Gå til innhold

Impala's nye dager

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi har også vært altfor dårlige med det :sjenert:

Hvis ikke hun vil ha grøt så kan man veksle litt med velling. Fåes kjøpt i sverige og metter som grøt. Ofte så bruker man velling hvis de blir grøtleie....

Det finnes vel flere forskjellig grøttyper også gjør det ikke det da?

Med snuppa begynte vi med grøt når hun var 3 mnd. Hun var så sulten. I løpet av en mnd var vi oppe i 4 måltider per dag. Hun ammet jeg mest, men fikk litt flaske etterhvert. Og det funka helt greit med hun.

Med minsten begynte jeg med smakeprøver med grøt/velling rett før han var 4 mnd. Du kan fint bruke grøt som velling. Bare lage den veldig tynn, det er ikke noe problem. Minsten har økt veldig forsiktig, og det er først nå som han er 6 mnd som vi er oppe i 4 måltider per dag, pluss flaske.

Så det med hvor fort du kan øke, er veldig inividuelt, men det merker du på henne, hvor sulten hun er, og om hun liker det o.s.v. Nåe det gjelder det å like forresten, så likte snuppa mi alt, bare gapte, mens minsten liker ikke spesielt godt grøt hvis han får den "bar". :fnise: Men hvis han får fruktmos på toppen, synes han at det er kjempegodt.

Lykke til med prøvingen. :klemmer:

Takk for det :)

Høres ut som dere har noen erfaringer begge to, så da vet jeg hvor jeg skal henvende meg når det er noe jeg lurer på :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Slitsomt med de nettene dine :klem:

Det krymper på vaskerommet mitt også. :juhu:

Kleshaugen hos meg bare vokser!

Fikk akkurat mail fra Norwegian om endring på turen vår til Krakow. I stedet for avvreise kl 12:30, er det nå endret til 07:10. Det var tidlig det :overraket: Og hjemreisen er fremskyndet fra 15:50 til 13:20. Det gjør jo egentlig ingenting, for man får ikke gjort så mye den dagen man reise likevel. Men nå lurer jeg på om vi kanskje skal være en dag mindre siden vi får nesten en hel dag ekstra der nede?

Får høre med de andre.

Men jeg skjønner ikke hvorfor de må endre heller. Var det samme en annen gang også, husker ikke om det var når vi skulle til Salzsburg eller om det også var Krakow. Jeg mener, avreisetidene er for meg ganske viktige når jeg avgjør hvilke dager jeg skal bestille, og da blir jeg irritert når de endrer disse :sur:

Åhh, misunner deg den turen!

Har vært med på at Mallorcatur har blitt flyttet fra avreise grytidlig på morgenen til midt på dagen. Fikk beskjed kvelden før, det var IKKE spesielt morsom :kjefte: , så vær glad du vet det i god tid ihvertfall!

Skrevet

Har sovet bedre i natt da :-D

Første mating var kl 23:30, neste kl 03:30, også sov hun til 07:30!

Det kan jeg ikke klage på. Hadde nå jeg bare fått sove igjen etter mating nr 2 så, men det kan jeg ikke skylde på snuppa for.

Og nå hadde hun akkurat en dupp på 10 minutter :ler:

Det er noen :snø: filler i lufta idag, og det er ett tynt hvitt lag på bakken. Lurer på om jeg skal ta meg en liten shoppingtur idag kanskje.

Skrevet
Kleshaugen hos meg bare vokser!

Åhh, misunner deg den turen!

Har vært med på at Mallorcatur har blitt flyttet fra avreise grytidlig på morgenen til midt på dagen. Fikk beskjed kvelden før, det var IKKE spesielt morsom :kjefte: , så vær glad du vet det i god tid ihvertfall!

Ja det er klart det er greit å vite det i god tid, men irriterende for det!

Skrevet
07.10 var tidlig!! Spesiellt når man skal ha med en baby! Må jo opp eh...nesten som du pleier da jo... :hoho:

:skratte:

Skrevet

Ja, det finnes flere typer man starter med... Ris og mais er de mest vanlige. mais er vel den som blir mest brukt. Men greit å variere litt... Skjønningen er nå oppe i 8 mnd grøten, og grøtene begynner å bli skikkelig gode ( :fnise: Synes mamman... )

Skrevet
:skratte:

:sjenert:

Ja, det finnes flere typer man starter med... Ris og mais er de mest vanlige. mais er vel den som blir mest brukt. Men greit å variere litt... Skjønningen er nå oppe i 8 mnd grøten, og grøtene begynner å bli skikkelig gode ( :fnise: Synes mamman... )

Leste også ett sted at man skulle være forsiktig med havregrøt i starten pga at det er gluten i den. Det skulle vist innføres gradvis. Må vel begynne med 4 måneders grøt vi da eller :klø:

Skrevet

Har fått ny gulvvasker :ler:

Hvis snuppa klarer å snu og vri seg ut på gulvet, så blir hun liggende å slikke på det. Må være veldig godt :hoho:

Skrevet

De er utmerkede mobber, de farer rundt, sikler, gulper og drar med seg skitten :ler:

Ja, dere må begynne med 4 mnd grøten fordi den er mildest og konsistensen er helt slett. Etterhvert blir grøtene grovere og med klumper. Det har ikke snuppa her taklet før nå :ler:

Gjest Begonia
Skrevet

Babygrøt har jeg nok ingen erfaring med. Vel jeg spiste sikkert noe av det selv da - for snart 40 år siden... :sjenert:

Skrevet
Har fått ny gulvvasker :ler:

Hvis snuppa klarer å snu og vri seg ut på gulvet, så blir hun liggende å slikke på det. Må være veldig godt :hoho:

Fest en mikrofiberklut foran og bak! :fnise:

Skrevet
De er utmerkede mobber, de farer rundt, sikler, gulper og drar med seg skitten :ler:

Ja, dere må begynne med 4 mnd grøten fordi den er mildest og konsistensen er helt slett. Etterhvert blir grøtene grovere og med klumper. Det har ikke snuppa her taklet før nå :ler:

Er det det som er forskjellen på grøtene ja.

Babygrøt har jeg nok ingen erfaring med. Vel jeg spiste sikkert noe av det selv da - for snart 40 år siden... :sjenert:

Har ingen erfaring fra før jeg heller da :fnise:

Fest en mikrofiberklut foran og bak! :fnise:

Lurt :idesmil:

Skrevet

Baby som mopp? Det høres i grunnen veldig praktisk ut. :fnise:

Skrevet

:sjokk: dere oppdrar vel ikke barna deres til å bli mobbere :hakeslepp:

:fnise:

Skrevet

Da snuppa var liten, og tror at det gjelser enda, så sa de at en skulle bruke glutenfrie grøter i ca 6 uker, før en begynte forsiktig å introdusere grøter med gluten i. Den eneste glutenfrie grøten som er på markedet her nå er mais grøten. Men så har du også havregrøt med ris og hvete som inneholder litt gluten. Rein havregrøt er det ikke gluten i, havre er den eneste korssorten av de "norske" som ikke inneholder gluten. (mener jeg at det var)

Skrevet
Da snuppa var liten, og tror at det gjelser enda, så sa de at en skulle bruke glutenfrie grøter i ca 6 uker, før en begynte forsiktig å introdusere grøter med gluten i. Den eneste glutenfrie grøten som er på markedet her nå er mais grøten. Men så har du også havregrøt med ris og hvete som inneholder litt gluten. Rein havregrøt er det ikke gluten i, havre er den eneste korssorten av de "norske" som ikke inneholder gluten. (mener jeg at det var)

Blir nok maisgrøt til å begynne med da ja :Nikke:

Får vel lese på pakken i tillegg så jeg ikke kjøper feil, det finns jo utallige varianter har jeg inntrykk av :fnise:

Skrevet

Ble ingen shoppingtur idag heller, for jeg la snuppa ute kl 11:30, og der ligger hun enda :ler:

Den dagsovinga hennes er ikke til å bli klok på nei. Den ene dagen sover hun 3 halvtimesdupper, og den neste slår hun til og sover mange timer i strekk. Skulle ønske det kunne vært litt mer forutsigbart da men...

Været er strålende :sol: og jeg har fått gjort masse her hjemme. Har strøket alle dukene jeg hadde vasket, hengt opp nye gardiner, lagt sammen tørre klær, ryddet utav oppvaskmaskinen og ryddet :)

Skrevet

Prinsessa ville helst bare ha risgrøten da vi begynte med grøt.

Skrevet

Får vel bare prøve en type å se om hun vil ha den eller ikke, også får vi heller bytte.

Skrevet

Det er lurt. :jepp: Rein risgrøt får du ikke tak i mer, trur jeg. Husker også at snuppa mi helst ville ha den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...