Gå til innhold

Impala's nye dager

Impala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen hjem vennen! Kan tenke meg at dette her er noen spennende dager. Bruk tiden til å bli godt kjent med prinsessa, slapp av og nyt dagene! Gleder meg til å høre hvordan det går. Stor klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :)

Tusen hjertelig takk for alle hilsener og trøst under veis.

Bare innom som kjappest for å betalte noen regninger, så rekker ikke innom noen flere.

Fikk noen tøffe dager på barsel da. Ble skikkelig dårlig natt til torsdag, kasta masse opp og var bare kvalm. Fikk både akupunktur, kvalmenedsettende og sonde i rompa for å få ut luft, men ingenting hjalp. Ble sendt på røntgen på torsdag formiddag, og det ble konstatert klem i tarmene. Måtte drikke kontrastvæske og skulle på ny røntgen etter 1, 3 og 6 timer. Kunne også bare ligge på høyre side. I følge mannen min lå jeg bare der nesten som ett spøkelse, og svettet og hadde det ikke bra. Kontrastvæsken gjorde at det åpnet seg, men fikk ikke magen ordentlig igang. Siste røntgen ble i tillegg utsatt fra kl 21 til kl 24!! Da var jeg lei.

Når jeg kom opp igjen da fikk jeg ny sonde i rompa og etter det sovemedisin, så jeg sov godt den natta. Formen var bedre på fredag, men fremdeles mye luft i magen, og etter middagen kastet jeg opp igjen. Fikk ny akupunktur denne natta, og endelig løsnet ting skikkelig. Var deilig å kunne spise litt igjen uten å føle at jeg bare skulle kaste det opp. Var også deilig å få reist hjem på lørdag.

Nå koser vi oss, og sliter masse med å få ammet den lille. Jeg har jo ikke kunnet ammet henne noe særlig på sykehuset, så hun har fått tilleg, og har nok dermed blitt litt bortskjemt, for hun sliter med å få tak i puppen, og når hun først gjør det, så spiser hun så lite. Mannen måtte ut og kjøpe brystpumpe idag, for jeg hadde skikkelig melkespreng. Måtte til slutt mate henne med flaske, og da spiste hun litt. Syns hun har spist lite siden i går, og sover hun nesten hele tiden. Håper ikke det betyr at det er noe galt. Har ringt helsestasjonen, og helsesøster skulle ringe meg tilbake, men har ikke hørt noe enda.

Vel, jeg er sliten, men håper det kommer seg.

Og blir det sånn at vi må pumpe og ikke amme så er ikke det noe nederlag, orker ikke å styre for mye med det. Det viktigste er at hun får mat, og morsmelk blir det jo uansett.

Lover å komme innom så snart jeg kan igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra Darcy

Så kos å høre fra deg!! :klem:

Du, hør om du kan få sånn vidunderspray som får melka til å komme. Da slipper hun å suge så lenge for å få melka i gang og det blir ikke så mye mer bry for henne med puppen ift flaske. Det finnes også brystskjold som får puppen til å ligne litt mer på ei flaske. Man blir lei av å pumpe etterhvert, så det kan kanskje være løsninger å prøve?

Og selv om hun ikke tar puppen nå, så fortsett å prøv innimellom, for plutselig så sitter den!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kos å høre fra deg!! :klem:

Du, hør om du kan få sånn vidunderspray som får melka til å komme. Da slipper hun å suge så lenge for å få melka i gang og det blir ikke så mye mer bry for henne med puppen ift flaske. Det finnes også brystskjold som får puppen til å ligne litt mer på ei flaske. Man blir lei av å pumpe etterhvert, så det kan kanskje være løsninger å prøve?

Og selv om hun ikke tar puppen nå, så fortsett å prøv innimellom, for plutselig så sitter den!! :Nikke:

Det er faktisk ikke noe problem i at melka ikke kommer, så det er nok ikke det :ler:

Vi har nok bare ikke funnet teknikken enda. Men jeg har ikke gitt opp altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra Darcy

Dette gir meg flashbacks, jeg og eldstemann slet ordentlig med det der. Men det går seg til vettu :klem:

Jeg fikk heller ikke ammet så mye i begynnelsen og han fikk mye tillegg /jeg pumpet på sykehuset. Men det ble amming fram til han var 8 mnd :) Ikke fullamming da selvfølgelig. :ler:

Stooor :klem: og en stoor eske med tålmodighet, styrke og superkrefter til den nybakte mamman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen! :klem:

Høres kjempeslitsomt og vondt ut de komplikasjonene du fikk på sykehuset! Godt å høre at det går bedre. Ammingen får dere sikkert til, etter hvert.

Kos deg masse med Impalille! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem igjen!

Amminga går seg nok til etterhvert skal du se.

Et lite tips: Hvis du får melka å begynne å renne før du legger henne til brystet til, vil hun slippe å jobbe for å få det igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gir meg flashbacks, jeg og eldstemann slet ordentlig med det der. Men det går seg til vettu :klem:

Jeg fikk heller ikke ammet så mye i begynnelsen og han fikk mye tillegg /jeg pumpet på sykehuset. Men det ble amming fram til han var 8 mnd :) Ikke fullamming da selvfølgelig. :ler:

Stooor :klem: og en stoor eske med tålmodighet, styrke og superkrefter til den nybakte mamman.

Vet jo at det ikke er uvanlig å slite litt med amminga da, men man kunne jo selvfølgelig ønske seg en bedre start.

Velkommen hjem igjen! :klem:

Høres kjempeslitsomt og vondt ut de komplikasjonene du fikk på sykehuset! Godt å høre at det går bedre. Ammingen får dere sikkert til, etter hvert.

Kos deg masse med Impalille! :hjerte:

Komplikasjonene var ikke gode nei, og det der unner jeg ingen. Vil si det sånn at de som velger keisersnitt fordi de er redd for å føde på vanlig måte, ikke vet helt hva de gjør (selv om det helt sikkert gjør det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen!

Amminga går seg nok til etterhvert skal du se.

Et lite tips: Hvis du får melka å begynne å renne før du legger henne til brystet til, vil hun slippe å jobbe for å få det igang.

Det tipset følger jeg allerede faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...