Impala Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3521 Skrevet 14. november 2007 Nei, nå skal jeg finne meg litt mat og se nyhetene kl 21!
Annie Skrevet 14. november 2007 #3523 Skrevet 14. november 2007 Bare å si ifra jeg er her jeg. Venter i spenning Fjærning av føflekker er ikke noe moro, selv om det er fort gjort. Særlig kjedelig om det er i området under BH-stroppen... HAr gjort det ja, og den var IKKE god. Men selve fjerningen merket jeg ikke noe til. Godt å høre at det ikke gjør vondt, selv om jeg har litt skrekk for at bedøvelsen ikke skal virke. Det har det nemlig gjort hos tannlegen en gang, og sist epiduralen under fødselen Bedøvelsen virker nok skjønner du!
Liljen Skrevet 15. november 2007 #3525 Skrevet 15. november 2007 Hei hei, vennen. Og lykke til med føflekkfjerning Kommer til å gå så bra så ! Skal tenke på deg jeg Ha en flott torsdag
Impala Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3526 Skrevet 15. november 2007 Gleder meg til søndag. Jeg også HAr gjort det ja, og den var IKKE god. Men selve fjerningen merket jeg ikke noe til. Bedøvelsen virker nok skjønner du! Ja, det håper jeg virkelig Lykke til med føflekkfjerning. Takk for det Hei hei, vennen. Og lykke til med føflekkfjerning Kommer til å gå så bra så ! Skal tenke på deg jeg Ha en flott torsdag Takk for det
Impala Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3527 Skrevet 15. november 2007 Idag var det neste 10 minus her!! Sovinga til lille snupp har vært litt rar siden helga, hun sover ikke like lenge av gangen som hun har gjort tidligere, og det er litt slitsomt som idag med en stuptrøtt unge som ikke vil vugges, eller ha smokk, bare pupp, og det OFTE!! Ville ikke la henne sove ute idag siden det er kuldegrader enda, så nå ligger hun i vognbaggen på soverommet her nede. Sovna vel ca 12:15, også må jeg vekke henne om en halvtime om hun ikke har våknet av seg selv. Men lite soving på dagen gjør jo at det ikke er noe problem å legge henne om kvelden da, så det er ikke bare dumt. Nå er det litt over 1 time til jeg skal være hos legen. Har ikke kjent at jeg gruer meg, men det kommer kanskje når jeg sitter på venterommet. Nå er legen vår kjempegrei da, så jeg tror det skal gå fint
Impala Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3529 Skrevet 15. november 2007 Det gikk bra Det verste var faktisk bedøvelsen Men vet ikke om den har gått ut helt enda, så det kan vel hende at det gjør litt vondt en stund kanskje? Sydde 4 sting, og skal tilbake og fjerne dem om 10-14 dager. Fikk spurt legen om det er unormalt at babyer ikke har avføring på ett par dager, og han sa at det var det nok ikke, men det burde ikke gå for lenge mellom heller. Men så lenge hun ikke har vondt og skriker så var det ingen fare. Men det kom en kjempebæsj etter at vi kom hjem idag da, så da er hun vel helt normal Også gulper hun som bare det for tida. Det kommer hele dagen uavhengig om hun har fått mat nettopp eller ikke. Kanskje det er en grunn til at hun ikke har så ofte avføring lenger, for det som blir igjen i magen fordøyer hun. Veide henne også nå når jeg var nede, for helsestasjonen ligger vegg i vegg, og vekta stoppet på 6480 gram. Dvs at hun har lagt på seg 220 gram på 9 dager, og det er da ikke ille. Men det kom en kjempebæsj etter at vi kom hjem idag da, så da er hun vel helt normal
iss Skrevet 15. november 2007 #3530 Skrevet 15. november 2007 Da hun ble noen uker gammel og ting stabiliserte seg, så bæsjet Skjønningen bare hver 4. dag. Og virket ikke plaget heller. Hvis hun virket plaget fikk hun malt i melka (vi gav jo flaske vi vettu). Dersom hun var veldig plaget lærte jeg ett lite triks av mamma. Da bare brukte vi tempen, altså satt tempen inn og lot den være der en stund. Det setter igang trykkingen enten babyen vil eller ikke Da kom det ofte en litt hard "propp" og så kom det masse masse masse etterpå Så det er helt trygt å gjøre dersom det er lenge siden og det ser ut som hun trenger å bæsje...
loffen Skrevet 15. november 2007 #3532 Skrevet 15. november 2007 *mimrer* Det er mye man egentlig er glad for å slippe når barna har blitt større også.
Annie Skrevet 15. november 2007 #3533 Skrevet 15. november 2007 Da hun ble noen uker gammel og ting stabiliserte seg, så bæsjet Skjønningen bare hver 4. dag. Og virket ikke plaget heller. Hvis hun virket plaget fikk hun malt i melka (vi gav jo flaske vi vettu). Dersom hun var veldig plaget lærte jeg ett lite triks av mamma. Da bare brukte vi tempen, altså satt tempen inn og lot den være der en stund. Det setter igang trykkingen enten babyen vil eller ikke Da kom det ofte en litt hard "propp" og så kom det masse masse masse etterpå Så det er helt trygt å gjøre dersom det er lenge siden og det ser ut som hun trenger å bæsje... Og om man har på litt zinksalve slipper den proppen å være så vond også.
Kylling Skrevet 16. november 2007 #3534 Skrevet 16. november 2007 Ja her lærer man mye rart om det som skal inn og det som skal ut. ha en fin dag, Impala!
Brukernavn Skrevet 16. november 2007 #3535 Skrevet 16. november 2007 Jeg er mest forbauset over hvor fort jeg glemmer, jeg...
Annie Skrevet 16. november 2007 #3536 Skrevet 16. november 2007 Jeg er mer forbauset over hvor mye jeg husker. Kjekt å bli minnet på det her
angelou Skrevet 16. november 2007 #3537 Skrevet 16. november 2007 Så bra det gikk fint og fjerne føflekken - jeg pleier også ha litt panikk for at bedøvelse ikke skal virke, husker jeg alltid gikk og innbilte meg at jeg ikke kom til å sovne av narkose heller - ehm - gjorde det gitt har skjønt at bæsj er ganske viktig når man er småbarnsforeldre så noterer meg alt lurt. God helg da
Impala Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3538 Skrevet 16. november 2007 Da hun ble noen uker gammel og ting stabiliserte seg, så bæsjet Skjønningen bare hver 4. dag. Og virket ikke plaget heller. Hvis hun virket plaget fikk hun malt i melka (vi gav jo flaske vi vettu). Dersom hun var veldig plaget lærte jeg ett lite triks av mamma. Da bare brukte vi tempen, altså satt tempen inn og lot den være der en stund. Det setter igang trykkingen enten babyen vil eller ikke Da kom det ofte en litt hard "propp" og så kom det masse masse masse etterpå Så det er helt trygt å gjøre dersom det er lenge siden og det ser ut som hun trenger å bæsje... Greit med tips hvis hun skulle bli plaget Her lærer man mye rart. Er vel ikke den ting man ikke kan få svar på her inne *mimrer* Det er mye man egentlig er glad for å slippe når barna har blitt større også. Hver alder har vel sin sjarm uansett. Og om man har på litt zinksalve slipper den proppen å være så vond også. Takk, det var nok lurt ja. Ja her lærer man mye rart om det som skal inn og det som skal ut. ha en fin dag, Impala! Takk for det Jeg er mest forbauset over hvor fort jeg glemmer, jeg... Huff, det lover ikke bra. Jeg er superglemsk allerede jeg... Jeg er mer forbauset over hvor mye jeg husker. Kjekt å bli minnet på det her Det er godt det er noen som husker også da Så bra det gikk fint og fjerne føflekken - jeg pleier også ha litt panikk for at bedøvelse ikke skal virke, husker jeg alltid gikk og innbilte meg at jeg ikke kom til å sovne av narkose heller - ehm - gjorde det gitt har skjønt at bæsj er ganske viktig når man er småbarnsforeldre så noterer meg alt lurt. God helg da Så bra at vi er flere som har skrekk for ikke virkende bedøvelser. Men nå gikk det jo fint både hos tannlegen og legen, så det med epiduralen var sikkert at den ikke var satt rett.
Impala Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3539 Skrevet 16. november 2007 Var litt redd for at jeg ikke skulle få sove noe godt i natt pga føflekk-såret, men det gikk fint Jeg ligger mye på ryggen pga litt sprengte pupper, og siden føflekken var på ryggen, så hadde det blitt litt krise hvis det hadde gjort vondt. Kjenner jo at det er noe som er gjort bak der, men det er ikke vondt, bare litt ubehagelig. I kveld skal jeg ut med gamle kolleger. Gleder meg til å treffe dem igjen, og skravle om "gamle" dager. Det er vel den gjengen jeg har trivdes best med å jobbe sammen med, og sånn tror jeg alle hadde det. Synd at det ikke kunne vare... Det som er litt dumt er at det er 3 stykker som ikke kunne, men sånn er det vel i disse førjulstider.
loffen Skrevet 16. november 2007 #3540 Skrevet 16. november 2007 Håper du får det kjempekoselig i kveld!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå