Gå til innhold

Impala's nye dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mener ikke at dere skal levere henne vekk altså.....:sjenert: Men kanskje du skulle bedøve samvittigheten litt for et par dager. Bedre å gjøre det nå enn når du begynner å jobbe igjen. :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette minner litt om niesen min. Hun hadde skikkelig problemer med å spise og ble sonde-matet frem til hun var et par år....

Det var umulig for noen i familien å få i henne fast føde, hun nekter rett og slett å spise. Så de fikk avlastningsplass for henne en periode for å avvenne sonde-mating og etter 2 dager spiste hun brødskive. Var selvfølgelig litt skriking av sult, men det er enklerer for utenforstående å overhøre det. For oss i familien var det umulig.... :sjenert: Vi prøvde nemlig flere ganger.....

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut. Men snuppa spiser iallefall litt da, så jeg har tro på at det skal gå. Det viktigste blir egentlig å få i henne morsmelk uten puppen. Da blir jeg også mer avslappet i forhold til dette, for jeg tror hun merker at jeg blir stressa.

Skrevet
Mener ikke at dere skal levere henne vekk altså.....:sjenert: Men kanskje du skulle bedøve samvittigheten litt for et par dager. Bedre å gjøre det nå enn når du begynner å jobbe igjen. :klemmer:

Skjønte at du ikke mente det altså :klem:

Skrevet

Fikk tatt passbilder av snuppa da, så da er det i boks, og vi kan dra innom passkontoret på mandag :)

Fikk også hentet en forstørrelse av snuppa med ramme, også leverte jeg prøvbildene vi tok av henne tidligere, slik at de kan lage ett passepartoui (skrives det sånn) av de.

Kjøpte også 2 bodyer og en genser til henne, samt nye tuter til tåteflaska.

Også har jeg fått klipt meg :juhu:

Herregud det var deilig. Skal aldri la det gå så lang tid senere nei!

Nå får snuppa grøt, og det går egentlig ganske bra. Vi prøvde med litt middag tidligere idag, men det gikk ikke så bra. Så da er det nok grøten vi får satse hardest på fremover, sammen med flaske/tutekopp.

Skrevet

DEt er bra det da, at grøten går nogenlunde greit.

Med minsten opplevde vi at han ikke ville ha en type miidagsglass(nestle) men hipp var kjempegod. (bare ett lite tips)

Skrevet
DEt er bra det da, at grøten går nogenlunde greit.

Med minsten opplevde vi at han ikke ville ha en type miidagsglass(nestle) men hipp var kjempegod. (bare ett lite tips)

Har egentlig konludert med at hun inne syns nestle er noe godt ja. Og det syns ikke jeg heller :fnise:

Skrevet

I går var vi på dagsbesøk hos Annie, og det var kjempekoselig :-D

Og så gøy å endelig få treffe Loevinna og Inlove også :)

Snuppa var kjempesnill, kun litt grining fordi hun ikke ville sove. Tok henne opp en times tid, og da hun fikk roet seg og fikk litt pupp, så sovna hun med en gang :)

Sunshine satt på med meg nedover, og det gjorde at turen gikk kjempefort :)

Kom hjem, ga snuppa litt pupp. Så lagde jeg litt grøt, og så lett å få i henne mat som det var i går kveld, det har det aldri vært. Så nå er jeg optimist igjen :)

Etter matinga tok jeg en rydderunde i det vi hadde hatt med oss, ryddet kjøkkenet og tok oppvasken og satte på oppvaskmaskina. Og da var det tid for å bade og legge snuppa.

Gårdagen var en av de beste dagene jeg har hatt sammen med snuppa, men den ble litt "ødelagt" av at pappa ringte og sa at farmor var skikkelig dårlig da. Hun hadde hatt lungebetennelse i forrige uke, og nå fikk de nesten ikke i henne mat og drikke, og dermed medisiner. Intravenøst kunne de ikke sette fordi det ikke var sykepleier der 24 timer i døgnet, og lege var heller ikke lett å få dit. Har ikke hørt på makan jeg altså :sinna:

Nå har hun vært på hjem i mange år, og de siste årene har hun blitt pjuskere, så det er vel ikke så rart om det går mot slutten.

Var ikke noe nytt i går kveld, men regner med at jeg hører noe i løpet av dagen idag. Håper det er gode nyheter, men hvis hun har vondt så syns jeg heller hun skal slippe. Hun er tross alt nesten 88 år. Men trist er det uansett :tristbla:

Skrevet

Kunne ønske jeg var med dere på treff, men det får bli en annen gang!

Ikke lett det med bestemoren din :( Håper du får noen gode nyheter :kose:

Skrevet

Så fint at dere hadde det bra på treff da! Både du og snuppa di.

Får håpe at du får noen gode nyheter ang farmora di.

Skrevet
Kunne ønske jeg var med dere på treff, men det får bli en annen gang!

Ikke lett det med bestemoren din :( Håper du får noen gode nyheter :kose:

Skjønner godt at det ikke var så lett for deg å komme på treff denne gangen. Men det blir da vel flere :)

Så fint at dere hadde det bra på treff da! Både du og snuppa di.

Får håpe at du får noen gode nyheter ang farmora di.

Ja, det var kjempekoselig på treff. Neste gang må du også komme :)

Skrevet (endret)

Har ikke hørt noe nytt om farmor, så da er vel ståa den samme eller bedre tenker jeg. Får ringe hjem igjen senere idag hvis ikke de ringer først.

Har vært ute å gått tur, og det var deilig :) Herlig turtemperatur og oppholdsvær. Og snuppa har sovet ute i vogna i 1 time nå :sjokk:

Endret av Impala
Skrevet

Da har vi vært og ordnet passøknaden til snuppa, så da kommer vel passet i posten om noen dager :)

Nå ligger snuppa oppe i senga og småsutrer, men hun sovner nok snart. Stakkar, hun har vært trøtt siden hun stod opp kl 06:45, også har det vært mye frem og tilbake, så derfor fikk hun ikke sovet før nå.

Det var ingen forandring for farmor i går heller. Det jeg ikke skjønner er følgende:

- De kan ikke sette intravenøst fordi det ikke er sykepleier der oppe 24 timer i døgnet

- Legen mener det ikke er noe vist for ham/henne å reise opp dit

- De vil ikke flytte henne for hun har det best der hun er

Helse-Norge på sitt beste må jeg si!! :kjempesinna:

Så da er konklusjonen: Du har levd lenge nok, så nå skal du få slippe (også får vi lagt ned denne avdelingen fortere, for vi har ikke penger til å drive den lengre). Jeg blir helt matt jeg altså :frustrert:

Skrevet

Legen synes ikke det er noen vits i å komme, til tross for at det ikke er sykepleier der heller? :kjefte: Du er ikke mye verdt som gammel, nei...

Skrevet
Legen synes ikke det er noen vits i å komme, til tross for at det ikke er sykepleier der heller? :kjefte: Du er ikke mye verdt som gammel, nei...

Nei du er tydeligvis ikke det :roll:

Skrevet

Skremmende behandling av gamle. Det er ikke akkurat sånn at man gleder seg til å bli gammel selv... :redd:

Du kjenner ingen som er sykepleier som kunne reist til henne da?

:klem: Takk for herlig besøk av deg og Snuppa på lørdag!!! :klem:

Skrevet
Skremmende behandling av gamle. Det er ikke akkurat sånn at man gleder seg til å bli gammel selv... :redd:

Du kjenner ingen som er sykepleier som kunne reist til henne da?

:klem: Takk for herlig besøk av deg og Snuppa på lørdag!!! :klem:

Nei, jeg kjenner ingen sykepleier desverre. Men jeg antar at både pappa og onkel kan fortelle de der oppe hvor skapet skal stå hvis altså. Og det er jo ikke sikkert at mammaen min klarer å formidle alle detaljer.

Takk for at vi fikk komme på lørdag, koste oss masse :-D

Dagen var helt super fra vi stod opp til vi la oss, minus den litt dårlige nyheten da.

Skrevet (endret)

Kjenner jeg blir så :sinna: ang. farmoren din.

:kose:

Kjempestas å treffe søte Snuppa på lørdag! :rødme:

Og den kaka skal jeg definitivt bake! :Nikke:

Endret av loffen
Skrevet

Innom og oppdaterer meg!

Kan du ikke like godt forsøke med en tutkopp til snuppa nå som å gå veien om flaske - bare husk smekke med plastfor;)

Har du lagt ut kakeoppskrifta noe sted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...