Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3021 Skrevet 24. september 2007 Så nydelig hun er! :rødme: Og så har hun fått så fint navn! Takk for det Er navnet hemmelig, eller kan andre få vite også? Har jeg ikke deg på msn da??? Da kan jo du også se spacet, og navnet God helg til deg og dine! Takk for det Hun er kjempenydelig! :rødme: Og prikk lik mamman sin!! Takk for det Mamman har jeg jo sett *ser for meg lille snuppa* Ikke så lett uten bilder kanskje *løper inn på spacet* Søndags Løp iveg! Så fantastisk søt! Lik mammaen sin ja, og så mye hår! Den gule sparkebuksen har jeg også kjøpt Den er for liten her nå, så du kunne fått min
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3022 Skrevet 24. september 2007 Ja, ja. Jammen flyr tiden gitt!! Først, minus 1,7 kg til, så nå er det bare 3,3 kg igjen til startvekt! Har endel "løs" mage enda da, så det er ikke så greit å få på seg de gamle buksene enda, men håper det går seg til snart. Var på shopping alene på lørdag da. Det var egentlig litt deilig. Fikk kjøpt meg ny jakke, pluss vinterdress og pysjer til lille snupp. Må vist mate henne nå, kommer plutselig tilbake.
Brukernavn Skrevet 24. september 2007 #3023 Skrevet 24. september 2007 Har jeg ikke deg på msn da??? Da kan jo du også se spacet, og navnet Der har jeg straffen for at jeg aldri husker å logge meg på msn Ja, ja. Jammen flyr tiden gitt!! Først, minus 1,7 kg til, så nå er det bare 3,3 kg igjen til startvekt! Har endel "løs" mage enda da, så det er ikke så greit å få på seg de gamle buksene enda, men håper det går seg til snart. Var på shopping alene på lørdag da. Det var egentlig litt deilig. Fikk kjøpt meg ny jakke, pluss vinterdress og pysjer til lille snupp. Må vist mate henne nå, kommer plutselig tilbake. Så flink du er!! Det går jo kjempefort nedover! Deilig med litt aleneshopping, ja - husker følelsen!
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3024 Skrevet 24. september 2007 Da var jeg tilbake Nå tror jeg jammen meg hun sovnet av seg selv også. Isted måtte hun bæres for å sove, og når jeg la henne ned, så gikk det ikke lang tid før hun våknet igjen. Men nå kan hun godt sove ett par timer. Shopping ja. Fikk også kjøpt dåpsinvitasjoner og rosa servietter. Fikk også hentet vinterposen som har vært til rensing. Glemte å gå innom sportsbutikken for å se etter fleecejakke da, så det får jeg ta en annen gang. Fant heller ikke vintersko, men det haster jo forsåvidt ikke. Jeg hadde jo pumpet meg før jeg dro på shopping, så mannen lagde mat til henne. Han tok 70 ml, og det slukte hun på ett blunk. Ingenting i veien med matvettet iallefall Sove, hva er det? Hun sov i nøyaktig 2 minutter, og ligger nå over skulderen min, og jeg skriver med en hånd. Litt slitsomt da, men... Etter shoppingen fikk jog besøk av ei venninne jeg ikke har sett på lenge. Det var koselig, og vi var enige om at vi må holde kontakten bedre enn vi har gjort. Litt vanskelig siden vi ikke bor på samme sted, men vi har da msn og mail. Ammingen går litt bedre, men det er enda ett stykke igjen før det fungerer optimalt. Men vi øver oss så godt vi kan. Ellers er hun stort sett snill og grei. Litt vondt i magen har hun innimellom, men hun sover heldigvis om natten. Formen min er også bra. Merker jo såret og området rundt det når jeg tar på det, eller lilli snupp sparker meg der. Men det er ikke vondt lengre. Skulle ønske jeg kunne ligge på magen da. Når jeg var gravid gikk det ikke pga magen, og nå går det ikke pga puppene
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3025 Skrevet 24. september 2007 Der har jeg straffen for at jeg aldri husker å logge meg på msn Jeg er ikke så ofte logget på jeg heller da, hvis det er noen trøst. Så flink du er!! Det går jo kjempefort nedover! Deilig med litt aleneshopping, ja - husker følelsen! Aleneshoppingen var deilig ja. Det må jeg gjenta om ikke så lenge
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3026 Skrevet 24. september 2007 Da har jeg lagt henne i senga vår (vi har pc'n på soverommet), også får vi se hvor lenge hun vil sove denne gangen da.
Pi@ Skrevet 24. september 2007 #3027 Skrevet 24. september 2007 Huff så kjedelig at dere sliter slik med amminga. Skjønner at jeg ikke skal klage på at jeg må trå til så ofte, når jeg hører hva dere styrer med. Trollet kaver også helt desperat når han vil ha puppen. Veldig morsomt å se på . Og er ikke jeg i nærheten så suger han seg fast på det første og beste han får tak i . Han har funnet ut at puppen til pappaen ikke er noe særlig
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3029 Skrevet 24. september 2007 Lille snupp sover enda faktisk Hører at hun er litt våken og gjør store ting i bleia innimellom, men hun får sove til hun våkner ordentlig. Kanskje jeg rekker å skrive fødselshistorien min da, for de som måtte ønske å lese om det.
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 24. september 2007 #3030 Skrevet 24. september 2007 ÅH, så skjønn Og så nyydelig et navn!! *ignorerer rykk og napp inne i systemet*
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3031 Skrevet 24. september 2007 (endret) Min fødselshistorie: Mandag 27. august merket jeg at jeg var litt våt mellom beina når mannen stod opp på morgenen. Det var mer utflod enn vanlig, og jeg trodde det var fostervann. Det var også blandet med blod. La meg etterhvert nede, for jeg måtte så ofte på do. Hadde svake rier innimellom, og kl 09 ringte jeg føden og sa hvordan ting var. De ville at jeg skulle komme innom for en sjekk i 11-tia. Mannen min måtte drra fra jobb for å være med, for vi kunne jo ikke vite hva som skjedde på sykehhuset. Først var det CTG-undersøkelse (registrering av fosterlyd og bevegelser) som var kjempefin. Måtte så vente leeenge på UL for sjekk av fostervannsnivå. Når vi endelig kom inn i 14-tia, så ble konklusjonen at det var masse fostervann, og at de mente det ikke hadde vært noen lekkasje. Ble så sendt hjem for å vente på rier eller vannavgang. Når vi la oss på kvelden begynte det såvidt med rier igjen. Disse kom jevnlig hele natten, lenge med 10-12 minutters mellomrom. Fra ca kl 05 var det nede i 4 minutter mellom hver ri. De var jo vonde, men helt overlevelige. Ringte føden i 08:30-tia, og vi måtte bare komme inn med en gang. Først CTG-undersøkelse nå også, som igjen var kjempefin. Så skulle hun se om jeg hadde noe åpning, og resultatet av det var 8 cm åpning Dette var kl 09:30, og jordmora mente at ungen ville være ute før hun skulle på kurs kl 12:30! Jeg skjønte virkelig ingenting, for jeg syns jo ikke riene var så ille enda. Så da hastet det plutselig litt med å klargjøre en fødestue Vandret rundt på fødestuen med rier til kl var 12, da tok jormora vannet. Det var misfarget, noe som betyr at babyen er litt stresset. Jordmora fant også ut at hun lå feil vei med hodet, og ville sette episural for å prøve å snu henne. Denne ble satt ca kl 13, og en stund etter det så tok riene seg opp noe sinnsykt og kom tett som haggel. Det ble snart klart at epiduralen ikke virket, og jeg lå bare i senga og hyla, og fikk ikke slappe av, for jeg hadde jo rier hele tiden. Kl 16:30 kom det to leger som undersøkte meg, og nå var åpningen bare 4 cm, og hun hadde ikke beveget seg nedover i bekkenet. Det var jo litt nedtur, og grunnen til den store åpningen tidligere var vannet som lå og presset på i åpninge, hodet til lille snupp var ganske lang oppe i bekkenet. Siden det hadde vært så liten fremdrift og at fostervannet var misfarget så anbefalte de keisersnitt, men jeg fikk selv velge da. Men både jeg og mannen min kom ntil at det var like greit, for ingen kunne si hvor lang tid det ville ta å vente på at hun skulle komme den naturlige veien. Det var ledig operasjonsstue, så ting skjedde fort. Det ble satt inn kateter og jeg ble trillet ned til operasjon. Der var det masse folk, og jeg følte at det var en persjon for hver kroppsdel Fikk spinalbedøvelse som heldigivs funket, og overvåkningsremedier overalt og flere venefloner og greier. Så kl 17:12 ble lille snupp forløst, og når jeg hørte hun skrev, så kom det jammen meg noen tårer. Jeg fikk ett kort glimt av henne mens jordmora bar henne vekk for å tørke og stelle henne. Mannen min ble med jordmora, mens jeg ble sydd sammen igjen. Så ble jeg trillet opp på post. operativen hvor jeg måtte ligge i 4 timer (derfor sen oppdatering til sladrisene ) Mannen min og lille snupp kom på besøk sammen med en barnepleier, og jeg prøvde å amme for første gang :rødme: Det er klart at vi gikk glipp av det å få henne på brystet, samt at mannen min ikke fikk klippe navlestrengen, også kunne jeg godt tenkt meg å være foruten komplikasjonene jeg fikk i dagene etterpå. Men jeg føler at vi fikk ett reelt valg, og vi vi valgte å gjøre det vi ble rådet til, og tror at det var det mest riktige for oss Nå begynner jeg å få ting litt mer på avstand også, selv om det er bare snart 4 uker siden, og jeg har ikke tatt noen skade av det. Men det blir ikke noen nr. 2 på en god stund iallfall! Endret 24. september 2007 av Impala
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3032 Skrevet 24. september 2007 ÅH, så skjønn Og så nyydelig et navn!! *ignorerer rykk og napp inne i systemet* Du får jo iallefall sett henne i jula! Rykk og napp??
Brukernavn Skrevet 24. september 2007 #3033 Skrevet 24. september 2007 Takk for at du ville dele fødselshistorien med oss. For din egen del er det jo også greit å ha den skrevet ned, for tro meg, man glemmer fortere enn man tror...de fleste av detaljene fra min er nok glemt. Og uansett når det måtte bli en nummer to så vil det alltids føles som om det var verdt det...ikke sant?
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3034 Skrevet 24. september 2007 Takk for at du ville dele fødselshistorien med oss. For din egen del er det jo også greit å ha den skrevet ned, for tro meg, man glemmer fortere enn man tror...de fleste av detaljene fra min er nok glemt. Og uansett når det måtte bli en nummer to så vil det alltids føles som om det var verdt det...ikke sant? Skrev ned på sykehuset faktisk, men hadde ikke det foran meg nå, så det er sikkert noe jeg har glemt, men det er sikkert ikke så viktig.
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3035 Skrevet 24. september 2007 Nei, nå tror jeg at jeg skal begynne å tørke støv til lille snupp våkner. Skulle egentlig gjøre rent i helgen, men det har av diverse årsaker blitt utsatt Også skal vi trille oss en tur etterpå såfremt det ikke begynner å pissregne da
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 24. september 2007 #3036 Skrevet 24. september 2007 Du får jo iallefall sett henne i jula! Rykk og napp?? Eggstokkene mine har det med å vibrere litt sånn innimellom
Impala Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3037 Skrevet 24. september 2007 Eggstokkene mine har det med å vibrere litt sånn innimellom Å var det det du mente Trodde kanskje det var noe problem med spacet eller noe jeg...
Eeyore Skrevet 24. september 2007 #3038 Skrevet 24. september 2007 Så bra at det gikk såpass fort til tross for komplikasjonene Her har sambo allerede begynt å snakke om nr 2 En ting av gangen sier nå jeg...
Flying Skrevet 24. september 2007 #3039 Skrevet 24. september 2007 Hei vennen! Jeg vurderte frem og tilbake om jeg skulle lese fødselshistorien din.. Ettersom jeg ikke gruver meg enda, så var jeg redd for å bli litt påvirket.. Hehe.. Men klart jeg leste den! Og selv om alt ikke gikk som "normalt" så synes jeg det var veldig rørende! Åh, som jeg gleder meg. Var inne på spacet og hun er bare så skjønn! Det fine håret da. Kan tenke meg at dere koser dere masse om dagen! At dere sliter med ammingen, betyr i det store og hele ikke så mye! Jeg er helt overbevist om at lille snupp har det helt perfekt sammen med mamma'n og pappa'n sin! :rødme:
Annie Skrevet 24. september 2007 #3040 Skrevet 24. september 2007 Så flott fødselshistorie :rødme: Husker faktisk min egen enda, selvom det snart er 10 år siden.. Vondt ja, men man vil jo ikke være det foruten! Kos dere med lille snupp, hun er bare vakker!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå