Impala Skrevet 9. august 2007 Forfatter #2241 Del Skrevet 9. august 2007 Det var et par av lærerne jeg ikke skjønte hvem var da jeg leste den norske versjonen -jeg måtte gjette meg fram ut fra sammenhengen. En ting er at det er irriterende, men det gjør det vanskeligere å gå fra norsk til engelsk også, og bøkene kunne vært en flott mulighet for barn og unge som vegrer seg for å lese "ordentlige" engelske bøker til å utfordre seg selv på det området. *litteraturformidleren våkner* Kos deg Enig med deg i det ja Jeg leser dem på engelsk. Ville aldri klart å vente til norsk oversettelse. Det er jo den viktigste grunnen Jeg leste de 3 første på norsk. Det var helt greit, men jeg leste dem opp igjen på engelsk og synes de engelsek navnene og "stemningen" blir anderledes. Spenningen blir mer latterlig enn spennende på norsk. Ja, det blir bare dumt. De norske navnene er jo en hel avhandling i seg selv. De er ubrukelige..... Jepp. Og argumentet med at det ble gjort for å oversette betydningen av navnene holder ikke i mange sammenhenger. Og fornorsking for å gjøre det lettere for barna? For en gjennomsnittelig 10-åring tror jeg forskjellen på Hermine og Hermione er fullstendig irrelevant. Og Lee Jordan ble til Laffen Styx -hvorfor?? Jeg tipper det er endel 10 åringer også som syns det er teite oversettelser. Har sett et par filmer på norsk, men aldri lest bøkene. Ikke er jeg flau heller! Syns da de norske navnene er ok jeg da... men så fenger det meg ikke og jeg har halvveis sovet meg gjennom filmene... Ja, ja. Alle kan jo ikke ha like stor interesse i alt Har du funnet noe fint på shopping? Yepp Du altså..... HP ruler Yo HP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 9. august 2007 Forfatter #2242 Del Skrevet 9. august 2007 Shoppingen var stort sett vellykket ja. På Jysk kjøpte jeg noen håndklær og dyne til sprinkelsenga. På Babyshop kjøpte jeg madrass til vogga, gaskluter til vasking, flanellskluter til å ha under hodet når h*n sover, smokker, salve mot såre brytsvorter, ett håndkle og solbeskyttere til vinduene i bilen. Også var jeg på Plantasjen og kjøpte Margeritter til de to blomsterkassene, en hengelobelia og en grønn plante som jeg ikke husker navnet på som skal stå på badet. Har faktisk hatt endel kynnere (ikke vonde) etter at jeg kom hjem, så dette var nok nok for meg idag. Har akkurat spist middag og mannen har dratt til en kompis for å sette inn ny radio i bilen min Gleder meg, for den jeg har nå klarer ikke å finne sterkeste frekvens av seg selv (som den egentlig skal), og jeg må ofte trykke på kanalknappen mange ganger for at den skal finne riktig frekvens, og det er utrolig irriterende Så nå skal jeg surre litt her inne, også skal jeg fortsette å lese HP nr. 7 etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 9. august 2007 #2243 Del Skrevet 9. august 2007 Kynnere? Veer??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 9. august 2007 #2244 Del Skrevet 9. august 2007 Her er det bare å følge med fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 9. august 2007 #2245 Del Skrevet 9. august 2007 Kanskje jeg tippet rett...... bare 9 dager igjen. Knip igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 9. august 2007 #2246 Del Skrevet 9. august 2007 Hei hei Guuuuri så spennende det blir fremover :juhu: Jeg er klar som ett egg!! Ha en strålende kveld store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 9. august 2007 #2247 Del Skrevet 9. august 2007 ER klar med telefonen jeg også!! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 9. august 2007 #2248 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har jo glemt å tippe kjønn! Eh..... jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 9. august 2007 #2249 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg tør nesten ikke si at jeg hverken har lest eller sett en eneste hp bok eller film.. (ja, jeg er flau ) stor Her må jeg bare si meg fullstendig enig med Liljen! Ikke har jeg tenkt å begynne med det heller.. Kynnere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 10. august 2007 #2250 Del Skrevet 10. august 2007 Slapp ikke unna kynnerne du heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2251 Del Skrevet 10. august 2007 Kynnere? Veer??? Ikke ta helt av nå, er jo helt vanlig dette. Her er det bare å følge med fremover! Kanskje jeg tippet rett...... bare 9 dager igjen. Knip igjen.... Har ikke tenkt å føde riktig ennå nei Hei hei Guuuuri så spennende det blir fremover :juhu: Jeg er klar som ett egg!! Ha en strålende kveld store Ja, det kan jo egentlig skje hvilken dag som helst ER klar med telefonen jeg også!! :juhu: Det er bra!! Jeg har jo glemt å tippe kjønn! Eh..... jente! Det er notert Her må jeg bare si meg fullstendig enig med Liljen! Ikke har jeg tenkt å begynne med det heller.. Kynnere?? Slapp ikke unna kynnerne du heller Nei, men mine er ikke vonde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 10. august 2007 #2252 Del Skrevet 10. august 2007 Mine kynnere er heller ikke vonde, bare veldig kraftige av og til. Det er bare disse dumme murringene mellom kynnerene som er vonde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2253 Del Skrevet 10. august 2007 Nå må dere ikke ta helt av her inne da, har ingen tro på nært forestående fødsel altså. Kynnerne i går kom nok av at jeg gjorde litt for mye på kort tid, og da kan man jo bli litt sliten sånn på slutten Overrskyet idag også, får se om det blir noe mer sol på en stund eller ikke, ser ikke lovende ut når jeg ser på værvarslet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2254 Del Skrevet 10. august 2007 Mine kynnere er heller ikke vonde, bare veldig kraftige av og til. Det er bare disse dumme murringene mellom kynnerene som er vonde Ok, jeg trodde kynnerne dine var litt vonde også jeg. Har nok hatt kynnere tidligere jeg også, men ikke så kraftige og mange som i går. Har noen veldig svake murringer, eller stølhet nederst i magen, men det merker jeg jo nesten ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 10. august 2007 #2255 Del Skrevet 10. august 2007 Ok, jeg trodde kynnerne dine var litt vonde også jeg. Har nok hatt kynnere tidligere jeg også, men ikke så kraftige og mange som i går. Har noen veldig svake murringer, eller stølhet nederst i magen, men det merker jeg jo nesten ikke. Har hatt noen litt vonde kynnere når jeg har vært i bevegelse, men ikke mange. De riktige kraftige kynnerne er litt vanskelig å forklare. Ikke vonde, men ubehagelige. Er slik at jeg føler jeg må puste litt ekstra tungt og rolig. Alle kynnere og vondter er vistnok bra nå i følge jordmora mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2256 Del Skrevet 10. august 2007 Da får jeg satse på at jeg får litt flere kynnere og mere vondter fremover jeg også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. august 2007 #2257 Del Skrevet 10. august 2007 Haaper paa mer kynnere og vondter fremover, men ikke altfor vonde da! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2258 Del Skrevet 10. august 2007 Haaper paa mer kynnere og vondter fremover, men ikke altfor vonde da! Ha en fin helg! Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2259 Del Skrevet 10. august 2007 Nå må jeg jobbe på her, bare 7 nye innlegg etter dette så passerer jeg 10 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 10. august 2007 Forfatter #2260 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Lite liv her inne nå, så får ordne biffen i egen dagbok. 4 Endret 10. august 2007 av Impala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå