest nimbus Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Jeg tror du bør sende ut nå, for som du sier begynner jo gjerne folk å planlegge ferien tidlig, noen må kanskje ønske seg fri fra jobb også... Vi sendte ut 4 måneder før, og da var det flere som syntes det var litt kort tid.
Brura2007 Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Vi skal gifte oss 2.juni (ikke i fellesferien), og har ikke sendt ut invitasjoner enda. Tenker det skjer i februar en gang. De som blir bedt vet om datoen, dessuten vil vi ikke at de skal ha mer enn to uker svarfrist (kan hende de da legger det "på vent", derfor bedre å ha kortere svarfrist). Men hvis du skal ha det i fellesferien, er det kanskje lurt å sende det ut så fort som mulig :-)
Brudeberta70 Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Ja, jeg begynner å innse at vi bør få de ut nå. Samboeren min sier hele tiden at vi bør sende de ut, så folk får begynt å ordne seg sted å bo. Vi skal ikke ha bryllupet her, vi skal ha der han er fra. Og jeg har sagt at det er altfor tidlig. Men det er nok bare å sende de ut så snart de er ferdige. Nå blir jeg nesten stressa...
flickan Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Alle som blir bedt vet om datoen allerede, men vi kommer til å sende ut i begynnelsen av mars.
Gjest Septima Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Vi skal i bryllup i juli, og har allerede fått invitasjon. Veldig greit, for da kan vi bestille billetter og overnatting allerede nå...
naley Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 vi har tenkt i mars. gifter oss 28 juli. Men de fleste vet om datoen. ingen skade å få de ut tidlig. Tenkte ha svar frist i slutten av mai. er det seint?
090607 Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Gifter oss 9.juni og har levert innbydelsene. Selv om ikke mange har startet ferie i juni, så er det alltid mye som skjer likevel. Og alle som trenger barnevakter får tid til å skaffe det. Vi har også mange tilreisene, selv om de fleste kommer med bil, men om vi fikk mange som kom med fly, så hadde de jo fått billigere billetter ved å bestille så tidlig som mulig.
amles Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2007 Sender ut innbydelsene i dag jeg... Vi har mange som kommer med fly.
Doratheexplorer Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Blir litt stressa av dette. Vet vi har god tid, men 11.august er jo ennå litt ferietid da Tenkte sende innbydelsene ut i mars med svarfrist 10.juni Kanskje sende de ut før? Hmmm...
Kykkelikokos Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Vi har sendt ut våre for et par uker siden. Vi gifter oss 07.07.07. Sendte ut tidlig med tanke på at det er helt i starten på fellesferien.
Malama Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 Vi gifter oss 23. juni og har i utganspunktet tenkt å levere dem ut (og sende de vi ikke kan levere) i påska, men vi har spredd datoen da, dog ikke til ALLE som inviteres (vi har spredd den til våre tanter/onkler og besteforeldre, men ikke til alle søskenbarna. Delvis fordi gjestelista ikke er spikra enda...) Vi har allerede fått et avbud av noen som hadde bestilt ferien sin til å være bortreist da. Og fått tilbakemelding om andre som har meldt avbud til andre arrangementer for å kunne være med på vårt bryllup. Så om datoen ikke er spredd, så gjør i det minste DET til de som kommer til å bli invitert. Hos oss er det mange som har tatt det for gitt at de vil bli invitert, uten at jeg har sagt til noen at de kommer til å bli det har min fetters samboer vært og kjøpt seg kjole til bryllupet vårt, f.eks. Ja, min brors samboer også, men hun har vel større grunnlag for å fortutsette at hun inviteres. (nå BLIR min fetter med samboer også invitret da, men det vet de ingenting om, offisielt sett.) Jeg har ikke begynt å lage dem enda jeg da. Jeg har begynt å jobbe med det, og har snart bestemt meg for hvordan de skal se ut. Dvs, jeg har bestemt meg for hvordan de skal se ut, men er fortsatt usikker på hvilket papir jeg skal bruke (bl.a fordi jeg ikke har garantier for at det jeg liker best er syrefritt, hvilket ikke betyr noe for invitasjonene, men jeg hadde tenkt å lage takkekortene også.....) Synes jo det er dumt å "miste" gjester, og det er jo sånnsett ferietid (selv om det ikke er fellesferie eller noe sånn da) så det er definitvt lurt å spre datoen i alle fall (i vårt tilfelle ble den spredd litt sent i hans familie, ved en feil, og det er kanskje grunnen til at vi altså har fått et avbud allerede. (dog, om de ville/kunnet komme om de fikk vite det før vet jeg ikke)
helludu Skrevet 30. januar 2007 #13 Skrevet 30. januar 2007 Heisan :o) Vi gifter oss 26 mai, som er i pinsen, vi sendte ut invitasjonene rett over nyttår, i tilfelle noen skulle bort den helgen :o)
amles Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 30. januar 2007 Da er innbydelsene sendt, og det var deilig å få det unnagjort!
Labella Skrevet 30. januar 2007 #15 Skrevet 30. januar 2007 Gifter oss i juli, og har ikke invitasjonene klare ennå. De som skal inviteres vet om datoen, men det er vel lurt å invitere snart likevel. Kanskje sende ut et "save the date"-brev hvis ikke vi klarer å få ut invitasjonene med det første?
wicci Skrevet 31. januar 2007 #16 Skrevet 31. januar 2007 Gifter oss 5 mai og innbydelsene er ikke sendt ut, så slapp av alle som trodde de var sent ute!
Doratheexplorer Skrevet 31. januar 2007 #17 Skrevet 31. januar 2007 Gifter oss 5 mai og innbydelsene er ikke sendt ut, så slapp av alle som trodde de var sent ute! ← Men 5.mai er det vel ikke så mange som har ferie
mokki78 Skrevet 1. februar 2007 #18 Skrevet 1. februar 2007 Vi gifter oss 26mai, skal sende ut i neste uke. De fleste er informert så jeg tror det skal gå greit!
Gjest gjesta Skrevet 1. februar 2007 #19 Skrevet 1. februar 2007 Vi gifter oss 4. august, og vi har ennå ikke laget innbydelsene. Driver og skal begynne snart, tenker de blir sendt ut i løpet av mars. Men det er kun fordi alle gjestene allerede vet om datoen, hadde de ikke gjort det måtte vi ha sendt de før.
Gummi Tarzan Skrevet 1. februar 2007 #20 Skrevet 1. februar 2007 Vi skal gifte oss 9ende Juni og vi har ikke valgt innbydelser enda.. Planen er å få dette på plass i løpet av februar og målet er få dem sendt ut innen 1.mars. Jeg skal i tre andre bryllup i sommer og har så langt ikke mottatt invitasjon på noen av disse ( de er 30.06, 06.07 og 14.07) så jeg stresser ikke så veldig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå