Gå til innhold

Impala's nye dager

Impala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fint å høre at du er ved godt mot. Det ordner seg nok med den ammingen, man må bare ta tiden til hjelp :)

Synes du er overraskende oppegående etter alle de problemene jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stakk innom her!

Den ammingen er trøblete i starten altså... I starten brukte vi ofte 10-15 min på å få koblet henne riktig til, og nervene hennes og mine var tynnslitte tilslutt...

Men vi fikk det nå til etterhvert. Og som du vet har jeg pumpet i mange mnd, og det går det og!

Vil bare gi en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg!!! :klemmer:

Amming er litt pes i begynnelsen ja men veldig deilig å få det til! Håper du kan få litt god hjelp fra de på helsestasjonen for det aller letteste er å få det til men som du sier, hun får jo det hun skal uansett!

Kos dere nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre fra deg igjen! :klemmer: Ikke stress med amminga (mange gode råd her nå ;) ). Kos dere i stedet og må du gi henne flaske, ja så gjør det. Det er nemlig mye bedre at du og Impalille er fornøyde enn stressa.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, kjære Impala! Godt å "se" deg igjen. Kan tenke meg at du er sliten etter de siste dagers strabaser. Godt at du er såpass oppegående som du virker nå iallfall! Håper det ordner seg med ammingen. Ellers håper jeg dere nyter dagene som nybakte foreldre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, velkommen hjem Impala! Og gratulerer med vel overstått fødsel, selv om det var litt skumle komplikasjoner underveis.

Nå må du bare ta livet med ro, la kroppen komme seg og ikke minst kose deg MASSE med Impalille. :rødme:

Stooor :klemmer: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt rørt her når jeg leser og husker all trøblingen eldste jenta og jeg hadde med ammingen. Det ble mye pumping.

Men et råd jeg ikke fikk da, men med jente nr to var å amme i tvillingstilling, det hjalp oss veldig godt i begynnelsen. Men som alle sier her, så er det mye kluss de første ukene, skulle i grunn ikke tro disse brysene var laget til akkurat denne ammingen. :fnise:

Lykke til, jeg tenker masse på dere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Impala! Gratulerer så masse med den lille! Jeg har fulgt med fra sidelinjen. Håper du kommer deg raskt, og at alt det nye som skjer- snart "går av seg selv". Jeg har mange ganger lett etter bruksanvisningen på min datter, eller fargeknappene i nakken som lyser om hun er sulten, vondt i magen + + + :fnise:

Tenkte jeg bare skulle si at jeg også slet med ammingen. På nettsiden til ammehjelpen, kan man se en video med ammestrillinger. Dette hjalp meg.

Kos deg! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen og velkommen hjem! Jeg er sikker på at ting går seg til etter hvert. Mye nytt for dere alle tre. Jeg har selvfølgelig ingen råd jeg.. Regner med at dine erfaringer kommer meg til nytte om ett par mnd.. :fnise:

Stå på snuppa, ta tiden til hjelp!! :klemmer: Tenker på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg. :)

Stakkars deg. Det hørtes slitsomt ut etter fødselen. Håper du koser deg hjemme med jenta di. Amminga kommer etterhvert, bare ikke gi opp. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre fra deg igjen! :klemmer:

:klemmer:

Fint å høre at du er ved godt mot. Det ordner seg nok med den ammingen, man må bare ta tiden til hjelp :)

Synes du er overraskende oppegående etter alle de problemene jeg :klemmer:

Alt ordner seg som regel ja :)

Så koselig at du stakk innom her!

Den ammingen er trøblete i starten altså... I starten brukte vi ofte 10-15 min på å få koblet henne riktig til, og nervene hennes og mine var tynnslitte tilslutt...

Men vi fikk det nå til etterhvert. Og som du vet har jeg pumpet i mange mnd, og det går det og!

Vil bare gi en :klemmer:

Ja, hadde det ikke vært bedre om man fikk det til på første forsøk :fnise:

Så kjekt å høre fra deg!!! :klemmer:

Amming er litt pes i begynnelsen ja men veldig deilig å få det til! Håper du kan få litt god hjelp fra de på helsestasjonen for det aller letteste er å få det til men som du sier, hun får jo det hun skal uansett!

Kos dere nå! :klem:

Vi skal kose oss ja :)

Så herlig å høre fra deg igjen! :klemmer: Ikke stress med amminga (mange gode råd her nå ;) ). Kos dere i stedet og må du gi henne flaske, ja så gjør det. Det er nemlig mye bedre at du og Impalille er fornøyde enn stressa.

:klem:

Etter besøk på helsestasjonen i går, så går det mye bedre, og vi stresser ikke.

:klem: Koselig å høre fra deg! Gleder meg til å høre hvordan det går fremover.

Takk for det, og velkommen inn i dagboka mi forresten :)

Hei, kjære Impala! Godt å "se" deg igjen. Kan tenke meg at du er sliten etter de siste dagers strabaser. Godt at du er såpass oppegående som du virker nå iallfall! Håper det ordner seg med ammingen. Ellers håper jeg dere nyter dagene som nybakte foreldre! :klemmer:

Ja, nå nyter vi dagene, og det blir bedre og bedre dag for dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, velkommen hjem Impala! Og gratulerer med vel overstått fødsel, selv om det var litt skumle komplikasjoner underveis.

Nå må du bare ta livet med ro, la kroppen komme seg og ikke minst kose deg MASSE med Impalille. :rødme:

Stooor :klemmer: fra meg!

Ja, de komplikasjonene var ikke noe gøy. Men nå går alt så mye bedre :)

Velkommen hjem.

Huff, dere fikk en töff start, håper alt går greiere fra nå av!

Kos dere masse!

Takk for det :)

Blir helt rørt her når jeg leser og husker all trøblingen eldste jenta og jeg hadde med ammingen. Det ble mye pumping.

Men et råd jeg ikke fikk da, men med jente nr to var å amme i tvillingstilling, det hjalp oss veldig godt i begynnelsen. Men som alle sier her, så er det mye kluss de første ukene, skulle i grunn ikke tro disse brysene var laget til akkurat denne ammingen. :fnise:

Lykke til, jeg tenker masse på dere. :klem:

Prøvde tvillingstilling endel på sykehuset pga at jeg ikke fikk til å ligge å amme, og det funka greit der, men nå ser det ut som vi får det til "på vanlig" måte også :)

Hei Impala! Gratulerer så masse med den lille! Jeg har fulgt med fra sidelinjen. Håper du kommer deg raskt, og at alt det nye som skjer- snart "går av seg selv". Jeg har mange ganger lett etter bruksanvisningen på min datter, eller fargeknappene i nakken som lyser om hun er sulten, vondt i magen + + + :fnise:

Tenkte jeg bare skulle si at jeg også slet med ammingen. På nettsiden til ammehjelpen, kan man se en video med ammestrillinger. Dette hjalp meg.

Kos deg! Lykke til

Velkommen skal du være :)

Skal sjekke den nettsiden ja, takk for tips.

Hei vennen og velkommen hjem! Jeg er sikker på at ting går seg til etter hvert. Mye nytt for dere alle tre. Jeg har selvfølgelig ingen råd jeg.. Regner med at dine erfaringer kommer meg til nytte om ett par mnd.. :fnise:

Stå på snuppa, ta tiden til hjelp!! :klemmer: Tenker på dere.

Du får nok tidsnok gjort dine egne erfaringer ja :fnise:

Koselig å høre fra deg. :)

Stakkars deg. Det hørtes slitsomt ut etter fødselen. Håper du koser deg hjemme med jenta di. Amminga kommer etterhvert, bare ikke gi opp. :klemmer:

Det var veldig slitsomt på barsel, men nå begynner ting å flyte litt mer syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk komme ned på helsestasjonen i går ettermiddag, for helsesøsteren vår skulle ha en ukes ferie, og ville gjerne se oss før hun reiste.

Det var deilig å få spurt og gravd litt om forskjellige ting, og vi fikk også prøvd å amme litt, og teknikken var fin, men lille snupp sliter litt med å gape høyt nok. Men når hun gjør det, så går det greit. Så etter at vi var der i går, så har egentlig amminga gått ganske greit, selv om det tar tid. Også har jeg jo så mye melk, så jeg må pumpe ut litt i tillegg hvis ikke har jeg brystspreng hele tiden :fnise:

Når vi amma nå sist så lå hun bare og slurpet i seg uten å ta puppen, og da kunne min mann fortelle at hans mor hadde sagt at han gjorde akkurat det samme :ler:

Lettvint måte å få i seg mat på, akkurat som en katt :)

Ellers så må vi ofte vekke henne for å amme for hun har godt sovehjerte. I går kveld amma jeg henne fra ca kl 22 til 24 (i tre omganger), og hun sov til kl 06. Sovna igjen 06:30 og måtte vekke henne kl 11. Vekte henne igjen 15:30, og må vel vekke henne til neste amming også tenker jeg :ler:

Nå ligger hun ute på verandaen og sover. Hun er jo selvfølgelig bare helt superskjønn, og både jeg og mannen storkoser oss :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser av tippelista mi at det ble full klaff for multitasking både når det gjaldt dato og kjønn. Masse gratulerer med den :roser:

Holly Hobbie tippet også riktig dato :)

I tillegg tippet følgende også riktig kjønn: Vannmelon, iss, Skravla, shatika, MrsP, Jerle, Annie, Kylling, Amadea, Liljen, smile, angleou :)

Endret av Impala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fullstendig på tippe-bærtur* :ler:

Kjekt at amminga går bedre :) Og godt sovehjerte skal man vel ikke klage på... ;)

Nei, måtte det gode sovehjertet bare vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Bomma totalt på både kjønn og dato jeg...*

Så greit å få den turen ned til helsestasjonen da. Godt å få spurt og pratet om det dere lurer på.

Jeg tar veldig gjerne i mot bilde på mobilen altså! Har egentlig tenkt på det lenge, men fant ut at jeg ikke skulle mase med deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...