Gå til innhold

Impala's nye dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble ikke den lange turen jeg hadde tenkt, for gnagsårene var vondere enn jeg hadde håpet på, men vi kom oss nå ut en tur :)

Nå sover hun igjen, håper hun har tenkt å sove litt mer enn 5 minutter denne gangen.

Det er litt slitsomt at hun ikke sovner av seg selv, men må være i armene mine til hun sovner, for jeg får jo ikke gjort noenting. Må få testa ut den Mei Taien jeg kjøpte snart. Får se i kveld når mannen min er hjemme og kan hjelpe til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sov ikke noe lenge nå heller nei. Tok henne opp på skulderen og hun sovnet igjen, og jeg la henne i senga vår, og da sov hun vel i maks 10 minutter. Litt slitsomt men...

Får vel se om det er noe i bleia igjen, har ikke vært lite de siste dagene akkurat :fnise:

Også vil hun sikkert ha mat igjen :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Herlige dager dere har nå. Lite søvn, mye mat og bleiebytting..

*mimrer tilbake*

Sover hun om natten da?

Skrevet
Herlige dager dere har nå. Lite søvn, mye mat og bleiebytting..

*mimrer tilbake*

Sover hun om natten da?

Hun sover ikke hele natten nei, men det går alt mellom 3 og 6 timer mellom hver gang hun skal ha mat, så jeg klager ikke :)

Gjest Tigerjente
Skrevet
Hun sover ikke hele natten nei, men det går alt mellom 3 og 6 timer mellom hver gang hun skal ha mat, så jeg klager ikke :)

Det er bra du får litt søvn da!

Min bare skrek fra ca 22 til 5 om natten, da sovna vi begge av utmattelse, sånn gikk det i noen mnd. MEN nå... Nå er han så flink til å sove hele natten, og det er så deilig!

Skrevet

Min bare skrek fra ca 22 til 5 om natten, da sovna vi begge av utmattelse, sånn gikk det i noen mnd. MEN nå... Nå er han så flink til å sove hele natten, og det er så deilig!

Det hørtes slitsomt ut, bra det ikke varte så alt for lenge da.

Skrevet

Hvordan overlever man sånt? :dåne:

Kjedelig at lille Snupp ikke vil sove alene. Har i grunn ingen gode råd heller. Ikke annet enn at det er dumt å la dem venne seg til å sove "på deg". På den annen side er det ikke noe ok å høre dem gråter heller...

:klemmer:

Skrevet

Hei hei, vennen.

Forstår godt du er litt frustrert over at hun ikke sovner alene. Jeg tror det ordner seg likevell. Det er så utrolig bra at hun sover så godt på natten :) Det er jeg glad for!!

Tenker masse på deg. Snart på tide at vi tar turen bort å hilser på dere en snarvisitt. Tenkte handle julepressanger til jul, og ta oss en skikkelig kosetur ;)

Ha en fantastisk dag, vennen. Håper gnagsårene dine er bedre i dag. Har du prøvd de gnagsårplasterene forresten ?? (noen blanke)

store store :klemmer:

Skrevet

Hei vennen! Nå har jeg lest meg opp her igjen. Har tenkt masse på dere. Det ser ut som om dere koser dere masse og at det går veldig bra med dere. Det at hun trenger kroppskontakt for å sove osv, får bare gå seg til. Hun er jo ikke store jenta enda. Håper dere har like deilig vær som vi har nå om dagen og at du får has på de gnagsårene dine, slik at dere får noen fine turer. Det er så utrolig fint nå altså!

Stor klem til deg! :klemmer:

Gjest Tigerjente
Skrevet

Man gjør ikke det!

I de månedene gikk jeg rundt og ikke eksisterte. Fikk ikke med meg noe, og sov hele dagen.

Etterhvert fant jeg en teknikk der han slutta å grine, og det var å ha han på brystet mitt og klappe han forsiktig på stumpen til han sovna.. Og da helst ikke røre meg.. Men etter at vi reiste til kiropraktoren noen turer gikk alt så mye bedre. Han hadde skjevt bekken, sikkert blitt pressa litt for hardt under fødselen.

Skrevet

Lillesmile er også avhengig av å sovne på armen eller ved puppen. Dum uvane men hva gjør man da??? :roll:

Skrevet

Kjedelig at lille Snupp ikke vil sove alene. Har i grunn ingen gode råd heller. Ikke annet enn at det er dumt å la dem venne seg til å sove "på deg". På den annen side er det ikke noe ok å høre dem gråter heller...

Ja, det er kjedelig, men hva skal man gjøre :forvirret:

Hei hei, vennen.

Forstår godt du er litt frustrert over at hun ikke sovner alene. Jeg tror det ordner seg likevell. Det er så utrolig bra at hun sover så godt på natten :) Det er jeg glad for!!

Tenker masse på deg. Snart på tide at vi tar turen bort å hilser på dere en snarvisitt. Tenkte handle julepressanger til jul, og ta oss en skikkelig kosetur ;)

Ha en fantastisk dag, vennen. Håper gnagsårene dine er bedre i dag. Har du prøvd de gnagsårplasterene forresten ?? (noen blanke)

store store :klemmer:

Dere er hjertelig velkomne på besøk ja, hadde vært kjempekoselig :jepp:

:klemmer: på Impafamilien

Takk for den :klemmer:

Hei vennen! Nå har jeg lest meg opp her igjen. Har tenkt masse på dere. Det ser ut som om dere koser dere masse og at det går veldig bra med dere. Det at hun trenger kroppskontakt for å sove osv, får bare gå seg til. Hun er jo ikke store jenta enda. Håper dere har like deilig vær som vi har nå om dagen og at du får has på de gnagsårene dine, slik at dere får noen fine turer. Det er så utrolig fint nå altså!

Stor klem til deg! :klemmer:

Nei, hun er ikke stor enda, men det er litt skummelt hvis vi venner henne til det allerede nå da. Men, men...

Gnagsårene er nå der, men jeg bruker gnagsårplaster, så de blir iallefall bedre :)

:vinke:

Tilbake fra tur?

Man gjør ikke det!

I de månedene gikk jeg rundt og ikke eksisterte. Fikk ikke med meg noe, og sov hele dagen.

Etterhvert fant jeg en teknikk der han slutta å grine, og det var å ha han på brystet mitt og klappe han forsiktig på stumpen til han sovna.. Og da helst ikke røre meg.. Men etter at vi reiste til kiropraktoren noen turer gikk alt så mye bedre. Han hadde skjevt bekken, sikkert blitt pressa litt for hardt under fødselen.

Så bra at det gikk seg til da, selv om det var slitsomt mens det stod på :klemmer:

Innom med en onsdags :klem:

Takk for det :)

Lillesmile er også avhengig av å sovne på armen eller ved puppen. Dum uvane men hva gjør man da??? :roll:

Ja, det er dumt. Men lille snupp sovner heldigvis uten problem på kvelden da (rett etter pupping ja, men...)

Skrevet

Dagen i dag har vært en drittdag!

Lille snupp har ikke villet sove alene, og amminga har heller ikke gått så bra. Det går stort sett greit å amme liggende, men idag skulle jeg prøve å sitte uten pute, men det ble bare tull og griseri. Det fikser vi ikke i det hele tatt :forvirret:

Måtte bytte på både henne og meg etterpå, for jeg sliter ikke akkurat med at det er for lite melk, det spruter jo, så vi ble rimelig våte i klærne begge to.

Får bare fortsette å amme liggende, også får vi prøve oss på sittende om en stund igjen.

Idag hadde jeg en stund mest lyst til å gi opp hele amminga, men tror det bare var forbigående.

Og ikke nok med dette! Trodde den hæ..... renselsen var over, men idag blødde jeg litt igjen. Har vært en ukes tid uten nå, så håper ikke det er mensen allerede :sur:

De siste to nettene har hun sovet mellom 5 og 6 timer fra siste amming før vi la ogg til hun ville ha mat igjen. deilig :)

Men i natt ble jeg vekt av noen lyder, og trodde det var henne, men det var det ikke.

Det var en mus som drev og gnagde inni veggen. Har hatt en mistanke, men nå fikk vi det bekreftet. Så nå er det satt ut feller, også får vi bare håpe hun går i en av de ganske snart. Syns det er kjedelig, men vi hadde i fjor også.

Men det var utrolig kjedelig å bli vekt av det da, også fikk jeg jo ikke sove etterpå heller, så det er nok også litt av grunnen til at dagen idag ikke har vært noe særlig for jeg har vært trøtt og sliten.

Har glemt å si at vi målte henne her forrige dagen, og fant ut at hun var 51 cm (ikke helt nøyaktig sikkert men), så da har hun vokst i lengde også, ikke bare i vekt :)

Mannen og lille snupp ligger og sover på sofaen nå, får vel gå og vekke ham snart så han får sove til kvelden.

Hvis ting fortsetter som dette fremover, så regner jeg ikke med at jeg får så mye tid til å være her inne, men jeg skal prøve. Det trådsløse modemet har kommet nå, så skal prøve å få koblet opp det i løpet av helgen. Kanskje det blir litt lettere da nå jeg kan dra med meg laptopen dit det passer meg :)

Skrevet
Laptop med trådløst nett er genialt!

Ja, jeg håper det skal bli bra, og at det gjør at jeg rekker innom her litt oftere.

Gjest Jane Austen
Skrevet

Ang den blødningen så var det nok bare en skorpe som løsnet. Mener å huske at jeg har både lest om og erfart selv at det stoppet opp og så begynte bittelitt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...